درمان اسهال و یبوست با سائو سائو : اگر شما هم نگران سلامت فرزندن‌تان هستید ...


اگر شما هم نگران سلامت فرزندن‌تان هستید و در عین حال اعتمادتان را به شیوه‌های تهاجمی درمانی در طب رایج از دست داده‌اید، پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده شیوه‌های طبیعی درمان را تجربه كنید. مجله سیب سبز: اگر شما هم نگران سلامت فرزندن‌تان هستید و در عین حال اعتمادتان را به شیوه‌های تهاجمی درمانی در طب رایج از دست داده‌اید، اگر دوست ندارید با هر اختلال و بیماری كوچك فرزندتان را مجبور به خودرن انواع و اقسام داروهای شیمیایی با عوارض دارویی بالا كنید، پیشنهاد می‌كنیم برای یك بار هم كه شده شیوه‌های طبیعی درمان را تجربه كنید. طب سنتی چین یكی از این شیوه‌های درمانی است كه می‌تواند شایع‌ترین اختلال‌ها و بیماری‌های شایع میان كودكان را بدون تجویز دارو و با كمك طبیعی‌ترین و بی‌خطرترین روش‌ها درمان كنید. آنچه می‌خوانید بعضی از كاربردهای شیوه‌درمانی طب سنتی چین و طب سوزنی برای درمان شایع‌ترین اختلال‌ها در میان كودكان و نوجوانان است.

چرا نباید از طب سوزنی برای كودكان بترسیم

طب سوزنی در کودکان بسیار متفاوت‌تر از طب سوزنی در بزرگسالان است، به این ترتیب که کودک سوزن را مشاهده نمی‌کند و مانند بزرگسالان نیست که 20 تا 30 دقیقه سوزن در بدن آنها باقی می‌ماند بلکه درمانگر با مهارتی که دارد سوزن را در لحظه به نقطه موردنظر می‌زند و تا کودک متوجه دریافت سوزن شود، تحریک مورد نظر انجام شده است. باید یادآوری کنم که سوزن‌های طب سوزنی، سوزن‌هایی مویی و به نازکی تار مو هستند که دریافت آنها از دریافت نیش یک پشه کمتر درد دارد و گاهی ممکن است در حد خارشی کوچک برای بیمار به نظر بیاید. به این ترتیب کودک در جلسه اول سوزن دریافت می‌کند و در جلسات بعدی در نقاط طب سوزنی ماساژ می‌گیرد. این ماساژ می‌تواند از طریق پزشک طب چینی یا والدین او که شیوه ماساژ را تحت نظارت متخصص طب چینی آموزش دیده‌اند، برای او تکرار شود.

درمان دل درد و اسهال و یبوست , درمان یبوست , درمان اسهال

بهبود بی‌اشتهایی در كودكان

بسیاری از والدین نگران بی‌اشتهایی كودك خود هستند. آنها دلواپس‌اند كه بی‌اشتهایی كودك‌شان برای خوردن موادغذایی موجب كاهش موادمغذی و مورد نیاز بدن‌شان شود و رشد آنها تحت تاثیر این بی‌اشتهایی قرار گیرد. درمانگر طب سنتی چین درمانی موثر برای افزایش اشتها در كودكان سراغ دارد. این درمانگران با تحریك نقاطی خاص از بدن كه به معده مرتبط است، می‌توانند حس پر بودن معده را در كودكان كاهش دهند و تمایل آنها را به مصرف مواد غذایی بیشتر كنند. ضمن آنكه فشار درمانی نقاط مربوط به معده و عملكرد آن موجب افزایش حرکت معده و روده‌ها شده و این کار به تخلیه سریع موادغذایی درون آنها کمک می‌کند. استمرار این امر موجب می‌شود تا كودك احساس گرسنگی کرده و مشکل بی‌اشتهایی‌اش درمان شود.

درمان بیش‌فعالی با رفلكسوتراپی

بیش‌فعالی كودكان از جمله اختلال‌هایی است كه برخی پدر و مادران از آن شكایت دارند و برای كنترل آن دست به دامن انواع و اقسام قرص‌های شیمیایی می‌شوند. در حالی كه درمانگران طب چینی خیلی راحت و ساده بدون نیاز به داروهای شیمیایی می‌توانند بیش‌فعالی را در كودكان كنترل كنند. این درمانگران بر این باورند که بدن انسان از ماده و انرژی تشکیل شده است و تا زمانی که تعادل میان ماده و انرژی وجود داشته باشد و این دو یکدیگر را جذب کنند رفتارها و ویژگی‌های انسان در تعادل باقی می‌ماند اما زمانی که به هر دلیل ماده – که بدن ما را تشکیل می‌دهد- قابلیت جذب انرژی را نداشته باشد این انرژی در بدن کودک سرگردان می‌شود و به صورت رفتارهای باورناپذیر و حتی آزار دهنده از او نمایان می‌شود. به این ترتیب فعالیت‌های فیزیکی کودک در مقایسه با کودکان دیگر بیشتر می‌شود. حتی ممکن است فعالیت‌های مغزی او نیز در کنار فعالیت‌های فیزیکی افزایش پیدا کند. در طب سنتی چین برای درمان این مورد شیوه‌ای وجود دارد که در آن درمانگر با کمک طب سوزنی یا فشاردرمانی به ایجاد تعادل میان انرژی و ماده در بدن کودک کمک می‌کند و به این ترتیب انرژی موجود در بدن را صرف  بهبود عملکرد اندام‌های درونی و تقویت آنها می‌کند.

شیر سرد به کودک ندهید

خانواده‌های زیادی با شیر خوردن كودك‌شان مشكل داشته و دائم از این موضوع شكایت دارند كه كودك‌شان با خوردن شیر دچار اسهال می‌شود. یكی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به اسهال دركودكانی كه نوشیدنی‌های سرد به ویژه شیر می‌خورند كاهش انرژی معده و اختلال در عملكرد این عضو است. وقتی شما شیر را از یخچال درمی‌آورید و آن را به كودك‌تان می‌دهید و او بی‌وقفه آن را می‌نوشد حجم زیادی شیر سرد را وارد معده می‌كند و معده پیش از آنكه مشغول هضم و جذب آن شود بخش زیادی از انرژی‌اش را به دلیل سردی شیر از دست می‌دهد. پس انرژی كمتری برای هضم و جذب آن ذخیره می‌كند. یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود عملکرد اندام‌های داخلی و تقویت انرژی‌های کودک استفاده از نقاط رفلکسولوژی در کف دست و پای کودک است. هر یک از این نقاط در دست یا پای کودک به یکی از ارگان‌ها و اندام‌های بدن او مرتبط است و ماساژ این نقاط می‌تواند تاثیر زیادی در تقویت میزان انرژی در آن عضو و تقویت آن به کمک مریدین‌های مربوط به هر عضو باشد. به‌عنوان مثال وقتی نقطه معده را روی دست کودک زیر انگشت شست و نزدیک به مچ دست او با کمک ماساژ فشاری تحریک می‌کنیم به این ترتیب به بهبود عملکرد این عضو کودک کمک کرده‌ایم. این تکنیک را می‌توان با مشاوره متخصص طب سوزنی یا طب چینی برای دیگر اعضای بدن کودک مانند مثانه، شش‌ها و روده‌ها نیز به کار برد.

درمان یبوست کودکان , درمان یبوست شدید , درمان اسهال کودکان

با این متد شب‌ادراری را مهار كنید

شب‌ادراری كودكان دلایل مختلفی دارد. مصرف بیش ‌از اندازه مایعات و میوه‌ در ساعت‌های پایانی شب، استرس، اضطراب و ضعف عضلات مثانه و دستگاه ادراری از جمله دلایلی است كه موجب ابتلای كودكان و حتی برخی نوجوانان به شب‌ادراری می‌شود. درمانگر طب سوزنی برای درمان این اختلال از تكنیك‌های مختلفی استفاده می‌كند كه این تكنیك‌ها می‌تواند هر یك از عوامل ایجادكننده شب‌ادراری را از بین ببرد. فشاردرمانی یا طب سوزنی هر كدام می‌تواند با كنترل استرس، اضطراب و شرایط روحی و هیجانی كودك در كنار تقویت سیستم عصبی او مهم‌ترین عوامل ابتلا به شب‌ادراری را در او كنترل كند. ضمن آنكه درمانگران طب سنتی چین برای كنترل این بیماری دستورالعمل‌ها و تدابیری دارند كه رعایت آنها روند درمان را در 8 تا 10 جلسه درمانی تسریع می‌كند.


ویدیو : درمان اسهال و یبوست با سائو سائو