به نصیحت های بدنتان توجه کنید : برای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت تغذیه ای، خواب، ...


برای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت تغذیه ای، خواب، تسکین درد و ... راهکارهای مختلفی وجود دارد. اگر به شرایط جسمی و بدنتان توجه کنید، نشانه های زیادی وجود دارد که بر اساس آن می توانید سلامت خود را ارتقا دهید.  روزنامه خراسان: برای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت تغذیه ای، خواب، تسکین درد و ... راهکارهای مختلفی وجود دارد. اگر به شرایط جسمی و بدنتان توجه کنید، نشانه های زیادی وجود دارد که بر اساس آن می توانید سلامت خود را ارتقا دهید.

شکل گیری مجدد مغز از طریق مدیتیشن

موقع خرید فرش به این نکات توجه کنید , در موقع خرید فرش به این موارد بیشتر توجه کنید , برای اینکه در طول پرواز بیمار نشوید به این نکات توجه کنید

طبق اسکن های MRI، هیپوکامپوس قسمتی از مغز مسئول یادگیری و حافظه پس از چند ماه مدیتیشن ضخیم می شودوتراکم در سلول های مغز در آمیگدال که وظیفه ایجاد ترس، اضطراب و استرس را بر عهده دارد، کاهش پیدا می کند.این تغییرات فیزیکی در مغز می تواند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد.

افزایش عمر

با داشتن نگرش مثبت درباره روند پیری و احساس شاد و مفید بودن می توان 7 سال به طول عمر خود اضافه کرد.

نوشابه رژیمی نخورید

مصرف روزی یک قوطی نوشیدنی گاز دار رژیمی تا 3 برابر چربی شکم را افزایش می دهد.

آن قدر گردن خود را پایین نگیرید

حاضرید وزنه 30 کیلویی را از گردن خود آویزان کنید؟آخر این همان فشاری است که با جلو دادن گردن در زاویه 60 درجه هنگام استفاده از تلفن روی گردن می آورید! روزی حداقل 4 ساعت برای ارسال پیامک یا استفاده از تلفن همراه صرف می شود، پس به ستون فقرات خود رحم کنید.

ورزش های انعطافی فراموش نشود

سالاد را دوست بدنتان کنید , می خواهید پولدار شوید به این نکات توجه کنید , هنگام خرید عطر به این نکات توجه کنید

ممنون که به ورزش های هوازی و مقاومتی می پردازید اما با بالا رفتن سن مفصل ها نیاز به ورزش های کششی هم دارد.با بالا رفتن سن بافت های همبند در رباط ها و تاندون ها شکننده می شود.

اگر فراموشی پیدا کردید پزشک را مطلع کنید

تنها یک چهارم از بزرگسالان 45 سال به بالا اعتراف می کنند که مشکل حافظه ای دارند.اما لازم است که پزشک مطلع شود.گاهی تداخل دارو فراموشی و سر در گمی ایجادمی کند.اضطراب و افسردگی همانند کم کاری تیروئید یا کمبود ویتامین B12 می تواند مشکل حافظه ایجاد کند.این حالت قابل درمان است .

برای کاهش درد دندان کمی یخ روی دست بمالید

تکه یخ را بین شست و انگشت سبابه بمالید.اعصاب در آن قسمت علایم سرد به مغز ارسال می کند که علایم درد دندان را فروکش می کند.

فواید نقاشی و رنگ کردن برای مغز

رنگ کردن نقاشی نیاز به تمرکز دارد.این کار قسمتی از مغز را که با درک معنویات ارتباط دارد و هنگام دعا خواندن و مدیتیشن فعال می شود، به فعالیت وا می دارد.

برای فروکش کردن هوس خوردن روی پیشانی ضربه بزنید

نتایج بررسی ها نشان می دهد ضربه زدن آهسته با نوک انگشتان روی پیشانی باعث پرت شدن حواس افراد چاق از غذا خوردن می شود.

میوه طبیعی را به کنسروی ترجیح دهید

میوه های تازه مانندآناناس تازه سر شار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است.نا گفته نماند آناناس برش خورده در یخچال پس از 6 روز خاصیت خود را از دست می دهد.

سیب زمینی را کباب کنید

کباب کردن سیب زمینی باعث حفظ اغلب مواد مغذی در آن می شود.در حالی که پوست کندن و آب پز کردن باعث از بین رفتن فیبر و ویتامین موجوددر آن می شود.

سیگار را کنار بگذارید

توجه , کلیک کنید , نصیحت

5 سال پس از کنار گذاشتن سیگار خطر بروز سرطان دهان ،گلو، مری ومثانه به نصف کاهش پیدا می کند.

ترک استخوان را شوخی نگیرید

حتما ترک استخوان را جدی بگیرید.اما اگر بالای 50 سال دارید حتما برای آزمایش تراکم استخوان به پزشک مراجعه کنید .

به آسیب های زانو توجه کنید

خطایی هنگام بارگذاری پرونده پیش آمده دوباره تلاش کنید  , دوستان شرح پریشانی من گوش کنید , توجه توجه

حتی یک آسیب ساده می تواند احتمال بروز آرتریت را افزایش دهد. پار گی رباط در زانو می تواند باعث عدم تعادل در زانو و تسریع در فرسودگی آن شود.تنها آسیب دیدگی باعث استئو آرتریت نمی شود بلکه سن،وزن و ژنتیک نیز در این امر دخیل است.یک زانوی آسیب دیده از یک زانوی سالم 7 برابر آسیب پذیرتر است.

به سن قاعدگی خود توجه کنید

محققان می گویند سن قاعدگی می تواند با خطر بیماری قلبی ارتباط داشته باشد.نتایج بررسی بین 12 میلیون زن میانسال نشان داد ، آنهایی که در 13 سالگی بالغ شدند، به میزان کمتری دچار مشکلات قلبی می شوند .در حالی که دخترانی که در 10 سالگی یا پایین تر و 17 و بالاتر بالغ شدند، بیشتر با خطر بروز بیماری قلبی مواجه بودند.سن بلوغ می تواند تا حدودی سلامت کلی متابولیکی را نشان دهد. نتایج بررسی های دیگر ارتباط سن بلوغ را با خطر بروز دیابت و توده پایین استخوان نشان می دهد.

کاش به جای صفحه رایانه از روی کتاب بخوانید

نتایج بررسی ها نشان می دهد افرادی که از طریق مانیتور مطالعه می کنند نسبت به کتابخوان ها کمتر می توانند جزئیات داستان را به یاد بیاورند.لمس کردن ورق کتاب ،ورق زدن و در دست داشتن کتاب می تواند در به خاطر آوردن جزئیات داستان کمک کند.

آهسته تایپ کردن توانایی نوشتاری را تقویت می کند

محققان دریافتند نویسنده هایی که با یک دست تایپ می کنند، از لغات بهتری استفاده می کنند .پایین آوردن سرعت کار به فرد اجازه فکر کردن می دهد ،در حالی که سریع تایپ کردن باعث می شود فقط اولین کلماتی را که به ذهنتان می رسد، بنویسید.


ویدیو : به نصیحت های بدنتان توجه کنید