برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب : مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر ...


مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: برنامه‌های روز عید فطر از ساعت 7 صبح آغاز می‌شود و رأس ساعت 8 صبح نماز عیدفطر به امامت ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری اقامه می‌شود. خبرگزاری ایسنا: مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر گفت: برنامه‌های روز عید فطر از ساعت 7 صبح آغاز می‌شود و رأس ساعت 8 صبح نماز عیدفطر به امامت ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یدالله شیرمردی در نشست خبری تشریح چگونگی برگزاری نماز عید سعید فطر با بیان این‌که «یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین نمازهای جهان نماز عید فطر است» اظهار کرد: این نماز پیام صلح‌، آشتی و عدالت را برای جهانیان به دنبال دارد. نماز عید فطر همان‌گونه که از نامش پیداست بازگشت به فطرت است.

وی تصریح کرد: این نماز توسط امامی اقامه می‌شود که نایب امام زمان (عج) است و این توفیقی است که نصیب مردم تهران شده است و یادآور نماز عید پیامبر (ص) در صدر اسلام و نماز ائمه اطهار از جمله امام علی، امام حسن و سایر ائمه (ع) است. همچنین یادآور نمازی است که علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) اقامه کردند. گرچه حضرت در میان راه بازگشت ولی فراموش نکنیم که این نماز اهمیت بسیار زیادی دارد. خصوصاً در دنیای کنونی این نماز نشان دهنده پیوند امت و امام است.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر، خاطرنشان کرد: در این اوضاعی که جنگ و ستیز و ظلم علیه مسلمانان فراگیر شده است برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نماز می‌تواند باعث آرامش مسلمانان شود و همچون آب سردی بر این هیجانات و فتنه‌ها باشد. مردم جهان با دیدن این نماز می‌دانند تا زمانی که این پیوند بین امام و امت است کسی نمی‌تواند به مردم ایران آسیبی بزند.

شیرمردی با بیان این‌که «مردم تهران یکدل و یکصدا در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برای اقامه نماز عید فطر به صحنه می‌آیند» گفت: ما به محض این‌که عید فطر توسط دفتر مقام معظم رهبری اعلام شود آمادگی برگزاری نماز عید فطر را داریم. حتی اگر در غروب پنج‌شنبه مشخص شود که جمعه عید است ما ‌آمادگی لازم را داریم.

وی گفت: امسال بیش از 15 کمیته توسط ستاد بزرگزاری نماز عید فطر هماهنگ شده‌اند که برای برپایی بهتر نماز عید فطر همکاری کنند. از جمله آنها کمیته حمل و نقل و ترافیک است که نمازگزاران را به سمت مصلی می‌برد. برای این‌که رفت و آمد راحت‌تر باشد از ساعت 4 صبح مترو برای همشهریان عزیز کار می‌کند و آمادگی حمل و نقل نمازگزاران را دارد. همچنین در حدود 2500 دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال هستند. 550 دستگاه ون نیز در اختیار کمیته است که مردم را به محل نماز می‌رساند.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر، تصریح کرد: بیش از هزاران نفر از عوامل پلیس راهور و امنیت انتظامی کار امنیت را در خیابان‌های اطراف و محل برگزاری نماز بر عهده دارند که سردار حسینی فرمانده راهور نیروی انتظامی این مسئولیت را برعهده دارد. این کمیته انیمیشن‌هایی را تهیه کرده که در اطراف مصلی مسیرها را به نمازگزاران نشان می‌دهد و نقشه جامعی هم توسط این کمیته و شهرداری‌ها طراحی شده است که در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان و همچنین در مترو و اتوبوس این بنرها و تیزرها جهت راهنمایی بهتر نمازگزاران پخش می‌شود.

شیرمردی تصریح کرد: در سال گذشته ما با این مشکل روبرو بودیم که مردم ورودی‌ها و خروجی‌های مصلی را به درستی نمی‌دانستند ولی امسال با تهیه این نقشه‌ها مردم با مشکل کمتری مواجه می‌شوند. ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی را در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس داریم. همچنین از اذان صبح تا اذان ظهر مترو و اتوبوسرانی رایگان است. ما امسال دستگاه‌های کمیته صوت را چندین برابر کرده‌ایم تا صدای خطیب راحت‌تر برای مردم پخش شود.

وی گفت: کمیته بهداشت و درمان یکی دیگر از کمیته‌های ما است که دکتر موسوی رئیس اورژانس تهران مسئول آن است. علاوه بر مسائل ایمنی و امنیتی توسط این کمیته تمام نمازگزاران بیمه شده‌اند تا اگر برای کسی مشکلی پیش آمد به صورت رایگان درمان شود. همچنین کمیته انتظامات و اجرائیات را داریم که بیش از 3 هزار نفر در این کمیته کار هدایت و راهنمایی مردم را بر عهده دارند تا نمازگزاران راحت‌تر بتوانند قبله و صفوف نماز را پیدا کنند. تنها خواهشی که از مردم داریم این است که به تذکرات آنها توجه کنند.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید فطر در ادامه با بیان این‌که «ما برای این‌که نمازگزاران راحت‌تر به نماز عید فطر برسند پارکینگ‌های بسیار زیادی را در نظر گرفته‌ایم» گفت: ما در حدود 6 تا 7 هزار پارکینگ خودرویی داریم که یک پارکینگ 7 هزار نفری از اتوبان همت به سمت مصلی است. همچنین پارکینگ عباس‌آباد از جنوب مصلی را داریم و پارکینگ بنیاد مستضعفان، بیهقی، سازمان راه‌آهن به مجموعه‌ پارکینگ‌های ما اضافه شده است. علاوه بر این‌که مردم می‌توانند در اطراف خیابان سهروردی و قنبری خودروهای خود را پارک کنند. ولی باز هم از مردم خواهش می‌کنیم تا جایی که برایشان ممکن است از حمل و نقل عمومی از جمله مترو استفاده کنند. چرا که در روز عید فطر مترو هر 3 تا 5 دقیقه یک حرکت دارد.

شیرمردی افزود: گرچه در عید سعید فطر میلیون‌ها نفر از تهران به مسافرت می‌روند ولی باز با این حال شاهد یک جمعیت عظیم برای برپایی نماز عید فطر در تهران هستیم.

وی گفت: ما از کمیته رسانه‌های دیداری، نوشتاری و مجازی انتظار داریم که علاوه بر اطلاع‌رسانی، کار فرهنگ‌سازی را هم در دستور کار خود قرار بدهند، چرا که این نماز بسیار مهم و ارزشمند است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال نیز همچون سال گذشته شاهد برگزاری یک نماز شکوهمند و باعظمت باشیم.

شیرمردی گفت: برنامه‌های ستاد برگزاری نماز عید فطر از ساعت 7 شروع می‌شود و ابتدای این مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، تواشیح، مدیحه سرایی و مناجات خوانی است و امیدواریم رأس ساعت 8 صبح نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین، مقام معظم رهبری اقامه شود.


ویدیو : برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب