تو را با پرتقال یا كلوچه‌ می‌كُشم! : عده زیادی از مردم برای تفریح و سرگرمی ...


عده زیادی از مردم برای تفریح و سرگرمی و در عین حال زنده نگه داشتن رسم و سنتی كه قدمت آن شاید به صدها سال قبل بازگردد در روز یا روزهای مشخصی از سال و در نقطه‌ای شناخته شده، گرد هم جمع می‌آیند و با انجام كارهایی جالب و در عین حال عجیب، رویدادهایی خلق می‌كنند كه به آن‌ها در اصطلاح« فستیوال» گفته می‌شود.
پرتقال , خواص پرتقال , آب پرتقال

عده زیادی از مردم برای تفریح و سرگرمی و در عین حال زنده نگه داشتن رسم و سنتی كه قدمت آن شاید به صدها سال قبل بازگردد در روز یا روزهای مشخصی از سال و در نقطه‌ای شناخته شده، گرد هم جمع می‌آیند و با انجام كارهایی جالب و در عین حال عجیب، رویدادهایی خلق می‌كنند كه به آن‌ها در اصطلاح« فستیوال» گفته می‌شود. در این میان برخی كشورهای جهان مانند اسپانیا و هند، عنوان جذاب‌ترین كشورهای جهان از حیث برگزاری فستیوال‌های مختلف با مفاهیم و موضوعات جالب توجه را در اختیار دارند



کشور پرتقال , پرتقال خونی , پوست پرتقال

وقتی آدم‌ها واقعا از كول هم بالا می‌روند

اینجا اسپانیاست. در یكی از شهرهای شمالی این كشور اروپایی، همه ساله مردم در یكی از روزهای بهاری دور هم جمع می‌شوند و با دیدن صحنه جالب بالا رفتن همشهریان خود از یكدیگر ذوق زده می‌شوند. در حقیقت آن‌ها از یكدیگر بالا می‌روند تا هرم‌های انسانی به ارتفاع نزدیك به 20 یا 30 متر بسازند. بیش از 200 سال است كه این فستیوال جالب توجه در اسپانیا برگزار می‌شود و جالب این است كه شمار قابل توجهی از خبرنگاران و عكاسان خارجی نیز برای تهیه گزارش و به تصویر كشیدن این رویداد بی‌نظیر، خود را به اسپانیا می‌رسانند. بی‌شك تصور بالا رفتن افراد از یكدیگر حیرت‌انگیز و جذاب است، به‌خصوص زمانی‌كه این خطر به‌خوبی احساس می‌شود كه با سقوط افراد روی یكدیگر چه حادثه دلخراشی ممكن است روی دهد! البته در جریان برگزاری یك صد سال اخیر این فستیوال هیجان‌انگیز، تنها یك نفر كشته شده و البته این حادثه هرگز تاثیری در برگزاری باشكوه آن نداشته است. مهم‌ترین بخش در آماده‌سازی‌ برای برگزاری فستیوال، شالی است كه به دور كمر افراد بسته می‌شود، چون در عین حال كه موجب محافظت از كمر می‌شود، به‌عنوان دستگیره مناسبی نیز برای بالارفتن سایر افراد محسوب می‌شود. معمولا قوی‌ترین افراد در قسمت پایه هرم قرار می‌گیرند كه ممكن است شمارشان به بیش از 100 نفر برسد. در طبقات بالاتر نیز افراد سبك وزن‌تر قرار می‌گیرند. در حال حاضر مهم‌ترین رویای برگزار‌كنندگان این فستیوال، موفق شدن در ایجاد هرم انسانی به ارتفاع یك ساختمان 10 طبقه است!



هرچه می‌توانی بیشتر كرم جمع كن

افسانه كرم‌ها ! این عنوان رقابت منحصربه‌فردی است كه در انگلیس برگزار می‌شود و البته همه ساله! گروه‌های مختلفی از علاقه‌مندان از سراسر انگلیس و البته كشورهای دیگر، خود را به روستای ویلاستون انگلیس می‌رسانند تا با استفاده از هرگونه ترفندی تا می‌توانند كرم از خاك خارج كرده و به این ترتیب خود را به‌عنوان برنده این مسابقه معرفی كنند.
در مسابقه امسال، شاهد تغییرات عجیب و جالب توجهی در برگزاری این رقابت بودیم. برخی افراد درحالی‌كه سازهای مختلف موسیقی از جمله گیتار در دست داشتند، برای پیدا كردن كرم‌ها جست‌وجوی زیادی می‌كردند. استن آلن از جمله این افراد بود كه با گیتار نواختن تلاش می‌كرد تا كرم‌ها را وادار به خارج شدن از خاك كند. او می‌گوید: «من هم دقیقا فلسفه نهفته در پس این داستان را نمی‌دانم اما گفته‌اند، موسیقی می‌تواند كرم‌ها را از خاك خارج كند! »گذشته از تمام این روایت‌ها، برگزاری سالانه این مسابقه موجب می‌شود تا هر سال گروه‌های مختلفی از مردم، یكدیگر را در فضایی آكنده از شور، نشاط و شادكامی ملاقات كنند. البته این مسابقه را باید به نوعی یك فستیوال عجیب نیز برشمرد، چون براساس قوانین سفت و سختی كه بر آن حاكم است، افراد شركت‌كننده باید رفتار بسیار مهربانانه‌ای با كرم‌ها داشته باشند همچنین افرادی كه در این رقابت شركت می‌كنند باید به محدوده‌بندی‌های درنظر گرفته شده روی زمین برای پیدا كردن كرم‌ها احترام بگذارند و از آن خارج نشوند.
هنوز هم، به‌رغم گذشت چند قرن، پیدا كردن كرم‌های خاكی با استفاده از تكنیك فرو كردن چنگك در خاك، به‌عنوان بهترین راهكار برای پیدا كردن كرم‌ها به شمار می‌آید. در این تكنیك یك نفر چنگك را به‌شدت در خاك فرو كرده و نفر دیگر كه به‌عنوان دستیار عمل می‌كند، وظیفه جمع‌آوری كرم‌ها را دارد. البته با گذشت زمان، تكنیك‌های جدیدتری نیز ارائه شده است، مثلا فرو كردن سوزن‌های بلند در خاك كه البته به گفته منتقدان، این كار موجب می‌شود، به بدن كرم‌ها آسیب‌های زیادی وارد شود!
یكی از نكات جالب توجه درخصوص این رقابت این است كه ركورد پیدا كردن بیشترین كرم در این مسابقه، به برگزاری نخستین دوره آن برمی‌گردد كه طی آن كشاورزی به نام «تام شافل باتن» موفق شد،  511 كرم از خاك بیرون بكشد و جالب‌تر این كه نام او در كتاب ركوردهای جهانی گینس نیز دیده می‌شود. مایك فراستر كه یك پلیس بازنشسته است و البته از جمله شركت‌كنندگان پروپا قرص این مسابقه می‌گوید: «آب و هوا تاثیر زیادی بر پیدا كردن كرم‌ها دارد. هنگامی كه هوا گرم و رطوبت هوا نیز قابل توجه است، آن روز را باید روز خوبی دانست.»



تزیین پرتقال , میوه پرتقال , کلیپ پرتقال دان زادان 2

از پرتاب چكش تاپرتاب ماهی تن

فستیوال پرتاب ماهی تن كه همه ساله در منطقه پورت لینكولن استرالیا برگزار می‌شود، از معدود اما در عین حال عجیب‌ترین فستیوال‌هایی است كه در این كشور پهناور برگزار می‌شود. این رویداد همه ساله در 26 ژانویه و به‌مدت یك هفته با حضور علاقه‌مندان زیادی از سراسر استرالیا و كشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. هنگامی كه این فستیوال برای نخستین‌بار در سال 1962 برگزار شد، هدف اصلی آن، توسعه صنعتی صید ماهی تن در منطقه پورت لینكولن استرالیا بود. اكنون به‌نظر می‌رسد، این هدف محقق شده است به‌طوری‌كه این صنعت یكی از پررونق‌ترین و در عین حال بزرگ‌ترین صنایع درآمدزا در استرالیا محسوب می‌شود. در حال حاضر و به لطف برگزاری این فستیوال جالب توجه، بزرگ‌ترین كارخانه ماهی تن استرالیا در این منطقه قرار دارد. نكته جالب این است كه شین كارلین، پرتاب‌كننده سابق چكش در بازی‌های المپیك در سال 1998 با پرتاب ماهی تن به طول 37 متر و 23 سانتی‌متر، ركورددار این فستیوال لقب گرفته و برای بیش از 10 سال ركورد او دست نخورده است.



مرغ با سس پرتقال , اسموتی پرتقال , پرتقال فرانسه

اینجا همه چیز پرتقالی است

 یكی از قدیمی‌ترین فستیوال‌هایی كه در ایتالیا برگزار می‌شود، فستیوال پرتقال ایوریا است كه بی‌شك یكی از خوشمزه‌ترین فستیوال‌های جهان نیز به حساب می‌آید. اساس برگزاری این فستیوال به قرن دوازدهم میلادی باز می‌گردد؛ زمانی كه حاكم وقت منطقه با صدور حكم ظالمانه‌ای دختران را در ازدواج كردن و انتخاب همسر با محدودیت زیادی مواجه كرد. این حكم موجب ایجاد شورش و طغیان در میان مردم منطقه و در نهایت پیروزی مردم بر حاكم وقت شد. از آن زمان تا به حال این فستیوال جالب توجه در این منطقه برگزار می‌شود تا مردم به نوعی این پیروزی را جشن بگیرند. در این جشن مردم چند هزار كیلوگرم پرتقال و آب آن را در حالی به سوی یكدیگر پرتاب می‌كنند كه به پوشش‌های مخصوص حفاظت‌كننده مجهز شده‌اند.



پرتقال فروش , تعبیر خواب پرتقال , فیلم پرتقال خونی

تو را باكلوچه میوه‌ای می‌كُشم

در اسكس انگلیس، مسابقه جالب توجه و البته بسیار خوشمزه‌ای برگزار می‌شود كه طی آن افراد شركت‌كننده تا توانستند به یكدیگر كلوچه‌های میوه‌ای پرتاب و لحظات بسیار دیدنی و خاطره‌انگیزی ثبت می‌كنند. در آخرین مسابقه این فستیوال جالب توجه 253 شركت‌كننده حضور داشتند و تنها در عرض چند دقیقه 648 كلوچه میوه را به سوی یكدیگر پرتاب كردند. با شروع این مسابقه و درحالی‌كه تنها چند ثانیه از آغاز آن گذشته بود، عطردل‌انگیز كلوچه‌های میوه‌ای كه هر یك بوی خاص خود را داشتند، فضای محل برگزاری مسابقه را پر كرد. در این مسابقه كه همه ساله در اسكس انگلیس و به‌عنوان مسابقه‌ای سنتی و هیجان‌انگیز برگزار می‌شود، انواع نوشیدنی‌ها نیز به كار گرفته می‌شود. شركت‌كنندگان درحالی‌كه از پرتاب كلوچه‌های میوه‌ای به یكدیگر خسته شده بودند، به سراغ بطری نوشیدنی‌ها رفتند و آن‌ها را به سوی یكدیگر نشانه گرفتند. در این مسابقه دیدنی «ماركو فریگاتی» معاون رئیس مدیریت كتاب ركودهای جهانی گینس نیز حضور داشت كه البته از دیدن این منظره دیدنی به هیجان آمده بود. او گفت: «این رقابت باید براساس قوانین از پیش تعریف شده‌ای برگزار می‌شد كه از آن جمله باید به اندازه‌گیری ابعاد و وزن كلوچه‌های میوه‌ای، شمارش دقیق آن‌ها و اینكه هر شركت‌كننده حداقل باید 2بار كلوچه به سمت فرد دیگر پرتاب كند، اشاره كرد كه البته تمام این موارد چه قبل و چه حین انجام مسابقه كاملا رعایت شده است، از این‌رو ركورد جدید آن‌ها به رسمیت شناخته می‌شود.» فریگانی افزود: «در این مسابقه دیدنی انرژی قابل توجهی صرف و همه چیز در بهترین شیوه ممكن برگزار شده است. من از این ثبت ركورد تاریخی كاملا راضی هستم.» نكته جالب در حاشیه برگزاری این مسابقه این بود كه یكی از شركت‌كنندگان كلوچه میوه‌ای نیز به سوی، مقام عالی‌رتبه كتاب ركوردهای جهانی گینس پرتاب كرد كه البته خندیدن تنها واكنش آقای ماركو فریگاتی بود. برگزار‌كنندگان این مسابقه برنامه‌ریزی وسیعی برای این امر كرده بودند و اكنون با تائید ركورد به ثبت رسیده از سوی این مقام عالی‌رتبه كتاب ركوردهای جهانی گینس، خود را به‌عنوان مهمان تازه وارد این كتاب معرفی كرده‌اند. یكی دیگر از نكات جالب این مسابقه، گم شدن 2 عدد از كلوچه‌ها پیش از آغاز این رقابت بوده است!
تا پیش از برگزاری این مسابقه 650 كلوچه میوه آماده شده بود اما مسابقه با 648 كلوچه آغاز شد كه برخی در این‌باره گفتند، احتمالا آن‌ها توسط شركت‌كنندگان خورده شده‌اند! ركورد پیشین برگزاری چنین مسابقه‌ای به سال 2008 در لس آنجلس كالیفرنیا برمی‌گردد، جایی كه 120 نفر در چنین مسابقه‌ای شركت كرده بودند. در آن مسابقه نیز هیجان در اوج خود قرار داشت، اما با مقایسه آن با آنچه در انگلیس برگزار شده است می‌توان به اوج هیجان و لذت مسابقه اخیر پی برد.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : تو را با پرتقال یا كلوچه‌ می‌كُشم!