امام جمعه موقت تهران:تحریم از الطاف خفیه الهی است/در كشور ما فقر واقعیت ندارد :



امام جمعه موقت تهران، تحریم را از الطاف خفیه خداوند دانست كه ملت ایران را هر روز استوارتر و آسیب‌ناپذیرتر می‌كند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌كه تحریم‌ها برای ما یك فرصت و شانس خوب است، گفت: افرادی سست عنصر هستند، وقتی كمی فشار می‌آید می‌گویند، ارتباط برقرار كنید، درحالی كه اگر قرار بود چنین شود، چرا انقلاب كردیم. چون ما آگاهانه به این راه قدم نهادیم ، این تهدیدها را به نفع خود می‌دانیم كه دشمنان را به چالش می‌كشد و در حالی كه برای ما چاه می‌كنند، خودشان هلاك می‌شوند چون آن‌ها مولا ندارند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌كه مردم مراقب جنگ روانی دشمن باشند، چون ما از فقر نمی‌ترسیم، بلكه از خوف فقر می‌ترسیم، گفت: دو چیز را پیامبر(ص) به عنوان خطر اساسی مطرح كردند؛ اول ریاست طلبی و دوم خوف فقر.

 

وی افزود: فقر واقعیت ندارد و ما سرمایه‌های كلان در مملكت داریم، جوانان مبتكر داریم و ملت ما شریف و نجیب هستند، پس ما پشتوانه ایمان و دست توسل داریم و اعتقاد داریم این مملكت امام زمان و صاحب دارد و ما در كشتی نجات اهل بیت می‌توانیم با طوفان‌ها در بیفتیم و از هیچ طوفانی نمی‌هراسیم.

 

وی با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: مراقب باشیم كه غافلگیر نشویم، چون عظیم العظما ما را دعوت كرده است و دعوت خدا یعنی این كه ما بزرگ و برجسته شده‌ایم كه ذات احدیت منبع هستی مشتری ما شده و ما را دعوت كرده است.

وی با اشاره به دهه تكریم از مساجد تصریح كرد: بدانید مسجد خانه دوست است، پس هر وقت دلتان هوای خدا كرد، به خانه‌اش سری بزنید و خانه دوستان را آباد كنید، همچنین جوانان بدانند كه آبادی مساجد به حضور آن‌ها و مسجد محل شكوفایی و بیمه شدن جوانان است، پس با خانه دوستان بیگانه نباشید و دلتان آنجا باشد و حضورتان مایه جلالش.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به برگزاری اجلاس زنان و بیداری اسلامی اشاره كرد و گفت:‌این اجلاس جزو نقاط عطفی بود كه شایان تقدیر و تكریم است و هزاران بانوی فرهیخته از جای جای جهان در ام القرای قیام‌ها و نهضت‌های اسلامی، ایران مقدس و مجاهد حاضر شدند كه حضور آن‌ها معانی و پیام‌های بسیار دارد.

صدیقی با اشاره به دیدار زنان شركت كننده در اجلاس با رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان نكاتی از سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و توضیح داد: مقام معظم رهبری به فرصت دیدارها اشاره كرد؛ چرا كه امروز روزی است كه مومنان باید هم را پیدا كنند و بی خبری از هم شكننده است.

وی با بیان این‌كه ‌كسانی كه راه، هدف، دین، امامت، مسلك و دشمن مشترك دارند؛ باید هم را پیدا كنند، اظهار كرد: امروز روز یگانگی اتحاد، خودیابی و دوستیابی است.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر بازگشت زن به هویت اسلامی اشاره كرد وگفت: بیش از صد سال است كه دشمنان دین با همه امكانات سعی می‌كنند، زنان اسلامی را با هویت خود بیگانه كنند و صدمات بسیاری به بشریت بزنند.

صدیقی با اشاره به این كه در دیدگاه غربی نه زن ارزش دارد و نه بشریت، خاطرنشان كرد: غربی‌ها برای رسیدن به اهداف خود جنایت‌ها می‌كنند و از جنایت‌كاران حمایت می‌كنند و حقوق بشر و سازمان‌های بین المللی وسیله فریبكاری كاری آن‌ها است.

 

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌كه در غرب به كرامت زن‌ها بیشتر از مردها آسیب زده می‌شود، تصریح كرد: در غرب زن به صورت جنس مطرح می‌شود و بازیچه هوس بازی‌ها قرار می گیرد، اما از دید اسلام زن انسان، خلیفه خدا و نماینده حق تعالی است و در ایران اسلامی كه احیاگر دین است حضور زنان درعرصه‌های علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی با حفظ كرامت زن بودنش وجود دارد كه مقام معظم رهبری بر آن بسیار تاكید داشتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: شرم‌آور است زن، زن نباشد و مرد، مرد نباشد و رسوایی ها كه غرب ایجاد كرده است، مایه شرم است كه كرامت انسانی زن را لگدمال می‌كند و اسم آن را آزادی می‌گذارد. در حالی كه در دیدگاه اسلام زن می‌توان در دامنش، معراجی بسازد و می‌تواند دانشمند و مدیر باشد و حضور پر رنگ داشته باشد.

صدیقی افزود: ما می دانیم كه زن‌ها اثرگذارند و در 15 خرداد، 17 شهریور درون و بیرون جبهه همیشه شاهد تاثیرگذاری‌ آن‌ها بودیم وحتی گاهی پر اثرتر از مردها در حفظ كیان انقلاب نقش‌آفرین بودند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌كه تحریم‌ها تازگی ندارند و ما از ابتدای انقلاب با تحریم روبرو بوده‌ایم توضیح داد: ما تحریم را از الطاف خفیه خدا می‌دانیم كه ما را هر روز استوارتر و آسیب‌ناپذیرتر كرده است.

 

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس كه حتی سیم خاردار به ما نمی‌فروختند، خاطرنشان كرد:‌در آن شرایط هم تحریم بودیم و هم با هجوم نظامی مواجه بودیم و هیچ كس را جز خدا نداشتیم، اما با رهبری عرشی امام و اعتماد به پرچم ولایت حضرت حجت، مردم ما آنچنان حماسه‌ای در مقاومت نشان دادند كه شرق وغرب عاجز شدند و با خفت آن‌ها و پیروزی ما جنگ پایان پذیرفت.

 

صدیقی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز با بیان این‌كه اهل تقوا پناه‌گاه دارند، گفت:تقوا پناه‌گاه خوبی است و آدم‌های متقی در شرایط سخت تنها نمی‌مانند، چون تقوا سنگر است، پس خوش به حال ملت ما كه آزموده است و 33 سال با داشتن تقوای الهی در پناه بوده و تمام طوفان‌ها را جذب كرده و امروز ملت مانسبت به گذشته با تقواتر است.

وی همچنین به راز و رمزهای تغییر قبله مسلمانان اشاره كرد و گفت:‌یكی از نقاط عطف در تشكیل حكومت نبوی تاسیس و جهت دادن به اردوگاه توحید و تعیین قبله‌ای بود كه پیامبر انتظار آن را داشت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این كه در 13 سال حكومت پیامبر بیت المقدس قبله بود، تصریح كرد: بیت المقدس مال جهان اسلام، توحید و قبله اول ما است. كه نمازها در گذشته به سوی بیت المقدس برگزار می شد.

وی با اشاره به این كه یهودی‌ها از شكل‌گیری حكومت اسلامی احساس خطر كرده‌اند، افزود: یهودیان خرده می گرفتند كه شما به طرف قبله ما نماز می‌خوانید در حالی كه اگر آن ها چماق بر دست نگرفته بودند، بنای كعبه از روز اول به عنوان خانه‌ای كه ندای توحید از آنجا به گوش جهانیان می‌رسد و مامن و پناه گاه است و خانه خداست، خانه همه مردم قرار می‌گرفت.

 

صدیقی با اشاره به این كه حمایت مردم است كه ادیان جهانی را در جریان حركت قرار داده است، اظهار كرد: حمایت مردم است كه پیامبران الهی را در پرچم داریشان سرافراز داشته است. و فترت مردم الهی و توحیدی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌كه حضرت ابراهیم خانه كعبه را در محیطی سوزان با گرسنگی و تشنگی و در به دری بنا نهاد ،افزود: تا كسی در به دری را تحمل نكند و با سختی‌های وحشتناك دست و پنجه نرم نكند، نمی‌تواند آبادگر، قبله و الگو باشد، در حالی كه برای بیت المقدس این سابقه در به دری و تشنگی وجود ندارد و شاهدیم ایران با 33 سال حمایت و حماسه و تحمل و داغ پر پر شدن جوانان و سخت‌ترین شرایط تحریم در دوران جنگ با تمام دنیا، كعبه آمال و قبله دل‌ها شد.

صدیقی خاطرنشان كرد: ملت ما همه سختی‌ها را به عشق حضور موعود پایانی عالم تحمل می كند و بیش از این‌ها را ظرفیت دارد و می‌گوید همه كس و همه چیز ما به قربان تو و تا به حال ایثار و نثار كرده‌ایم و از این به بعد هم می‌كنیم./ایسنا


ویدیو : امام جمعه موقت تهران:تحریم از الطاف خفیه الهی است/در كشور ما فقر واقعیت ندارد