زندگی را بباز، دربی را نباز :     هفته هفتم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار ...



 

 

سبک زندگی , زندگی , پردیس زندگی

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار می شود که همه چیز تحت تاثیر دربی پایتخت قرار دارد. پرسپولیس و استقلال بار دیگر به هم رسیدند تا هفتاد و یکمین رویارویی تاریخ خود را برگزار کنند. مسلما همه نگاه ها به ورزشگاه آزادی است اما با این حال در این هفته مسابقات دیگری نیز برگزار می شود.

* ملوان نفت آبادان؛ شکست خورده ها مقابل تحت فشارها

ملوان که هفته گذشته در قم اولین شکست خود را مقابل صبا تجربه کرد، می خواهد نشان دهد که این موضوع اتفاقی بوده است. ملوان تیمی است که حمایت هواداران خود در انزلی را دارد و این دقیقا همان چیزی است که تیم پرطرفدار نفت در این مسابقه از آن بی بهره است.

غلامحسین پیروانی که روزهای سختی را تجربه می کند، دوست ندارد بیش از این از سوی هواداران نفت آبادان تحت فشار باشد و به همین دلیل به کسب امتیاز می اندیشید.

* راه آهن فجر سپاسی؛ فرار دایی از شگفتی سازی دوباره شیرازی ها

فجر که فراتر از انتظار ظاهر شده و هفته گذشته با شکست اصفهان دست به کار بزرگی زد، فردا میهمان راه آهن است. شاگردان علی دایی هم اکنون در رتبه یازدهم به سر می برند و برای جلوگیری از شگفتی دیگر فجر باید سه امتیاز خانگی را بگیرند.

* سایپا مس؛ در رویای اولین پیروزی با بلاژ

سایپا پس از روزهای امیدوارکننده ای که داشت، مدتی است که از شرایط ایده آل اول فصل فاصله گرفته است. مجید صالح به خوبی به اهمیت امتیازات هفته های آغازین لیگ واقف است و می داند که اگر می خواهد تفکر قهرمانی که روز اول بازیکنانش گفت را جاری کند، باید در همین هفته ها امتیازات لازم را جمع آوری کند.

در آن سوی میدان مس کرمان با بلاژویچ برای دومین هفته پیاپی میهمان است. چیرو در اولین بازی یک امتیاز از داماش گیلان گرفت و حالا باید دید برابر سایپا می تواند اولین برد کرمانی ها را رقم بزند یا نه.

* تراکتورسازی نفت تهران؛ به امید کسب امتیاز برابر صدرنشین

شاگردان امیر قلعه نویی پس از پیروزی شیرین مقابل استقلال پذیرای تیمی خواهند بود که در این فصل بازی های خوبی را انجام می دهد و البته نتایج خوبی هم کسب کرده است.

نفت تهران اکنون در رتبه چهارم قرار دارد و حسین فرکی اگرچه می داند که بازی در تبریز آن هم مقابلصدرنشین لیگ دشوار است اما به امید کسب امتیاز تیمش را به میدان می فرستد.

* مس سرچشمه صبای قم؛ به دنبال یک سه امتیاز آبگوشتی دیگر

اگرچه گفته می شود مس سرچشمه با مربیگری اصغر شرفی تمرینات آبگوشتی انجام می دهد اما این تیم هفته گذشته موفق شد اولین برد فصل خود را جشن بگیرد. آنها این هفته نیز میزبان هستند و می خواهند شاگردان ویسی را غافلگیر کنند. صبا اما برای باقی ماندن در جمع بالانشینان نیاز مبرمی به این سه امتیاز دارد.

* فولاد خوزستان شهرداری تبریز؛ هر دو در اندیشه پیروزی

فولاد با جلالی هنوز آن طور که باید و شاید نتوانسته انتظارات را برآورده کند. البته این تیم دچار تغییراتی شده و شاید همین موضوع روی کیفیت کار فولادی ها تاثیر گذاشته است. با این حال آنها در خانه مقابل شهرداری تبریز محکوم به پیروزی هستند. این البته هدفی است که یسیج با شهرداری تبریز نیز آن را دنبال می کند.

* پرسپولیس استقلال؛ زندگی را بباز، دربی را نباز

حساس ترین دیدار نیم فصل لیگ برتر ساعت ۱۸:۳۰ روز جمعه در ورزشگاه آزادی کلید می خورد جایی که پرسپولیس و استقلال هفتاد و یکمین دربی پایتخت را برگزار خواهند کرد.

شرایط دو تیم تا هفته گذشته به گونه ای بود که استقلال بازی هایش را می برد و پرسپولیس نمی توانست انتظارات هوادارانش را برآورده کند.

ماجرا اما در هفته گذشته تغییر کرد. پرسپولیس مقابل ذوب آهن فوتبال خوبی ارائه کرد و موقعیت های زیادی را از دست داد اما استقلال در ورزشگاه آزادی برابر تراکتورسازی شکست خورد تا شرایط کمی تغییر کند.

حمید استیلی به خوبی می داند که پیروزی در این دیدار تا چه اندازه می تواند فشارهایی که روی او وجود دارد را از بین ببرد بخصوص آنکه پرسپولیس با مربیگری دایی فصل گذشته در دو دیدار رفت و برگشت دربی را باخته بود. آنها با هدف انتقام گام به میدان می گذارند.

پرویز مظلومی نیز پس از شکست مقابل تراکتورسازی می خواهد جبران مافات کند و برای سومین بار متوالی پرسپولیس را ببرد و با این کار هت تریک کند. هواداران دو تیم حاضرند قهرمانی را از دست بدهند اما در این دیدار بازنده نباشند. باید دید در پایان ۹۰ دقیقه پرچم های قرمز در ورزشگاه آزادی به رقص درمی آیند یا پرچم های آبی.

به گزارش فارس دو دیدار سپاهان داماش و شاهین بوشهر ذوب آهن به دلیل حضور نمایندگان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا یکشنبه آینده برگزار می شود.

* برنامه دیدارهای هفته هفتم

پنجشنبه ۲۴ شهریور

راه آهن فجر سپاسی، ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه اکباتان تهران

سایپا مس کرمان، ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه انقلاب کرج

ملوان انزلی نفت آبادان، ساعت ۱۸:۴۵ ورزشگاه تختی انزلی

تراکتورسازی نفت تهران، ساعت ۱۸:۵۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز

جمعه ۲۵ شهریور

مس سرچشمه صبای قم، ساعت ۱۷ ورزشگاه شهید باهنر کرمان

پرسپولیس استقلال، ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه آزادی تهران

فولاد خوزستان شهرداری تبریز، ساعت۲۰ ورزشگاه تختی اهواز

یکشنبه ۲۷ شهریور

سپاهان داماش گیلان، ساعت ۱۸:۳۰ ورزشگاه فولادشهر اصفهان

شاهین بوشهر ذوب آهن، ساعت ۲۰:۳۰ ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

*جدول گلزنان لیگ برتر

۶ گل: فرهاد مجیدی(استقلال)

۴ گل: جواد کاظمیان(پرسپولیس)، رضا نوروزی (فولاد)، ایمان موسوی (نفت تهران)، کریم انصاری فرد (سایپا)

*جدول رده بندی

۱ تراکتورسازی ۱۵ امتیاز

۲ استقلال ۱۳ امتیاز

۳ صبا ۱۳ امتیاز

۴ نفت تهران۱۱ امتیاز

۵ ذوب آهن ۹ امتیاز

۶ شاهین بوشهر ۸ امتیاز

۷ سپاهان ۸ امتیاز

۸ فجر سپاسی ۸ امتیاز

۹ فولاد ۸ امتیاز

۱۰ ملوان ۷ امتیاز

۱۱ راه آهن ۷ امتیاز

۱۲ سایپا ۷ امتیاز

۱۳ پرسپولیس ۶ امتیاز

۱۴ نفت آبادان ۶ امتیاز

۱۵ شهرداری تبریز ۶ امتیاز

۱۶ داماش ۵ امتیاز

۱۷ مس سرچشمه ۴ امتیاز

۱۸ مس کرمان ۲ امتیاز..../ فارس

 


ویدیو : زندگی را بباز، دربی را نباز