حسین توکلی: آسیا برای شاگردان من کوچک است/ با تیم اصلی ام نیامده ام که قول قهرمانی بدهم :



سنگ قبر اصلی امام حسین , شعر برای امام حسین , ماسک خانگی برای کوچک شدن بینی

حسین توکلی و تیمش در آستانه محکی جدی. آن هم در مسابقات آسیا.

 تیمش جوان است و به نفرات اصلی برای حضور در مسابقات آمریکا استراحت داده است با این حال وزنه برداری رشته ای است که همه از آنها توقع مدال دارند.شاید توکلی ترکیب اصلی اش را نبرده باشد اما ...

شما تیم دوم را به این مسابقات اعزام کردید.اگر مدال نگیرید ممکن است انتقاد های زیادی را به همراه داشته باشد.
من برای این کارم دو دلیل داشتم.یکی اینکه تیم اصلی ایران در حد قهرمانی جهان و المپیک است و دیگری اینکه وزنه برداری آسیا برای ایران کوچک است.حتما می دانید که تیم اصلی باید در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند و آن تیم را برای این رقابت ها حفظ کرده ایم.

اما اگر...
اما و اگری باقی نمی ماند.ما در ایران استعداد های زیادی داریم که حیف می شوند.باید به جوان ها فرصت داد.همین جوان ها هستند که آینده تیم ملی را می سازند.باید به این جوان ها انگیزه داد تا بتوانند در میدان های مختلف و البته بزرگتر خودشان را نشان بدهند.

پیش بینی خودتان از مسابقات آسیایی امسال چیست؟
ما پیش بینی می کردیم که با توجه به فاصله نزدیک قهرمانی آسیا و رقابت های جهانی تیم های آسیایی این مسابقات را جدی نگیرند اما وقتی به اینجا آمدیم دیدیم که این طور نیست.همه با تیم های کامل خودشان آمده اند.به نظرم آنها به این مسابقات با دید بازی های تدارکاتی نگاه کرده اند.

 مثل همیشه چین و کره شمالی جدی ترین رقبای ایران هستند؟
البته تایلند را جا انداختید.آنها میزبان هستند و شک نکنید برای گرفتن مدال برنامه ریزی می کنند.ضمن اینکه از عراق و کره جنوبی هم نباید غافل شد.با این حال ما هم ایران هستیم و در هر رقابتی مدعی.فکر می کنم رقابت خوبی از آب در بیاید.

ایران می تواند در این رقابت ها عنوان قهرمانی را به دست بیاورد؟
اگر با تیم اصلی ام می آمدم این اتفاق تضمین شده بود اما فراموش نکنید که تیم دوم خودمان را به این رقابت ها آورده ایم.من آینده ایران و وزنه برداری را می بینم و به فکر منافع شخصی ام نیستم.در این مسابقات تیمی را آورده ام که آینده وزنه برداری ایران را می سازند.کار ما سخت است اما ناامید نیستیم.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین


ویدیو : حسین توکلی: آسیا برای شاگردان من کوچک است/ با تیم اصلی ام نیامده ام که قول قهرمانی بدهم