سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن :         وزیر صنعت، ...



 

 

چک 5 هزار میلیارد تومانی برای سانتافه , اختلاس 12 هزار میلیارد تومانی , سرمایه گذاری با 500 هزار تومان

 

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت، سرمایه گذاری انجام شده در حوزه صنعت و معدن را در شش سال اخیر بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه در سالهای قبل از آن رشد پنج برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری در جمع مدیران حوزه صنعت و معدن از رشد سرمایه گذاری صنعتی و معدنی به عنوان شاخصی برای ایجاد اشتغال مولد و نیز بکارگیری منابع در فعالیتهای موثر نام برد.

به گفته وی، سرمایه گذاری صنعتی و معدنی طی دوره ۷۸ تا ۸۳، معادل ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده است. وزیر صنعت ، معدن و تجارت درادامه میزان سرمایه گذاری فقط در بخش معدن را طی شش سال اخیر ۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه گذشته سه برابر رشد را نشان می دهد .

وی عنوان کرد : براساس آمارها رقم سرمایه گذاری طی دوره ۷۸ تا ۱۳۸۳ حدود۵۰۰ میلیارد تومان بوده است . وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود میزان سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن طی دو سال اخیر (از اول ۸۸ تا پایان ۸۹) را حدود ۴۰ هزارمیلیارد تومان بیان کرد. غضنفری تصریح کرد : در این مدت قریب ۱۳هزار و ۵۰۰ فقره پروانه بهره برداری صادر شده است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توضیح داد: سرمایه گذاری در پنج ماه نخست امسال نیز رشد حدود ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد و از چهار هزار میلیارد تومان به ۵.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است .

غضنفری همچنین ظرفیت سازی در بخش صنعت و معدن را طی سال های اخیر مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: درانتهای سال ۸۳ تعداد معادن فعال کشور حدود سه هزار و ۷۰۰ فقره بود و هم اکنون این رقم به ۵ هزار و ۷۰۰ فقره معدن رسیده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۸۳ بیش از ۱۵۵ میلیون تن مواد معدنی کشور استخراج شده ادامه داد : این میزان در تابستان ۹۰ به ۲۸۵ میلیون تن می رسد.

به گفته وی، در سال ۸۳ ظرفیت تولید خودرو ۹۶۰ هزار دستگاه بود اما تا پایان امسال به ۲ میلیون دستگاه می رسد. وزیر صنعت ، معدن و تجارت یادآور شد: در سال ۸۳ ظرفیت تولید سیمان نیز ۳۲ میلیون تن بوده که این ظرفیت به ۷۴ میلیون تن می رسد.

وی همچنین گفت: به مناسبت هفته دولت امسال نیز ۳۳۸ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در برنامه بهره برداری قرار گرفت که تا پایان سال زمینه اشتغال زایی بیش از ۱۲ هزار نفر را فراهم می کند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین اظهار داشت: رشد تولید محصولات صنعتی و معدنی علیرغم بحران های مالی و کاهش توان تولید و تجارت جهانی قابل رضایت بخش بوده است. وی افزود: مقایسه تولید کالاهای منتخب در چهار ماه نخست سال ۹۰ نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ فولاد ، محصولات فولادی ، مس ، آلومینیم ، سرب و روی ، سیمان ، خودرو سواری و محصولات پتروشیمی به ترتیب ۱۴، ۱۰، ۴ ، ۸.۴، ۱۶، ۱۹، ۲ و شش درصد بوده است..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو : سرمایه گذاری ۹۰ هزار میلیارد تومانی در بخش صنعت و معدن