زندگی حضرت سلیمان این بار برای نوجوانان :       «میهمان سلیمان» عنوان نمایشنامه ...



 

زندگی نامه حضرت ابراهیم برای کودکان , زندگی نامه شعر و داستان هایی از پیامبر حضرت محمد برای کودکان , داستان زندگی حضرت سلیمان در سوره

 

 

«میهمان سلیمان» عنوان نمایشنامه ای است از منصور خلج که به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می شود. این کتاب که در قالب طرح نمایشنامه های با موضوع زندگی پیامبران توسط حوزه هنری استان تهران تولید شده، مراحل آماده سازی فنی را سپری می کند.

نویسنده کتاب در تشریح محتوای اثرش گفت: از آن جایی که زندگی حضرت سلیمان در افسانه ها، احادیث و کتب دینی بسیار جذاب ارائه شده است، لذا تحریر و اکران این نمایشنامه نیز متقابلا برای کودک و نوجوان خواندنی و دیدنی به نظر می رسد.

وی سپس به قسمت هایی از نمایشنامه اشاره کرد و گفت: قصه هایی چون مهمانی حضرت سلیمان که با جانداران برگزار می کرد و یا شکایت موری به سلیمان نبی بخاطر آزاری که از جانب سپاه وی برای او فراهم شده از جمله مواردی است که در نمایشنامه گنجانده شده است.

خلج همچنین منابعی که برای تالیف کتاب استفاده کرده را بیان کرد و افزود: رجوع به ماخذهایی چون قصص الانبیا، قرآن مجید، احادیث و روایات جزو مواردی هستند که برای تحریر کتاب از آن ها بهره برده ام.

این کارگردان تئاتر در ادامه به اهمیت تولید و انتشار نمایشنامه اشاره و اظهار کرد: مهم ترین مشکل در اجرای یک تئاتر نبود یک نمایشنامه خوب است که از طریق چاپ شدن نمایشنامه، می توان به دانش آموزان و کودکان برای اجرای یک تئاتر پویا کمک کرد.

وی در پایان نمایشنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان را دشوار خوانده و گفت: به خاطر تخیل پردازی های که کودکان در این سن دارند نوشتن تئاتر کودک و نوجوان به مراتب سخت تر از نوشتن تئاتر برای بزرگسالان است..... / شبکه خبری برنا


ویدیو : زندگی حضرت سلیمان این بار برای نوجوانان