اسرار رزومه نویسی :   اسرار رزومه نویسی یك مدیر منابع انسانی درشركت مشهور ...



 

رزومه نویسی , آموزش رزومه نویسی , اصول رزومه نویسی

اسرار رزومه نویسی


یك مدیر منابع انسانی درشركت مشهور نورت وست، از من خواست كه در نوشتن رزومه كمكش كنم. او به من گفت: "من تمام وقت رزومه‌ها را می‌بینم. هزاران رزومه از زیردست من رد می‌شود. اما حالا كه نوبت به خودم رسیده كه رزومه بنویسم می‌بینم چه كار سختی است. یك رزومه مانند یك تبلیغات جذاب است. اما یكی از مهمترین آنها، بخصوص در بازاركار كنونی.

 

او توضیح می‌دهد وقتی آنها شروع به بررسی درخواست‌های استخدام می‌كنند، رزومه تمام آن چیزی است كه استخدام‌كننده در دست دارد. استخدام كننده برای هر رزومه 15 تا 20 ثانیه وقت می‌گذارد. اگر مطالب رزومه شما نتواند سریعاً توجه آنها را جلب كند، رزومه شما رد می‌شود وكس دیگری برای مصاحبه دعوت می‌شود.

 

نوشتن رزومه‌ای جذاب فن خوبی است كه شما می‌توانید از آن استفاده كنید. زیرا استخدام كنندگان واقعاً دوست دارند كه این فنون را در رزومه ببینند. در یك تحقیق ملی از 600 مدیر استخدام، اكثریت قریب به اتفاق آنها گفته‌اند كه مهمترین قسمت رزومه "خلاصه سوابق و قابلیت‌ها" است و استخدام‌كنندگان گفته‌اند كه این قسمت از اولین قسمتهایی است كه آنها می‌خوانند. اگر این خلاصه نشان دهنده توانایی فرد برای شغل اعلان شده باشد، توجه آنها جلب می‌شود و درخواست را مورد توجه قرار داده و با دقت بیشتری می‌خوانند.

 

مدیران استخدام همچنین گزارش كرده‌اند كه تنها 5 درصد رزومه‌ها حاوی این بخش كلیدی بودند. به عنوان خلاصه‌ای كوتاه درباره خودتان به آن فكر كنید. این قسمت معمولاً شامل 4 یا 6 جمله است كه نشان دهنده یك دیدكلی در مورد تجربیات، سوابق، هوش، مهارتها و عادتهای شغلی شماست. این یك مثال خوب از رزومه یك متقاضی است:

 

خلاصه توانایی ها و قابلیت‌ها

 

"12 سال سابقه مدیریت منابع انسانی در ارتباط با شركتهای قدیمی و بسیار گسترده‌، كارشناس قانون استخدامی، امور استخدام كاركنان، روابط كارگری و دستمزد. تصمیم گیری تحلیلی با بهترین مهارتهای حل مسئله، تشخیص توانایی و گسترش رشد مهارتی پرسنل و افزایش بهره‌وری."

 

با خواندن این خلاصه كوتاه، راحت می‌توان فهمید كه این داوطلب صلاحیت انجام شغل منابع انسانی را دارد. در حقیقت او چندین مصاحبه انجام داده و در یكی از مشهورترین كارخانه‌های تولید قهوه كار می‌كند.

 

یك هشدار – استخدام‌كننده‌ها شكایت می‌كنند كه بسیاری از مردم در رزومه دروغ می‌گویند، اغراق و گزافه‌گویی! دروغ اشتباهی كشنده و مرگبار است. اینكار را نكنید وقتی شما استخدام شدید استخدم‌كننده‌ها با طرح سوالهایی بیشتر در جستجوی اطلاع یافتن از سوابق كاری و گذشته شما هستند و دیر یا زود عدم صحت گفته‌های شما افشاء می‌شود و احتمالاً اخراج خواهید شد. خدمات و عملكرد شما باید قابل استناد باشد.

 

خلاصه توانایی‌ها و صلاحیتها می‌تواند بهترین وسیله برای تثبیت شایستگی شما برای شغل موردنظر باشد و استخدام‌كننده را ترغیب و تشویق كند كه بخواهد همه چیز را از نزدیك مشاهده كند. مطمئن شوید كه رزومه شما این بخش اساسی را دارد. این قسمت درست بعد از نام، آدرس و اهداف شغلی می‌آید.

 

منبع : bazarekar



ویدیو : اسرار رزومه نویسی