اوباما دیدار خود با پوتین را لغو کرد/ ابراز تأسف مسکو : در واکنش به اعطای پناهندگی ...



دیدار اوباما و ترامپ ,  باراک اوباما برای آخرین بار با همتای روسی خود دیدار کرد , پوتین فعلا با ترامپ دیدار نمی کند

در واکنش به اعطای پناهندگی روسیه به «اسنودن»
اوباما دیدار خود با پوتین را لغو کرد

«باراک اوباما» در واکنش به اعطای پناهندگی روسیه به «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی، دیدار خود با «ولادیمیر پوتین» را که قرار بود در مسکو انجام شود، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس از تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی‌اش خبر داد.

این دیدار قرار بود ماه آینده میلادی در حاشیه اجلاس موسوم به «جی 20» انجام شود. آسوشیتدپرس این تصمیم اوباما را «تلافی دپیلماتیک کم‌سابقه» توصیف کرده است.

بنا بر این گزارش، اوباما این اقدام را در اعتراض به اعطای پناهندگی به «ادوارد اسنودن» در روسیه انجام می‌دهد. اسنودن افشاگر آمریکایی است که در دو ماه گذشته اسناد فوق محرمانه در مورد برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا را افشا کرده است. وی هفته قبل از روسیه پناهندگی موقت دریافت کرد. اقدام مسکو در اعطای پناهندگی به اسنودن با انتقاد مقامات آمریکایی همراه شده است.

یک مقام ارشد کاخ سفید ضمن تائید این خبر، گفته است اوباما در اجلاس حضور می‌یابد، اما برنامه‌ای برای دیدار دو جانبه با پوتین ندارد. این مقام کاخ سفید موضوع حقوق بشر و اختلاف در مورد طرح سپر موشکی را از دیگر دلایل لغو این دیدار اعلام کرده است. نشست ماه سپتامبر در سن‌پترزبوگ برگزار می‌شود و تا پیش از این قرار بود اوباما و پوتین در حاشیه آن دیدار داشته باشند.

«باراک اوباما» دیروز هم به انتقاد از دولت روسیه پرداخته و گفت که اقدام مسکو در اعطای پناهندگی به اسنودن وی را ناامید کرده است. وی مسکو را به تفکرات و رفتارهای مشابه با زمان جنگ سرد متهم کرده است.

مسکو از لغو دیدار اوباما و پوتین ابراز تأسف کرد

مسکو از لغو دیدار رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا بر سر مناقشه ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مسکو از لغو دیدار بین باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر سر مناقشه ادوارد اسنودن، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا ابراز تأسف کرد.
این خبر را شبکه خبری راشاتودی اعلام کرده اما به جزئیات بیشتری از آن اشاره نکرده است.

پیش از این خبرگزاری‌ها از لغو دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه بر سر مناقشه مربوط به «ادوارد اسنودن»، افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا خبر دادند.
روسیه در هفته‌های گذشته به «ادوارد اسنودن» پناهندگی موقت اعطا کرد که این موضوع با واکنش آمریکا روبرو شد.

به گزارش شبکه رادیویی صدای روسیه سفارت آمریکا در روسیه در توئیتر رسمی خود نوشت: «مک‌فاول با یوشاکوف و ریابکوف دیدار کرده تا درباره تمامی موضوعات مربوط به روابط روسیه و آمریکا گفت‌وگو کنند.»

آقای «ادوارد اسنودن» پیمانکار فنی سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و کارمند سابق سازمان سیا در این کشور است که در ماه‌های گذشته با انتشار اسناد فوق محرمانه از برنامه‌های جاسوسی گسترده آمریکا پرده برداشت.
وی در 23 ژوئن از هنگ‌کنگ به مسکو پرواز و از روسیه درخواست پناهندگی کرد.

قراردادی بین آمریکا و روسیه برای استرداد متهمان وجود ندارد، با این حال آمریکا از روسیه خواسته که برای حفظ روابط دو کشور آقای اسنودن را روسیه اخراج کند.

موضوع استرداد ادوارد اسنودن در چند هفته اخیر باعث تنش‌های فزاینده بین آمریکا با روسیه و چین شده است.
آمریکا این دو کشور را متهم می‌کند که به این افشاگر کمک کرده‌اند. اتهامی که روسیه و چین آن را انکار می‌کنند.

افشاگری‌های اسنودن نشان می‌دهد دولت آمریکا به شکلی سازمان‌یافته و در سطحی وسیع مکالمات تلفنی و ارتباطات اینترنتی را در تمام دنیا شنود می‌کند./فارس


ویدیو : اوباما دیدار خود با پوتین را لغو کرد/ ابراز تأسف مسکو