انشا‌ءالله شورای نگهبان این مصوبه ‌را رد کند : حقوق مادام​العمر مدیران دولتی ...


حقوق مادام​العمر مدیران دولتی تنها با دو سال سابقه خدمت، از هفته پیش تا کنون بازتاب رسانه​ای گسترده​ای یافته است. حقوق مادام​العمر مدیران دولتی تنها با دو سال سابقه خدمت، از هفته پیش تا کنون بازتاب رسانه​ای گسترده​ای یافته است.

 نمایندگان مجلس هشتم این بند از قانون مدیریت خدمات کشوری را به بازنشستگان نیز تسری دادند. اعضای هیات رئیسه در قبال انتقادات رسانه​ای به حقوق مادام العمر مدیران دولتی، این تعبیر رسانه​ها را غلط  پنداشته و تاکید کرده بودند که اصل مصوبه قبلا در قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شده است.

با این حال فضای رسانه​ای همچنان بر همین محور می​گذشت تا اینکه امروز مهدی سنایی نماینده نهاوند در تذکری نسبت به حقوق مادام العمر مدیران سیاسی، انتقاد کرد و با بیان اینکه از مخالفان این مصوبه بوده است، گفت: متاسفانه هجمه عظیمی پس از تصویب این قانون به مجلس وارد شده است.

 در حالی که هیات رئیسه در این موارد باید دقت می​کرد تا در سالی که انتخابات مجلس برگزار می​شود و جامعه نسبت به این موارد حساس است، چنین موضوعی در مجلس مطرح نمی​شد.

وی با طرح این سوال که «طرح این موضوع تکراری چه ضرورتی داشت؟»، از هیات رئیسه خواست تا هم در درج چنین دستوراتی در صحن علنی دقت کند وهم توضیح لازم را به مردم بدهد تا برداشت اشتباه نکنند.

لاریجانی که از ابتدای استماع این تذکر می​گفت که این موضوع ربطی به دستور کار امروز مجلس ندارد، به سنایی انتقاد کرد که چرا این مطالب را در همان روز عنوان نکرده و ادامه داد: مطالبی که در بیرون گفته می شود همه واقعیت نیست. در قانون خدمات مدیریت این مساله پیش بینی شده بود و مصوبه مجلس هشتم تنها آن را به دستگاه​هایی تسری داد که حاضر به اجرای آن نبودند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه «من اصل آن قانون را که در مجالس قبلی تصویب شده را درست نمی​دانم»، ادامه داد: آنچه در مجلس هشتم تصویب شد، اصل موضوع نبود. از این رو رسانه​ها به مجلس قبلی ایراد بگیرند که چنین مصوبه​ای داشتند. ذکر عنوان «حقوق مادام العمر» هم درست نیست.
کسانی که کارمند دولت نباشند، چنین حقوقی نمی​گیرند، چه در دولت خدمت کرده باشند و چه در مجلس.

وی با بیان اینکه «نمایندگان هم بدانند که اینگونه مصوبات الزامی نداشت» افزود: سطح درگیری در این موارد آنقدر نیست که بخواهیم برایش قانون تصویب کنیم. من با این مصوبه مخالف هستم و انشالله شورای نگهبان به دلیل بار مالی ناشی از آن، ایراد بگیرد تا ما ان را دوباره اصلاح کنیم.

گفتنی است قانون مدیریت خدمات کشوری، در مجلس هفتم و با ریاست غلامعلی حدادعادل تصویب شد.

منبع: خبرآنلاین


ویدیو : انشا‌ءالله شورای نگهبان این مصوبه ‌را رد کند