بهترین تصاویر علمی هفته: از هولوگرام جنین تا لامپ‌های حشره‎ای : فناوری - در ...



فناوری - در این گزارش تصویری، بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس با هم مرور می‌کنیم: از متروکه‌های جنگ ستارگان گرفته تا پلی به شکل بادبزن و رفتار عجیب نهنگ قاتل.

 بهترین فیلم های علمی تخیلی , جنین در هفته 25 , سقط جنین در هفته اول

  هولوگرام جنین: والدین همیشه به بچه‌های به دنیا نیامده خود علاقه دارند و دیدن عکس سونوگرافی جنین هیجان زیادی را برای آنها ایجاد می‌کند. بنابراین شاید نوآوری جدید باعث شود تا آنها بال در آورند! خالقان این فناوری ابتدا از جنین با فناوری فراصوتی تصویربرداری می‌کنند و سپس عکس جنین را به تصاویر هولوگرام سه‌بعدی تبدیل می‌نمایند.

 وزن جنین در هفته 32 بارداری , تشخیص دوقلو بودن جنین در هفته چندم , بارداری هفته به هفته با تصویر جنین

 طلوع خورشید در فضا: خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی هر روز شانس این را دارند که 16 بار طلوع خورشید را تماشا کنند. این عکس نیز طلوع خورشید فضایی را بر فراز اقیانوس آرام جنوبی به تصویر می‌کشد.

 رشد جنین هفته به هفته , مراحل تشکیل جنین هفته به هفته , جنین هفته 35

 ماه مرکب: به نظر شما چه چیزی می‌تواند بهتر از عکس ماه باشد؟ نظرتان راجع به 47 عکس از ماه که در یک عکس واحد با هم ترکیب شده‌اند چیست؟ میلوسلاف دروک‌مولر این کار را در شب خورشیدگرفتگی اخیر انجام داد، و نتیجه‌اش عکس خارق‌العاده‌ای است که در بالا می‌بینید. سطح ماه به خاطر پدیده زمین‌تاب (بازتاب نور خورشید از سطح زمین) روشن شده است.

 رشد جنین در بارداری هفته به هفته , سون بلاگ بهترین سایت علمی آموزشی و تفریحی , بهترین فیلمهای علمی تخیلی

 ساختمان‌های آیینه‌ای: آتلیه Architzer مجموعه‌ای از عکس‌های زیبا را رونمایی کرده است که انعکاس خانه‌ها را در آب نزدیک آنها نشان می‌دهد. عکس بالا یکی از عکس‌های این مجموعه است که خانه‌هایی را در آمستردام هلند نشان می‌دهد.

 تصاویر علمی , تعیین جنسیت جنین در هفته چندم بارداری , بهترین تصاویر اینستاگرام

 لامپ حشره‌ای: شاید باورنکردنی باشد، اما چیزی که در عکس بالا می‌بینید یک لامپ است! پائول هینجن طراح، این لامپ غیرعادی را با استفاده از چوب بلوط ساخته است.

 بهترین تصاویر اکشن سال 2016 , جنین در هفته دهم , جنین در هفته 28

دود اسکن شده: آزمایشگاه ScanLAB معمولا از فناوری اسکن سه‌بعدی خود برای پروژه‌های معماری استفاده می‌کند، اما گاهی اوقات نیز این فناوری را برای پروژه‌های هنری به کار می‌گیرد. در آخرین نمونه از این پروژه‌ها، گروه اقدام به اسکن سه‌بعدی مه و دود نمود تا این تصاویر زیبا و کمی وحشت‌آور را خلق کند. عکس بالا یکی از تصاویر این مجموعه است که ورود دود را از میان در نشان می‌دهد.

 جنین در هفته نهم , جنین در هفته 26 , جنین در هفته 34

حمله نهنگ قاتل: نهنگ‌های قاتل گاهی اوقات عادت دارند تا طعمه خود را هنگام شکار پرتاب کنند، رفتاری که البته چندان متداول نیست. جودی فردیانی این عکس را از یکی از این رخدادهای نادر گرفته است که طی آن، نهنگ قاتل دلفینی را که شکار کرده است به درون هوا پرتاب می‌کند.

  جنین 14 هفته ای , سقط جنین در هفته های اول , تصویر جنین در هفته های مختلف

متروکه‌های جنگ ستارگان: را دی‌مارتینو با استفاده از نرم‌افزار گوگل ارث دکورهای متروکه مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» را در تونس ردیابی کرد؛ سپس با سفر به منطقه اقدام به عکس گرفتن از آنها نمود. واقعا جای روبات R2-D2 در این صحنه خالی است که با بوق‌های خود تماشاگران را سرگرم می‌کرد.

   رشد جنین در هفته های مختلف , بهترین راهها برای تعیین جنسیت جنین بدون سونوگرافی , حس تکان های جنین از هفته چندم

 هنر اطلاعات: بادکنک‌های رنگی این عکس به خودی خود نیز زیبا هستند، اما ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید جانمایی آنها کاملا هدفمند بوده است. ویلم بسلینک داده‌ها را با اجسام واقعی مرتبط می‌سازد. این بادکنک‌ها نیز میزان بازدیدکنندگان بخش‌های مختلف موزه پرینسن‌هاف دلفت را به تصویر می‌کشد.

  حرکت جنین از هفته چندم شروع میشود , تصاویر هفته مد جدید و اخبار آن , عکس جنین در هفته های مختلف

 پل بادبزنی: شرکت Knight Architects خالق این پل تاشو خارق‌العاده است که در لندن ساخته شده است. این پل می‌تواند همانند بادبزن جمع شود و امکان عبور شناورها را از زیر خود فراهم آورد.


منبع:khabaronline.ir


ویدیو : بهترین تصاویر علمی هفته: از هولوگرام جنین تا لامپ‌های حشره‎ای