حرکات کششی برای درمان پا درد : درد در هر صورت آزاردهنده است، به‌خصوص دردهای ...


درد در هر صورت آزاردهنده است، به‌خصوص دردهای استخوانی كه درصورت تداوم، بعد از مدتی طاقت‌فرسا خواهند شد. اگر گرفتار زانو درد هستید، به‌خصوص وقتی حركات پرشی و ناگهانی انجام می‌دهید، مطلب پیش‌رو می‌تواند به شما كمك زیادی كند.

درد در هر صورت آزاردهنده است، به‌خصوص دردهای استخوانی كه درصورت تداوم، بعد از مدتی طاقت‌فرسا خواهند شد.

زانو درد هم یكی از آن دردهایی است كه نه فقط به دلیل بالا رفتن سن و سال بلكه در اثر ضربه یا بی‌احتیاطی و بلند كردن اجسام سنگین و... ایجاد می‌شود. انجام مرتب ورزش‌هایی كه در ادامه آمده، می‌تواند به قدرت حركت و استقامت شما كمك كند. ترتیب انجام این حركات به‌نحوی است كه ابتدا از كشش همسترینگ آغاز می‌شود. بعد از كشش همسترینگ، درد زانوها كمتر شده و می‌توانید حركات كششی عضلات چهارسر ران را آغاز كرده و تقویت عضلات ران را از سر بگیرید.



حرکات کششی برای درمان زانو درد , بهترین حرکات کششی برای صبح , حرکات کششی برای افزایش قد

 كشش ایستاده همسترینگ

پای‌تان را روی چهارپایه‌ای به ارتفاع 40سانتی‌متر، قرار دهید. زانو را صاف كرده، از ناحیه لگن به جلو خم شوید؛ تا جایی كه كشش نرمی را در عضلات پشت ران خود احساس كنید. یادتان باشد شانه‌ها را نچرخانده و از كمر خم نشوید؛ در این صورت به‌جای كشش عضلات همسترینگ، پایین كمرتان را خواهید كشید. حدود 15 تا 30 ثانیه كشش را ادامه دهید و این حركت را برای هر پا، 3 بار تكرار كنید.



حرکات ورزشی برای درمان آرتروز گردن , بهترین حرکات ورزشی برای درمان کمردرد , حرکات کششی برای گرم کردن

 كشش ماهیچه‌های چهارسر

به اندازه طول بازوی‌تان از دیوار فاصله بگیرید و صاف بایستید. بهتر است یك دست‌تان را به دیوار بگیرید تا تعادل داشته باشید؛ اگر فقط یك زانوی آسیب‌دیده دارید، دست مخالف را به دیوار بگیرید.  حالا با دست دیگر قوزك پای آسیب‌دیده را محكم بگیرید و پاشنه پای‌تان را به سمت عضلات سرینی بكشید. پشت خود را نه خم كنید و نه بچرخانید و زانوها را كنار هم نگه دارید. این كشش را بین 15 تا 30 ثانیه ادامه دهید و برای هر پا، 3 بار تكرار كنید.



بهترین حرکات کششی برای افزایش قد , برای درمان گردن درد خود این حرکات را انجام دهید , حرکات کششی

 حركت ایزومتریك چهارسر

روی زمین بنشینید و زانوی آسیب‌دیده خود را صاف كرده و پای دیگر را از زانو خم كنید. با منقبض كردن عضلات روی ران، پشت زانوی‌تان را به زمین بفشارید. 10 ثانیه این حالت را حفظ كرده، بعد پای‌تان را رها كنید. این حركت را در 3 ست 10 تایی تكرار كنید.



ترتیب انجام این حركات به‌نحوی است كه ابتدا از كشش همسترینگ آغاز می‌شود. بعد از كشش همسترینگ، درد زانوها كمتر شده، می‌توانید حركات كششی عضلات چهارسر ران را آغاز كرده و تقویت عضلات ران را از سر بگیرید



درمان کمردرد برای همیشه , حرکات ورزشی برای داشتن باسنی زیبا , 6 درمان طبیعی برای زخم‌های دهانی

 كشش پا از پهلو

به پهلو دراز بكشید اگر یك زانوی آسیب‌دیده دارید، به پهلوی مخالف آن بخوابید. ماهیچه‌های روی ران زانوی آسیب‌دیده را منقبض كرده و پای‌تان را به اندازه 20 تا 25 سانتی‌متر بلند كرده و از پای دیگر دور كنید. پای‌تان را صاف نگه دارید. این حركت را در 3 ست 10تایی تكرار كنید.



حرکات یوگا برای لاغری , درمان خانگی برای دندان درد , بهترین بیمارستان برای درمان سرطان در تهران

 بالا بردن مستقیم پا

به پشت دراز بكشید، پاهای‌تان كاملا صاف و كشیده باشد. ماهیچه‌های روی ران پای آسیب‌دیده خود را سفت كرده و پای‌تان را به اندازه 20 سانتی‌متر از زمین بلند كنید و همچنان عضلات خود را منقبض نگه دارید. حالا خیلی آهسته پای‌تان را پایین بیاورید و روی زمین بگذارید. این حركت را در 3 ست 10 تایی انجام دهید.



خواص شنبلیله برای درمان عارضه های زنانه , بهترین حرکات برای تقویت عضلات شکم , درمان خانگی برای پیشگیری و درمان تبخال

  استپ

بایستید و پای آسیب‌دیده‌تان را روی یك تكیه‌گاه مثل پله یا یك تكه چوب به ارتفاع 7 تا 12 سانتی‌متر، قرار دهید. پای دیگر را روی سطح صاف زمین نگه دارید. حالا وزن‌تان را روی پای آسیب‌دیده انداخته و همچنان كه زانوی‌تان را صاف می‌كنید، پای سالم‌تان هم از سطح زمین بالا بیاید. خیلی آهسته پای سالم‌تان را روی زمین بگذارید تا دوباره حركت را تكرار كنید. این تمرین را در 3 ست 10 تایی انجام دهید.



برای درمان واریس به چه دکتری مراجعه کنیم , آموزش تمرینات کیگل برای درمان انزال زودرس در مردان , حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پهلو

 تكیه به  دیوار

پشت به یك دیوار بایستید طوری كه پشت، سر و شانه‌های‌تان به دیوار تكیه داشته باشند. مستقیم به جلو نگاه كنید. شانه‌ها را آزاد گذاشته و پاها را به اندازه 30 سانتی‌متر از دیوار دور كنید طوری‌كه به اندازه عرض شانه‌ها از هم فاصله داشته باشند.

حالا یك بالش جمع و جور یا یك توپ كوچك (به اندازه توپ فوتبال) را بین ران‌های‌تان بگذارید. سرتان را به دیوار گذاشته، همچنان كه بالش یا توپ را بین ران‌ها می‌فشارید، به حالت نیمه بنشینید. آن‌قدر زانوها را خم كنید كه انگار روی یك صندلی فرضی نشسته‌اید؛ ران‌ها هنوز در حالت موازی با زمین نیستند. 10 ثانیه در این حالت بمانید و بعد آرام پشت‌تان را روی دیوار، به سمت بالا بكشید. یادتان باشد در تمام طول این حركت، بالش یا توپ را بین ران‌ها بفشارید. این حركت را 10 بار تكرار كنید. به مرور زمان، این حركت را به 3 ست 10 تایی برسانید.



 تعادل زانوها

یك تكه كش را دور قوزك پای سالم خود انداخته و دو سر كش را به یك پایه ثابت (میز یا هر وسیله ثابت دیگری) ببندید.

برترین رژیم های غذایی برای درمان سردرد میگرنی , ویروس برای درمان اعتیاد به الکل , حرکات پیلاتس برای بازو

1. روی پای آسیب‌دیده‌تان، رو به میز ایستاده و زانوی‌تان را آهسته خم كنید. عضلات ران خود را منقبض كنید. درحالی‌كه این حالت را حفظ می‌كنید، پای سالم خود را صاف به پشت ببرید. این حركت را در 3 ست 10 تایی تكرار كنید.

حرکات کششی بعد از ورزش , بهترین حرکات برای چربی سوزی , برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم

2. 90 درجه بچرخید تا پای آسیب‌دیده‌تان نزدیك میز قرار گیرد. حالا پای سالم خود را از‌ پای دیگر دور كنید. این حركت را در 3 ست 10 تایی تكرار كنید.

برای درمان استرس چه بخوریم , بهترین راه برای درمان سفیدی مو , بهترین دارو برای درمان حساسیت فصلی

3. دوباره 90 درجه بچرخید تا پشت‌تان به میز باشد. پای سالم خود را صاف به مقابل خود ببرید. این حركت را نیز در 3 ست 10 تایی انجام دهید.

حرکات کششی افزایش قد , حرکات پیلاتس برای افزایش قد , قرص اسپیرونولاکتون برای درمان جوش صورت

4. باز هم 90 درجه بچرخید تا پای سالم‌تان نزدیك میز قرار گیرد. حالا همین پا را به سمت پای دیگر بیاورید. این حركت را هم در 3 ست 10 تایی انجام دهید.



درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری , حرکات کششی پشت میز , ماسک گوجه برای درمان سیاهی دور چشم

 كشش استقامتی زانو

یك تكه كش را مثل یك حلقه دور پایه یك میز یا هر وسیله ثابت دیگر ببندید. حالا پای آسیب‌دیده‌تان را درون این حلقه بگذارید تا پشت پای آسیب‌دیده‌تان قرار گیرد. پای سالم خود را از زمین بلند كرده، اگر نیاز دارید، برای حفظ تعادل دست خود را به پشتی یك صندلی بگیرید.

1. زانوی‌تان را با زاویه 45 درجه خم كنید.

2. آرام پای‌تان را صاف كرده، عضلات ران خود را همزمان منقبض كنید.

این 2 حركت را در 3 ست 10 تایی تكرار كنید. راه آسان‌تر انجام این ورزش، انجام حركت حین ایستادن روی هر دو پاست.


ویدیو : حرکات کششی برای درمان پا درد