ایران عضو شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی شد : جمهوری اسلامی ایران با تصمیم ...


جمهوری اسلامی ایران با تصمیم مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی به عضویت شورای اجرایی و كمیته بررسی عضویت اعضای وابسته برای سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ این سازمان بین المللی درآمد. ایرنا: بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد (UNWTO) از سوم شهریور ماه در ویكتوریافالز به میزبانی مشترك كشورهای زامبیا و زیمبابوه با حضور هیات های عالی رتبه بیش از ۱۶۰ كشور جهان از جمله هیاتی از جمهوری اسلامی ایران، آغاز به كار كرد.

بنا بر اعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این اجلاس خط مشی های كلان صنعت گردشگری در سطح جهانی تبیین و برنامه ها و اهداف توسعه ای در صنعت گردشگری از طریق ۹ كمیته تخصصی پیگیری می شود.

در جلسه روز نخست مجمع عمومی، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رییس مجمع عمومی برگزیده شد و عضویت كشورمان در شورای اجرایی و كمیته بررسی عضویت اعضای وابسته برای سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ به تصویب رسید.

در نخستین روز اجلاس بیستم، مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی، سند برنامه و بودجه این سازمان كه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

در حاشیه این اجلاس، هیات اعزامی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران با طالب ریفایی دبیركل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد دیدار كردند.

در این دیدار دبیركل سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد، ضمن تبریك انتصاب دكتر محمدعلی نجفی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه تداوم همكاری و مشاركت ایران با این نهاد بین المللی ابراز امیدواری كرد.

هیات اعزامی از ایران همچنین در دیدار با والتر امزمبی، وزیر گردشگری زیمبابوه، پیام معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به وی ابلاغ و درخصوص تحولات جدید توضیحاتی ارایه دادند.

در این دیدار وزیر گردشگری زیمبابوه نیز با اشاره به دو سفر خود به ایران، موضوعاتی از جمله امكان لغو روادید در جزیره كیش، صدور روادید ۱۵ روزه در فرودگاه های بین المللی ایران و توسعه بیش از پیش روابط گردشگری میان ایران و زیمبابوه را مطرح كرد.


ویدیو : ایران عضو شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی شد