تقدیر دادکان از ضرغامی و سید محمد خاتمی : محمد دادکان در برنامه ای تلویزیونی ...


محمد دادکان در برنامه ای تلویزیونی به محمد ضرغامی و رئیس جمهور پیشین ادای دین کرد و از مدیران دولتی فعلی انتقاد. محمد دادکان در برنامه ای تلویزیونی به محمد ضرغامی و رئیس جمهور پیشین ادای دین کرد و از مدیران دولتی فعلی انتقاد.

لیگ را من 18 تیمی نکردم

من مردم آبادان را دوست دارم؛ اما مقابل افرادی که آن روزها می‌خواستند آرای فوتبال را از نهادهای غیر فوتبالی بگیرند، ایستادم. حتی لیگ هم در زمان من 18 تیمی نشد. چون من عقیده دارم با این امکانات، لیگ 16 تیمی هم برای ما زیاد است. لیگ با دستور رئیس وقت سازمان تربیت بدنی 18 تیمی شد.

مدیران ورزش برای ورزش چه کرده‌اند؟

شما ببینید مدیران ورزش چه کاری برای ورزش کرده‌اند؟ آقایان علی آبادی، سعیدلو و عباسی چه کار کرده‌اند؟ این همه مدیران وقت سازمان تربیت بدنی فریاد زده‌اند ساخت و سازهایی کرد‌ه‌ایم که بی سابقه بوده. شما بروید ببینید چه ورزشگاه‌هایی احداث شده. یا استاندارد نیست و یا تکمیل نشده. آنهایی که به مردم گفته‌اند برای شما ساخته‌ایم با استانداردهای دنیا نمی‌خواند و آنها که قرار بود ورزشگاه باشد، اصلا کامل نشد. نقش جهان 20 سال است ساخته نشده و یادگار امام (ره) هم 18 سال. همه بازیها را هم که در آزادی برگزار می‌کنند. پس چی ساختند؟هنوز گزینه مشخص نکرده‌اندچون مدیران ورزش کشور کارشان را بلد نیستند، هنوز نتوانسته‌اند کسی را برای انتخابات فدراسیون فوتبال انتخاب کنند. متاسفانه این روزها لیقات آدمها دلیل انتخاب نیست، بلکه رابطه، آدمها را مشغول می‌کند.

اگر مدال هم می‌آوردم برکنارم می‌کردند

6-7 روز مانده به سفر ما برای جام جهانی، با تیمسار نوآموز در دفترم نشسته بودیم که عزیزمحمدی، علیپور و غمخوار آمدند. عزیزمحمدی گفت ببین ما الان دفتر علی آبادی بودیم. آنجا با سعیدلو ، علی آبادی و یک نفر دیگر از دولتی ها جلسه داشتیم و برایت پیامی داشتند که باید می آوردیم. آنها گفتند اگر دادکان مدال جام جهانی را هم بیاورد، برکنارش می‌کنیم. بعد هم که دیدید ما هنوز در جام جهانی بودیم که برکنارم کردند.

دولت مرا نمی‌خواهد

این نکته ای است که تا به حال نگفته بودم. این پاسخ سئوالی است که می گویید چرا من برای انتخابات فدراسیون فوتبال نمی آیم. وقتی برکنار شدم ، یک روز دو دوست خوبم به دیدنم آمدند و هر دو جمله ای مشترک را گفتند. بگذار اسمشان را بگویم. آقای شهنازی آمد و گفت علی آبادی قسم خورده که نقشی در برکناری من نداشته. من را دولت برکنار کرده است. همین حرف را رضا رحیمی ، مدیر فعلی سپاهان هم برایم گفت. دوست دارم به آنها زنگ بزنید تا روی آنتن بیایند و در این باره حرف بزنند. من با رضا رحیمی زندگی کردم و از دوستان صمیمی ام است. حالا هنوز آن دولتی که برکنارم کرده ، روی کار است. پس چطور می توانم برای کمک به فوتبالی پیش قدم بشوم که دولتش نمی خواسته تا در راس فوتبال باشم؟

دلالی از فدراسیون و مدیران فوتبال آغاز می شود

درباره دلالی باید بگویم ، این دلال ها تا مدیری نباشد که بستر را فراهم کند ، دلالی نخواهیم داشت. برای مثال می گویم تا یک مدیر به روزنامه نگاری نگوید برای کار شدن خبرش به او حال می دهد ، مشکلی ایجاد نخواهد شد. من هیچ وقت با هیچ خبرنگاری رابطه اینچنینی نداشتم اما در 4 سالی که بودم ، 238 خبرنگار را به سفر خارجی بردم. جا دارد تشکری هم بکنم از ضرغامی که آن سالها تلویزیون را کرد یار دوازدهم تیم ملی تا راحت به جام جهانی برویم و تقدیری هم کنم از رئیس جمهور وقت کشور!

کفاشیان تنها مدیر ورزشی فدراسیون است

تغییرات اخیر اساسنامه به نفع فوتبال کشور است. این تغییرات را کفاشیان با پافشاری انجام داد که کار خوبی است. او 4 سال در فوتبال ما کار کرده. ممکن است موفق نبوده باشد اما این را بپذیریم که کفاشیان تنها عضو ورزشی این فدراسیون است. غیر او چه کسی در این فدراسیون از ورزش چیزی می داند؟ الان در این کشور از هرکسی بپرسی در این مملکت 75 میلیون نفری کارشناس فوتبال است! به نظرم کفاشیان یک مدیر ورزشی موفق است البته نه برای اداره فوتبال برای کروش چارچوب تعیین نکردند

هر رئیس فدراسیونی دوست دارد سرمربی تیم ملی در زمان او کروش باشد. کروش یک آدم کاربلد است؛ اما چون برای او چارچوب تعیین نکرده‌اند او برای خودش هم سرپرست است، هم نایب رئیس و هم همه کاره. کسی را نمی‌خواهد. در صورتی که در هیچ تیمی اینقدر آزادی عمل به سرمربی نمی‌دهند.


منبع: خبرآنلاین


ویدیو : تقدیر دادکان از ضرغامی و سید محمد خاتمی