ریزش مو در زنان باردار طبیعی است :       ریزش مو و لک‌های حاملگی دو عارضه ...



 

 

علت و درمان ریزش مو در زنان باردار , مراحل زایمان طبیعی جهت آشنایی زنان باردار  , ریزش مو در زنان

 

ریزش مو و لک‌های حاملگی دو عارضه پوستی بسیار شایع در بین زنان است که در این بین هیچ درمان قطعی برای لک های حاملگی وجود ندارد و این ضایعات به مرور زمان و در طولانی مدت کمرنگ می شود.

 

یک متخصص پوست با اشاره به تغییرات پوست در دوران بارداری گفت: ریزش مو و لک‌های حاملگی دو عارضه پوستی بسیار شایع در بین زنان است که در این بین هیچ درمان قطعی برای لک های حاملگی وجود ندارد و این ضایعات به مرور زمان و در طولانی مدت کمرنگ می شود.

 

یکی از پزشکان ، هورمون ها را عامل بسیاری از تغییرات پوست و مو در دوران بارداری دانست و افزود:هورمون های زنانه در دوران بارداری و شیردهی تاثیرات خاصی را روی بدن می گذارند، که از جمله آنها می توان به ریزش مو در بسیاری از زنان اشاره کرد به طوری که 3 تا شش ماه بعد از زایمان، ریزش مو با درجات مختلف در بسیاری از زنان شروع می شود.


ایشان، در خصوص مراحل رشد مو در طول عمر گفت: رشد مو،سه فاز یا مرحله اصلی دارد که 80 درصد رشد یک تار مو در مرحله اصلی ماناژن و در طول 3سال اتفاق می افتد.علاوه بر این کاتاژن یا مرحله انتقال و تلوژن یا مرحله ی استراحت مو از دیگر مراحل رشد مو هستند.بر این اساس طبق تاثیرات هورمون ها در دوران بارداری ، هورمون‌های جفت سبب طولانی شدن بیش از حد مرحله ماناژن می شوند بنابر همین علت است که بسیاری از زنان در دوران بارداری از پر پشتی مو های خود احساس رضایت می کنند.

 

وی ادامه داد:بعد از رشد طولانی مدت موها در دوران بارداری، حدود 3تا6ماه بعد از زایمان ریزش مو در بسیاری از خانم ها اتفاق می افتد، به طوریکه موها بعد از اتمام تاثیرات هورمونی دوران بارداری فرصت گذار از مرحله ی ماناژن به مرحله ی کاتازن را نداشته و موها یکباره شروع به ریزش می کنند.

 

دکتر ، ریزش مو در دوران بارداری را امری قابل جبران دانست و تصریح کرد:ریزش مو در دوران بارداری و شیردهی، هرگز موجب تاسی سر نمی شود. بنابراین اگر فرد کم خونی شدید نداشته باشد و از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنند، به سرعت این ریزش مو متوقف شده و با رویش موهای جدید ، وضعیت موی سر به حالت اولیه باز می گردد.

 

لک حاملگی، ضایعه ای بدون درمان قطعی

این متخصص پوست و مو با اشاره به لک های حاملگی به عنوان یکی دیگر از اتفاقات شایع دوران بارداری، اظهار داشت: لک های حاملگی یا به اصطلاح ملاسما، به 3 علت ژنتیک، هورمون های زنانه و نور آفتاب در نقاط برجسته صورت از جمله بینی، پیشانی و گونه ها ظاهر می شوند.بدین منظور، نژاد های شرقی و یا کسانی که از هورمون های خاص ویا قرص های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، بیشتر درگیر این نوع ملاسما هستند.

 

وی در خصوص درمان لک های حاملگی گفت: درمان ملاسما بسیار مشکل است و در بسیاری از موارد درمان قطعی وجود ندارد. بنابراین استفاده از کرم های ضد آفتاب فیزیکی طبق دستور پزشک، بهترین روش درمانی جهت کم رنگ کردن و در طولانی مدت محو کردن آنها است.

 

topforum.ir


ویدیو : ریزش مو در زنان باردار طبیعی است