زاکانی:دوران زنگنه مافیای نفتی داشتیم/زنگنه:نفت نباید حیاط خلوت گروه خاص باشد/چرا باید برای وزارتی که سال ها داشته ام دروغ بگویم؟ :



گروه خونی برای ازدواج چگونه باید باشد , برای چه باید گروه خون رفت؟ , افزایش وزن در دوران بارداری چقدر باید باشد

مخالف وزیر پیشنهادی نفت: دوران زنگنه مافیای نفتی داشتیم

زاکانی نماینده مردم تهران در مخالفت با وزیر پیشنهاد نفت گفت: دوستان نماینده نامه ای خطاب به لاریجانی نوشته اند و صحت گفته های آقای توکلی را مبنی بر قسم دروغ زنگنه را تایید کرده اند.

وی متذکرشد: صدای ضبط شده زنگنه موجود است که ایشان به واضح بله گفته اند.
زاکانی تاکید کرد: آقای نادران و آقای میرکاظمی می خواستند صحبت کنند که وقت خودشان را به من دادند.

وی علت عدم سخنرانی میرکاظمی برعلیه زنگنه را در رعایت مسایل اخلاقی دانست و با نگاهی بر نحوه مدیریت زنگنه در 8 سال مدیریت وی در نفت افزود: قراردادهایی در زمان زنگنه امضاء شده که در تمام آنها 3 نفر با هویت مشخص دست داشته اند که اسناد آن هم موجود است. قراردادهایی چون استات اویل،کرسنت و توتال قراردادهایی هستند که کسانی که در آن دست از سوی طرف خارجی  داشتند در کشورهای خارجی دادگاهی شدند و حتی عده ای از آنها خودکشی کردند.

نماینده مردم تهران افزود: کرسنت یکی از قراردادهای پر ابهام دوره زنگنه است که خود شما در سال 81 درنامه ای به این نکته تاکید کرده بودید اما وزیرنفت به سوالات آنزمان پاسخ نگفت.

وی متذکرشد: در زمان مخالف با این قرارداد جلسه ای برگزارشد مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز و شرکت ملی نفت به گواهی اسناد موجود علی رغم دعوت قبلی به دستور زنگنه از حضور در جلسه منع شدند اما باز هم این همه ماجرا نیست به استدلال یکی از مقامات همراه شما دیوار کرسنت تا ثریا کج است. آقای روحانی شما از الحاقیه ششم کرسنت مطلع هستید مدیرعامل این شرکت در امارات به سرمی برد. فعالیت های ضد ایرانی مدیرعامل کرسنت بر هیچکس پوشیده نیست ایشان در زمان جنگ اطلاعات ایران را به عراقی ها می داده از دوستان رژیم صهیونیست است.

وی تصریح کرد:آقای روحانی آیا می دانید یارانه هنگفتی برای شیخ نشینان شارجه در نظر گرفته شده بود آقای روحانی آیا می دانید برخلاف مصوبه شورای اقتصاد گاز میدان سلمان به جای انتقال به عسلویه به صورت 180 درجه تغییر به عسولیه تغییر می کند. قیمت کرسنت به ضرر جمهوری اسلامی ایران است. آیا شروط شگفتی آور در الحاقیه ششم آن خوانده اید.

وی با تاکید بر اینکه زنگنه در دوران مدیریتش با امتیازهای ترکمنچایی قراردادهای مرده را زنده کرد افزود: چرا زنگنه برخلاف مجوز رسمی در سکو مبارک در کنار این سکو پرچم بیگانه برافراشته شود. از همه مهمتر آیا مستحضرید دلال اول قرارداد آقای یزدان پناه مذاکراتی با یکی از مدیران نزدیک به زنگنه معروف به جونیور صورت داده است. ما باید جلوی تکرار این فسادهای مشابه استات اویل را بگیریم.

زاکانی افزود: فردی که در برخی از این قراردادها دست داشته اخباری منتشر شده که کشته شده که اگر ایشان زنده بود قطعا می توانست اطلاعاتی بسیار خوبی در خصوص مافیای نفتی به ما بدهد.
وی گفت: باید انتخاب درست تری برای نفت صورت می گرفت تا شاهد برگشتن مافیای نفتی نباشیم.

======================
موافق وزیر پیشنهادی نفت/ زنگنه می تواند وزیر دوم خارجه کشور باشد

کارشناس ها می گویند تحریم ها و ضعف مدیریتی دلیل تاخیر در اجرای پروژه های نفتی است که زنگنه با توجه به تجربه گذشته به عنوان وزیر دوم خارجه ایران می توان ما را به جایگاه برتر اوپک برساند و پول نفت را با تعامل منطقه ای و جهانی و پرهیز از زندگی جزیره ای به کشور باز گرداند.

عزیزی نماینده مردم اردل و فارسان در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت با اشاره بر اینکه حتی مخالفین ایشان چوت آقای توکلی بر صالحی بودن و با تقوا بودن زنگنه تاکید داشته اند افزود: در منطقه پارس جنوبی کشور همسایه ما بیش از سه برابر ما در روز صادرات و استحصال گاز دارد با توجه به شرایط ما از 22 فاز فقط10 فار فعال داریم و اگر فرض کنیم در هر سال 5 میلیارد دلار نصیب ما شود حداقل سالانه 60 میلیارد دلار خسارت و عقب ماندگی داریم و با توجه شرایطی که برداشت روز افزون از انرژی های پاک داریم می طلبد هر چه زودتر این پروژه ها به بهره برداری برسد زیرا فردا دیر است و جبران ناپدیر است

وی تصریح کرد: کارشناس ها می گویند تحریم ها و ضعف مدیریتی دلیل تاخیر در اجرای پروژه های نفتی است که زنگنه با توجه به تجربه گذشته به عنوان وزیر دوم خارجه ایران می توان ما را  به جایگاه برتر اوپک برساند و پول نفت را با تعامل منطقه ای و جهانی و پرهیز از زندگی جزیره ای به کشور باز گرداند.

وی افزود:در بعد مدیریتی زنگنه مدیری استراتژیک است و درای تفکر ترکیبی است و با تجربه 30 ساله به شیخ الوزرا معروف است و می توان با استفاده از مدیران توانمندایشان  گره های پول نفت را باز کرد.
=============================
زنگنه:نفت نباید حیاط خلوت گروه خاص باشد/چرا باید برای وزارتی که سال ها داشته ام دروغ بگویم؟

بیژن زنگنه گفت: اگر به من رای دهید مرا به هتل 5 ستاره نمی فرستید. اما اولین بار است که کسی که برای وزارت نفت پیشنهاد شده مورد اقبال تمام کارکنان نفت است.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت گفت: در شرایط حساس کنونی انتظار مردم این است که شاهد تغییر در وضعیت زندگیشان باشند و نفت می تواند نقش بالای در این خصوص داشته باشد.

وی افزود: صنعت نفت با مشکلات بالایی رو به روست لذا برنامه های بنده بدین شرح است: ایجاد ثبات در مدیریت و جلب همراهی مجموعه کارکنان نفت و تکریم آنها که نقش بالایی در انقلاب و جنگ داشته اند و با بی مهرای مواجه شده اند. باید نفت توسط نفتی ها اداره شود. نفت باید غیر سیاسی باشد و حیاط خلوت هیچ گروهی نباشد.

وی ادامه داد: احیای ظرفیت تولید به میزان سال 84 که البته فرق است بین ظرفیت با تولید. استفاده حداکثری از دیپلماسی نفتی برای عبور از شرایط فعلی. افزایش تولید از پارس جنوبی باید با فوریت انجام شود. ظرفیت ذخیره سازی نفت خام را باید بالا ببریم.

زنگنه افزود: توجه به میادین مشترک و دوری از خام فروشی باید انجام شود. در سال 76 ارزش کل پتروشمی 1 میلیارد دلار بود ولی امسال به برکت کارهای آن سال ها امسال ارزش تولید به 20 میلیارد دلار می رسد.

وی در توضیح برنامه خود گفت:حل مشکلات عملیاتی پالایشگاه های نفت و گاز و صادرات ال پی جی. به نتیجه رساندن طرح توسعه پالایشگاه ها به ویژه  ستاره خلیج فارس.

زنگنه ادامه داد: اصلاح قراردادهای نفتی برای جذب سرمایه های خارجی. افزایش ظریب بازیافت نفت. توجه و تاکید بر سرمایه گذاری و توسعه دانش و توانمندی داخلی. گاز رسانی به روستاها و رسیدگی به مردمی که در مناطق نفت خیز

وی افزود:عسلویه در دوران خدامت من عسلویه شد و این پروژه ملی ادامه خواهد یافت. یادآور می شوم که آن زمان بیش از 70 هزارنفر کار در عسلویه کار می کردند.

زنگنه تاکید کرد:نفت به شدت به سرمایه گذاری و تقویت سامانه مدیریت حرفه ای نیاز دارد.

وی سپس در پاسخ بخ شبهه های مطرح شده توسط نمایندگان مخالف گفت: مطرح شد که اگر من رای بیاورم این موجب زیان 37 میلیارد دلاری جمهوری اسلامی می شود و در جایی ما را محکوم به این جریمه می کنند. این جنگ روانی است. ما در هیچ جایی بحث پرداخت خسارت نداریم. اگر در مورد کرسنت محکوم شدیم بعد تازه بحث انتقال گاز پیش می آید که منتقل کنیم یا نه یا خسارت بدهیم.

زنگنه سوال کرد: من کجا به غرور با نمایندگان برخورد کرده ام که می گویید؟

وی افزود: اگر مخالف ساخت داخل بودم پس چرا صنایع داخلی از من حمایت می کنند؟ البته من نماد یک جریانم. در قراردادهای خارجی هم تلاش ما برای افزایش ظرفیت های داخلی بوده که بالا هم رفته است. شرکت های مپنا، پتروپارس در دوره من ایجاد شد. در آن دوران از میان 17 هزار نفر کارکنان فاز 4 پارس جنوبی فقط 9 نفر خارجی کار می کردند.

وی خاطر نشان کرد:هر جا پول باشد و زیاد هم باشد احتمال فساد بیشتر است. ما باید دقت داشته باشیم که فرآیندهایی را شکل دهیم که این فسادها شکل نگیرد و هر جا به وجود آمد برخورد قاطع کنیم. کدام نهاد نظارتی بوده که گزارشی از فساد به من داده و من برخورد نکرده ام.

زنگنه گفت: رییس دیوان در جلسه محاسبات هستند ، از ایشان عملکرد نفت را بپرسید. از وزارت اطلاعات بپرسید. این اطلاعات شما در سال 91 به دست آمده، پیش از این حتی نهادهای امنیتی هم خبر نداشته و تازه مشخص شده و حالا باید بررسی شود.

وی افزود: به چه دلیل من با این همه سابقه و آبرو باید در برابر فساد مماشات کنم تا کس دیگری سودش را ببرد؟ من مظلوم استات اویل هستم من آن زمان با سفیرمان صحبت کردم و هیات فرستادم تا تمامی اطلاعات دربیاورند و همه آ نها را دادیم به وزارت اطلاعات. من در این حوزه و بخش قضایی تمام کاری می شد انجام دادم.

زنگنه گفت: اگر رای بیاروم از شما می خواهم که کمک کنید تا دست های فاسد را از بیت المال قطع کنم که به طور حتم صدای خیلی ها درخواهد آمد.

وی افزود:صحبت هایی از مجلس ششم علیه من نقل شد، گویندگان آن هم امروز آن حرف های خود را قبول ندارند. اگر فازهای پارس جنوبی اجرا نمی شد چیزی برای صادرات نداشتیم.

زنگنه افزود: این که از خارج پول گرفتیم بد بوده؟ از دولت پول نگرفیتم و پول هم دادیم به توسعه کشور. این خطاست؟

زنگنه گفت: در مورد صحبت آقای توکلی بگویم که پرسیدند در جلسه ای با حضور آقای مهندس موسوی در فلان باغ بوده،  شرکت می کردید، گفتم به والله بعد از پیام مقام معظم رهبری من در هیچ یک از محافلی که آتش اعتراضات را افزایش می داد، شرکت نکرده ام. من هر رفتار ساختارشکنانه را محکوم می کنم. من برخلاف نظر مقام معظم رهبری کاری انجام نداده ام.

وی تاکید مرد: من برای وزارت حاضر نیستم دروغ بگویم. من از وزارت اشباعم. اگر این بار هم وزیر بشوم با تمام وجود کار خواهم کرد.

زنگنه افزود: در مورد بحث آقای زاکانی هم بگویم که بله قبلا هم گفته ام که آنهایی که در حاشیه کرسنت فساد کرده اند، بگیرید و پدرشان را در بیاورید ولی این که هیات مدیره شرکت نفت را مورد هجمه قرار دهیم، مخالفم. چون باید برخورد مطابق اسناد قوه قضاییه باشد.

وی در مورد این که می گویند از فرصت فسخ قرارداد استفاده نکرده اید گفت: اصلا ما قصد فسخ نداشتیم و فکر می کردیم این قرارداد به نفع کشور است.

زنگنه تاکید کرد: معتقدم ایرانی ها باید افتخار کنند به ایرانی بود، خوب زندگی کنند. مقام معظم رهبری عمود خیمه انقلاب می دانم و در این آخر عمری می خواهم برای اعتلای این کشور کار کنم. الان هم اگر به من رای دهید مرا به هتل 5 ستاره نمی فرستید. اما اولین بار است که کسی که برای وزارت نفت پیشنهاد شده مورد اقبال تمام کارکنان نفت است./خبرآنلاین

 

 


ویدیو : زاکانی:دوران زنگنه مافیای نفتی داشتیم/زنگنه:نفت نباید حیاط خلوت گروه خاص باشد/چرا باید برای وزارتی که سال ها داشته ام دروغ بگویم؟