این 14 کار را قبل از بارداری انجام دهید :  بشر از روزهای نخستین میدانسته تغذیه ...



کارهایی را که حتما باید پیش از بارداری انجام دهید , کارهایی که برای بهبود گلودرد باید انجام دهید , قبل از بارداری چه کارهایی انجام دهیم

 بشر از روزهای نخستین میدانسته تغذیه و رفتارهای دوران بارداری باید متفاوت باشد كه این دوران تكرارشدنی نیست و تصمیمات ما، تأثیرات مثبت یا منفی جدی در آینده دارد و امروز این دانش در گسترده ترین حد قابل تصور، سعی در ارتقاء سطح سلامت بارداری و پس از آن دارد، حتی سلامت بارداری را می توان از ماه ها قبل در نظر گرفت:

این کارها را قبل از بارداری انجام دهید
1. قبل از تصمیم به بارداری حتما با پزشك مشورت كنید. این امر احتمال هرگونه مشكلی در طول این دوران را به حداقل می رساند. پزشك تاریخچه مصرف داروها، بیماری های شما، سابقه فامیلی و مسائل مختلف را در نظر می گیرد كه مجموعه این عوامل، باعث یك بارداری مطمئن خواهد بود.

2. حفظ تناسب اندام، علاوه بر آرامش و رضایت روانی، كمك مناسبی به فرایند زایمان است. پیاده روی سریع و مرتب، شنا و فعالیت های شبیه آن، باعث افزایش قدرت قلب، ریه ها و قوام عضلات بدن می شوند.

3. تغذیه مناسب قبل از بارداری به بدن كمك میكند تا تمام نیازهای غذایی كودك برای رشد و تكامل تأمین شود. برای این منظور میتوان از بسته های تغذیه ای مكمل استاندارد مثل «لیدی میل » بهره برد كه امروزه به طور جدی مورد توجه محافل علمی مربو ط به مراقبتهای بارداری قرار دارند.

4. در مورد اشتغال، نفس عمل مشكلی پیش نخواهد آورد اما از تماس با مواد شیمیایی، دود، اشعه و امثال آن باید حذر كنید و به خاطر داشته باشید كار سنگین یا طولانی مدت میتواند باعث زایمان زودرس یا كم وزنی نوزاد متولد شده شود.

5. مواردی مانند رژیم های طولانی مدت كاهش وزن و در مقابل آن وزنهای خیلی بالا، میتوانند تهدیدكننده بارداری یا حتی باروری باشند، در اینگونه شرایط حتما با پزشك خود مشورت كنید.

6. تغذیه حین بارداری هم اهمیت جدی دارد. متأسفانه به دلیل مشكلات تنظیم دقیق كالری و سایر مواد مغذی، معمولا این امر به كمبودهای غذایی یا به طور معكوس، افزایش وزن منجر میشود كه برای حل این مسئله، توصیه علمی استفاده از مكمل های آماده است. حتما دقت كنید این مكملها، واجد استانداردهای علمی لازم باشند، ضمنا توجه كنید كه به صرف وجود آهن یا اسید فولیك در یك بسته غذایی، از یك مكمل ایده آل استفاده نکرده اید. در این دوران، نیاز به یك بسته كامل غذایی با تأمین تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز دارید.

7. ویزیت اول عموما از زمان اطلاع از بارداری در ماه اول تا سوم است كه بعد از آن بهتر است با فواصل 6 هفته حفظ شود و در ماه آخر به ویزیتهای هفتگی ارتقا یابد. 

انجام رابطه جنسی در دوران بارداری , نحوه انجام آزمایش بارداری , انجام فعالیت منزل در دوران بارداری

 8. كلاسهای بارداری، فضاهای بسیار مناسبی برای كسب مهارتهای لازم این دوران است و اگر در نزدیكی محل زندگی شما چنین امكانی فراهم نیست، میتوانید با كمك متخصصان، مقدمات آن را به سادگی فراهم كنید.

9. گاهی نوزاد یا كودك دچار برگشت شیر مادر یا حتی شیرخشك است. در این موارد با دوری از هر گونه استرس، میتوانید از پزشك خود برای استفاده از شیرهای مخصوصی كه در این زمینه موجود است، مشورت بگیرید و بدین وسیله كودك را از هرگونه سوء تغذیه یا اختلال رشدی دور نگه دارید، حتما دقت كنید در تركیب شیر خشك از مواد حساسیت زا مانند صمغ گیاهی استفاده نشده باشد.

10. در مورد روش زایمان حتما منطقی باشید و اگر پزشك معالج شما، جراحی را ضروری نمیداند، در حیطه عوارض ناخواسته آن وارد نشوید. امروزه روشهای متنوع زایمانهای كم درد یا بدون درد در مراكز درمانی معرفی شده اند كه با مشورت پزش كتان، میتوانید یكی از آنها را انتخاب كنید.

11. كودك را به پشت بخوابانید. استعمال سیگار را در اطرافش ممنوع كنید، از پوشاندن لباس زیاد یا انداختن پوششهایی مثل پتوی سنگین،لحاف یا قنداق خودداری كنید. رعایت این موارد، احتمال سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را بسیار كم خواهد كرد.

12. هیچ جایگزین كاملی برای شیر مادر وجود ندارد و با هیچ توجیهی، كودك دلبند خود را از شیر مادر محروم نكنید. به خاطر داشته باشید مواردی مانند حفظ تناسب اندام، جلوگیری از كمبودهای تغذیه ای، ایجاد هماهنگی كامل با محیط محل كار، كمبود میزان شیر، احتمال برگشت شیر مادر توسط كودك و نظایر آن، هر كدام راه حلهای علمی و منطقی مختص به خود را دارند، كه اكثرا شامل استفاده از شیرخشك نمیشود.

13. اگر كودك شما به تشخیص پزشك، دچار حساسیت به پروتئین شیر یا عدم تحمل شیر است هم، باز بهتر است از شیر صرفنظر نكنید، شیرهای با پایه پروتئینی سویا میتوانند این معضل را حل كنند.

14. در مورد نوزادانی كه با تایید پزشك، باید با شیرخشك تغذیه شوند، در انتخاب نوع آن دقت كنید. از شیرهایی استفاده كنید كه تازه تر و با كیفیت پروتئینی بالاتری باشند.

منبع:shahrzadpress.com


ویدیو : این 14 کار را قبل از بارداری انجام دهید