دکوراسیون خانه به سبک مکزیکی : سبک طراحی مکزیکی شباهت‌های جالبی با خانه‌های ...



سبک طراحی مکزیکی شباهت‌های جالبی با خانه‌های ایرانی دارد. شاید شما هم دوست داشته باشید با الهام از این سبک رنگ را به خانه‌تان بیاورید.

 

چیدمان به سبك مكزیكی پر از سمبل، شكل و رنگ است. شبیه فلفل‌های قرمز تند و كلاه‌های بزرگ مكزیكی است. این سبك تا دل‌تان بخواهد جزییات دارد. شاید ساختن تك‌تك این جزییات سخت باشد اما هماهنگ كردن رنگ‌ها و طرح‌ها در این نوع چیدمان چندان سخت نیست.

دکوراسیون خانه , دکوراسیون داخلی خانه های کوچک , دکوراسیون داخلی خانه

یک خانه مكزیكی چه بزرگ باشد و چه كوچک، گرم و ‌مهمان نوازانه است


یک خانه مكزیكی چه بزرگ باشد و چه كوچك گرم و ‌مهمان نوازانه است. اگر می خواهید خانه‌تان را به سبك مكزیكی تزیین كنید، ابتدا باید درباره مهم‌ترین المان‌های این سبك بدانید.

دیوار خاطرات

دکوراسیون خانه های کوچک , دکوراسیون خانه عروس , دکوراسیون خانه های 50 متری

پشت هر چیزی كه به دیوار خانه‌تان می‌زنید باید فكری داشته باشید


تزیینات دیواری نشان دهنده اصالت یک خانه مكزیكی است. یك آینه در قاب دست‌ساز و كارشده، كلاه‌های قدیمی، نقاشی‌های مكزیكی و... چیزهایی است كه همیشه در یك خانه مكزیكی روی دیوار می‌بینید حتی گاهی از گلیم‌های زیبا هم برای تزیین دیوار خانه استفاده می‌شود. به خاطر داشته باشید آنچه برای تزیین دیوار خانه‌تان در نظر می‌گیرد باید خاص‌تر باشد و پشت هر چیزی كه به دیوار خانه‌تان می‌زنید باید فكری داشته باشید.

رنگین كمان در منزل

دکوراسیون خانه های کوچک آپارتمانی , دکوراسیون راهرو ورودی خانه , دکوراسیون خانه ایرانی

رنگ‌های غالب این سبك قرمز، نارنجی، آبی و سبز است


اگر می‌خواهید خانه‌تان با رنگ‌های آرام و كم جنب‌وجوش تزیین شود، سبک مکزیکی مناسب شما نیست. یك خانه مكزیكی در اصل یك پالت پر از رنگ است؛ تركیبی از رنگ‌های سرد و گرم. رنگ‌های غالب این سبك قرمز، نارنجی، آبی و سبز است.

پارچه بافی روی مبل‌

دکوراسیون خانه افراد مشهور , طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه , دکوراسیون خانه سالمندان

كوسن‌های رنگی و فرش‌های دستباف با رنگ‌های جیغ مهم‌ترین بخش یك خانه مكزیكی اصیل است


این سبك سرشار از صنایع دستی بافتنی و گلدوزی است. بافت‌هایی با رنگ‌های شاد و متضاد را می‌توانید به عنوان پتو یا رومبلی در خانه استفاده كنید. كوسن‌های رنگی و فرش‌های دستباف با رنگ‌های جیغ مهم‌ترین بخش یك خانه مكزیكی اصیل است.

هندسه در كاشی‌های مكزیكی

طراحی دکوراسیون خانه‌هایی با سقف بلند , دکوراسیون و چیدمان خانه در شب یلدا , دکوراسیون خانه هیلاری کلینتون

سعی کنید در فاصله میان پله ها و یا در کاشی های آشپزخانه از کاشی های مکزیکی استفاده کنید


اگر خانه‌تان دوبلكس است یا داخل آن چند پله وجود دارد، بهتر است فاصله‌ میان‌پله‌ها را با كاشی‌های مكزیكی پر كنید. نقش‌های روی این كاشی‌ها با دست نقاشی شده است. این نقش‌ها معمولا اشكال هندسی درم هستند كه داخل هم مدام تكرار می‌شوند. اگر پله‌ای در خانه ندارید، كافی است از این كاشی‌ها در میان كاشی‌های آشپزخانه استفاده كنید تا روح مكزیك در خانه‌تان جاری شود.  


استوا در منزل

دکوراسیون و خانه داری , چیدمان دکوراسیون خانه , انتخاب فرش مناسب دکوراسیون خانه

استفاده از رنگ های تر و تازه طبیعت یكی از المان‌های دكوراسیون با حال و هوای مكزیكی است


هرچند استفاده از گیاهان استوایی یا گرمسیری در فضای داخلی خانه امکان‌پذیر نیست اما اگر حیاط یا بالكن بزرگی دارید، حسابی دست‌تان برای گلكاری باز است. می‌توانید درختچه‌های كوچك را در حیاط بكارید و فضایی استوایی بسازید. استفاده از رنگ‌های‌تر و تازه وابسته به طبیعت یكی از المان‌های دكوراسیون با حال و هوای مكزیكی است. اگر هم در آپارتمان زندگی می‌كنید و چندان امكان نگهداری گلدان‌های طبیعی را ندارید، می‌توانید با گیاهان مصنوعی رنگ و لعاب دكوراسیون مكزیكی را به خانه‌تان بیاورید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir


ویدیو : دکوراسیون خانه به سبک مکزیکی