بالاخره Windows 10 نصب کنیم یا نه؟ : ویندوز ایکس پی یکی از ویندوزهای مورد علاقه ...


ویندوز ایکس پی یکی از ویندوزهای مورد علاقه من بود که بی شک بسیاری از کاربران خاطره هایی را با این ویندوز دوست داشتنی دارند و شاید هنوز در حال استفاده از این ویندوز باشند. وب سایت برسام: ویندوز ایکس پی یکی از ویندوزهای مورد علاقه من بود که بی شک بسیاری از کاربران خاطره هایی را با این ویندوز دوست داشتنی دارند و شاید هنوز در حال استفاده از این ویندوز باشند.

 بعد از ویندوز ایکس پی نوبت ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ شد که البته به اندازه ی ویندوز ایکس پی جذابیت های دوران خودشان را نداشتند. این سر خوردگی من از ویندوز باعث شد تا به سراغ سیستم عامل OS X بروم و با پان کار کنم!

با فرا رسیدن سال ۲۰۱۵، مایکروسافت نوید یک ویندوز فوق العاده را به کاربران داد. برای همین دوباره به ویندوز ۱۰ کوچ کردم. ویندوزی که یک تجربه ی لذت بخش را برای کاربرن رقم می زند و در این پست می خواهیم راجب مزایا و معایب این ویندوز بحث کنیم. پس همراه برسام باشید.

 windows update , windows store , windows media center

مزایا

سلام دوباره به منوی استارت


در ویندوز ۸، مایکروسافت منوی استارت را حذف کرد. اما این منو دوباره با ویندوز ۱۰ سر جایش برگشت. علاقه ی ما به منوی استارت از ویندوز ۹۵ شروع شد، منویی که خیلی بهتر از کاشی های مایکروسافت و از آنها کاربردی تر است.

 how to stop windows 10 update , دانلود windows 10 , چگونه خودارضایی کنیم

در ویندوز ۱۰ می توانید حسابی کاشی ها را در منوی استارت سفارشی کنید. می توانید با یک کلیک ساده آنها را به درون منو کشیده و یا با راست کلیک کردن روی آنها، حذفشان کنید. می توانید با کشیدن کاشی ها به پایین منو یک طبقه جدید ایجاد کنید و حتی آنها را تغییر نام دهید. با راست کلیک کردن روی کاشی های می توانید اندازه ی آنها را هم تغییر دهید. برای ایجاد یک کاشی جدید می توانید آن را در بخش برنامه ها و یا بر روی نوار کناری سمت چپ پیدا کرده و با راست کلیک کردن آن را به منوی استارت منتقل کنید.

با اینکار کاشی های زنده را می توانید به طور منظم تغییر دهید. به عنوان مثال، ترتیبی دهید که آیکون اخبار و آب و هوا در طول روز تغییر کنند. اگر هم می خواهید کاشی از حالت زنده در بیاید می توانید روی آن راست کلیک کرده و گزینه اش را غیر فعال کنید.

با کورتانا گشت و گذار در جهان ساده تر می شود

دستیار شخصی هوشمند مایکروسافت در اختیار شماست. کورتانا در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد در سال ۲۰۱۴ برای ویندوز فون ۸٫۱ به نمایش در آمد. کورتانا در سیستم عامل های ویندوز ۱۰، ویندوز فون ۱۰، مایکروسافت بند، ایکس باکس وان، ای او اس و اندروید در دسترس است.

windows task manager , remote desktop connection windows 7 , windows 10 دانلود

استفاده از کورتانا در ویندوز ۱۰ یک انتخاب نیست، یک اجبار است! با کورتانا، زندگی حقیقتا آسان تر می شود. این دستیار می تواند در پیدا کردن فایل ها به شما کمک کند، تقویم را مدیریت کند و حتی برایتان جوک بگوید. با استفاده از ویژگی های نوت بوک کورتانا، می توانید اطلاعات شخصی خود مانند اطلاعات مکانی، یادآورها و اطلاعات تماس را با یک کلیک مشاهده کنید. از آنجایی که کورتانا در دیگر سیستم عامل ها هم حضور دارد اطلاعات را در آنجا نیز می توان مشاهده کرد.

فکر کنم لازم نیست دلایل بیشتری برای ترغیب کردن شما به استفاده از کورتانا بیاورم، اینطور نیست؟

در نهایت،صفحه مرکزی اعلانات ظاهر شد

مانند دستیار های شخصی هوشمند، مرکز اعلانات هم به امری عادی در سیستم عامل ها تبدیل شده است. در ویندوز ۱۰، هنگامی که شما از گوشه ی پایین سمت راست روی آیکون مرکز اعلانات کلیک می کنید می توانید این قسمت را مشاهده کنید. البته با کلید ترکیب دکمه ویندوز + A همین کار را می توانید انجام دهید.

 دانلود فیلم عادت نمی کنیم , imo windows , چگونه از یوتیوب دانلود کنیم

از این قسمت می توانید به بعضی از برنامه ها دسترسی داشته باشید و همچنین به پاور، شبکه و موقعیت مکانی نیز دسترسی داشته باشید. وان نوت و حالت تبلت نیز در دسترس هستند.

حالت تبلت بسیار بهبود یافته است

در ویندوز ۱۰، مایکروسافت بالاخره به این حقیقت اذعان کرد که تبلت و کامپیوتر های رو میزی در کار با هم متفاوت هستند. در ویندوز ۱۰ این قابلیت برای شما وجود دارد که حالت تبلت را از قسمت اعلانات فعال کنید. با این گزینه توسعه دهندگان می توانند در مواقعی که نیاز است برای تنظیم نمایش لمسی دستگاه این گزینه را فعال کنند. اپلیکیشن هایی مانند نتفیلکس، پاندورا، اوبر و وال استریت ژورنال این کار را انجام می دهند.

 چگونه در windows 10 راهنمایی بگیرم , عادت نمی کنیم , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

با رفتن به قسمت نوتیفیکیشن یا همان اعلانات ویندوز می توانید بین دو حالت تبلت و Pc سویچ کنید.



معایب

مرورگر پیشفرض جدید


اینترنت اکسپلورر در نهایت در ویندوز ۱۰ بازنشته شد (هرچند که هنوز از نظر من سریعترین مرورگر دنیاست) و جای خود را به مرورگر مایکروسافت ادج داد، البته هنوز برای گفتن اینکه این یک حرکت مثبت بود خیلی زود است. مایکروسات ادج ویژگی هایی مثل حالت فقط خواندن متن، ابزار حاشیه نویسی و یکپارچه سازی با کورتانا دارد که اینترنت اکسپلورر فاقد این ویژگی ها بود. افزونه های این مرورگر هم به زودی عرضه می شوند.

چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم , چگونه دیگران را عاشق خود کنیم , windows stor

مایکروسافت ادج توانایی های زیادی را از خود نمایش داده است اما متاسفانه عدم وجود افزونه ها باعث می شود این مرورگر هنوز در شرایط در دست توسعه باشد. مشکل بزرگ این است که هنگامی که شما از ویندوز ۱۰ برای اولین بار استفاده می کنید، ادج مرورگر پیشفرض شماست. حتی اگر در نسخه های قبلی ویندوز از مرورگر های کروم و یا فایرفاکس استفاده می کردید.

خوشبختانه، شما می توانید مرورگر پیشفرض خود را از قسمت تنظیمات ویندوز عوض کنید و مرورگر مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید.

کی لاگین توسط مایکروسافت


هنگامی که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را معرفی کرد، بعضی از کاربران در مورد امنیت این ویندوز دچار تردید شدند. به طور پیشفرض ویندوز ۱۰ اطلاعات بسیاری را از هر کاربر دریافت می کند. تعدادی راه حل وجود دارد تا برخی از این نظارت ها را کاهش دهیم.

بالاخره , چگونه لایک را در اینستاگرام مخفی کنیم , کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم

یکی از اتهام هایی که به مایکروسافت زده می شود در مورد کی لاگین و یا همان سرقت اطلاعات متنی است. در ویندوز ۱۰ کاربران در پرسش و پاسخی که با ویندوز دارند اطلاعات خود را وارد می کنند که این اطلاعات به عنوان کانتکت شناخته می شود.

شما می توانید این گزینه را غیر فعال کنید. برای انجام اینکار به قسمت تنظیمات برنامه ها بروید و از ردیف سوم گزینه حریم خصوصی را انتخاب کنید. در این قسمت، به بخش جنرال بروید و گزینه ی I write to help use improve typing and writing in the future را غیر فعال کنید.

بروزرسانی های گیج کننده

همانطور که احتمالا خبر دارید، مایکروسافت چگونگی بروزرسانی و نصب آن را در ویندوز ۱۰ تغییر داده است. در اصل این بروزرسانی ها الزامی است و حتما باید دریافت شوند. بسته به ویندوز شما فقط این بروزرسانی ها می توانند به تعویق بیافتند.

اتفاق نادری است اگر مایکروسافت یک بروزرسانی بد را برای ویندوز ارسال کند اما این موضوع می تواند اتفاق بیافتد. اگر روزی مایکروسافت یک بروزرسانی ناقص و بد را برای ویندوز ارسال کند و کامپیوتر های کاربران را دچار مشکل کند، مقصر اصلی خود مایکروسافت است و باید جوابگو باشد.

البته نرم افزار هایی هستند که می توانند از بروزرسانی های ناقص مایکروسافت جلوگیری کرده و کامپیوتر شما را نجات دهند.

نظر شما در مورد ویندوز ۱۰ چیست؟


ما اعتقاد داریم که ویندوز ۱۰ یک گام رو به جلو برای مایکروسافت است، اگرچه برخی از ویژگی های وجود دارد که شاید برخی از کاربران از آن استقبال نکنند.


ویدیو : بالاخره Windows 10 نصب کنیم یا نه؟