آقای احمدی نژاد با خبرنگاران آمریکایی هم این طوری صحبت می کنید؟! : در حاشیه ...



در حاشیه رفتار جدید رئیس جمهور با خبرنگاران ایرانی

آقای احمدی نژاد با خبرنگاران آمریکایی هم این طوری صحبت می کنید؟!

ایشان پس از هفت سال قرار گرفتن در جایگاه ریاست یکی از قوای جمهوری اسلامی قطعاً باید آداب برخورد با خبرنگاران را یاد گرفته باشد. آیا خبرنگاران از آنجا جمع شده بودند که احمدی نژاد با آن ادبیات ناروا با ایشان برخورد کند یا اینکه هر کدامشان به نمایندگی از بخشی از جامعه آمده بودند سوالات و دغدغه های مردم را با رئیس جمهور مطرح کنند و برای مردم جواب ببرند؟

عصر ایران – روز گذشته، نشست مشترک  سران سه قوه در دفتر ریاست محترم قوه قضاییه برگزار شد .

پس از پایان این نشست علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی بدون اینکه پاسخی به سوالات خبرنگاران بدهد از محل خارج شد و پس از ایشان آقایان احمدی نژاد و آملی لاریجانی روسای دو قوه مجریه و قضاییه به همراه یکدیگر از دفتر خارج شدند و به میان خبرنگاران آمدند.

ظاهرا میزبان این نشست که رییس قوه قضاییه بود ترجیح داده بود تا در ابتدا آقای رییس جمهوری را مشایعت کند و سپس در مصاحبه با خبرنگاران شرکت کند ، اما نکته قابل تامل  اظهارات احمدی نژاد در پایان نشست سران قوا بود .

 

احمدی نژاد را یاری کنید , دیدار احمدی نژاد با خبرنگاران 17 مرداد , احمدی نژاد

 

محمود احمدی‌نژاد در ابتدا در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره اینکه در نشست سران قوا راجع‌ به چه مسائلی بحث و تبادل‌نظر شد؟ گفت: بحث‌های مختلفی از جمله مسائل داخلی و خارجی به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد. وی افزود: در این جلسه تلاش شد تا در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته شود.

پس از این آقای رییس جمهور با پاسخ کوتاه به دو سوال دیگر خبرنگاران رو به آنها کرد و پرسید : شما از چه زمانی اینجا ایستاده‌اید؟ خبرنگاران گفتند از ساعت یک ظهر.رییس جمهوری سپس پرسید :  آیا نهار خورده‌اید، خبرنگاران گفتند آری.احمدی‌نژاد سؤال سوم خود را اینگونه مطرح کرد که نهار چه میل کرده‌اید؟ خبرنگاران به این سوال احمدی نژاد هم پاسخ دادند و سوال دیگر رییس جمهور اینکه : آیا از غذا راضی بودید؟احمدی‌نژاد سپس گفت: پس حالا هم استراحت کنید و بگذارید ما هم برویم!سپس احمدی نژاد با گفتن این جمله: " همیشه شما سؤال می‌پرسید و من جواب می‌دهم. حالا بهتر است من سؤال بپرسم و شما جواب دهید. " به کلی گویی های سرکاری پرداخت و محل را ترک کرد.

این خلاصه گفتگوی آقای احمدی نژاد با خبرنگاران بود و نکته قابل تامل اینجاست که رییس جمهوری چندی پیش نیز در پایان نشست هفتگی هیات دولت در پاستور همین رویه را در پیش گرفت و در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: هیچ حواستان است هوا عوض شده، شهریور آمده است و بعدش هم پاییز می آید؟

 

محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما , سایت احمدی نژاد

 

در زمینه این رفتار رییس جمهور نکاتی چند قابل تذکر است:

1- رییس جمهوری حق دارد در مواقعی که صلاح نمی بیند پاسخ خبرنگاران را ندهد ؛ اما ایشان پس از هفت سال قرار گرفتن در جایگاه ریاست یکی از قوای جمهوری اسلامی قطعاً باید آداب برخورد با خبرنگاران را یاد گرفته باشد.

هر کاری آدابی دارد ؛ اگر واقعا رییس جمهور نمی خواهد و یا صلاح نمی بیند پاسخ سوال خبرنگاران را بدهد می تواند همین نکته را گفته و با عذرخواهی و موکول کردن پاسخ ها به وقتی دیگر جلسه را ترک کند ، نه اینکه با پرسیدن چند سوال  نامربوط و تکه پراکنی، جلسه را ترک کند!

آیا خبرنگاران آنجا جمع شده بودند که احمدی نژاد با آن ادبیات ناروا با ایشان برخورد کند یا اینکه هر کدامشان به نمایندگی از بخشی از جامعه آمده بودند سوالات و دغدغه های مردم را با رئیس جمهور مطرح کنند و برای مردم جواب ببرند؟

2- دو هفته دیگر قرار است آقای احمدی نژاد انشاء الله آخرین سفر خود را در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران به شهر نیویورک انجام دهد و طبق روال همه ساله در نشست مجمع عمومی ملل متحد شرکت کند.

 

احمدی نژاد و خبرنگار خارجی

 

نامه احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به رهبری , احمدی نژاد و رهبری

 

حال سؤال از رییس جمهوری این است که آیا در آنجا هم با خبرنگاران "موبور " و " چشم آبی " ینگه دنیا همین برخورد را داشته و سبک شان خواهد کرد؟

 

احمدی نژاد و خبرنگار خارجی

 

نامه احمدی نژاد به رهبر , متن نامه احمدی نژاد به اوباما , داوود احمدی‌نژاد

 

یا اینکه  همه روزه با آغوش باز پذیرای خبرنگاران آمریکایی خواهد بود و حتی دفتر ایشان از همین جا در حال هماهنگی برای انجام چند دقیقه مصاحبه با شبکه های سی بی اس ، ای بی سی و دیگر شبکه ها و روزنامه های آمریکایی است!

3- کمترین انتظار خبرنگاران ایرانی از رییس جمهوری این است که ایشان همان تعاملی را که با خبرنگاران آمریکایی یا دیگر کشورهای خارجی دارند با خبرنگاران ایرانی نیز داشته باشد نه اینکه در اینجا با ادبیاتی نامناسب به آنها بی احترامی کند و در سفرهای خارجی به نیویورک یا در دفتر کار خود در پاستور با آغوش باز پذیرای خبرنگاران خارجی باشد.

4- آقای رییس جمهوری باید بداند تبعیض در برخورد با خبرنگاران داخلی و خارجی و "دفع" خبرنگاران داخلی و "جذب" خبرنگاران خارجی با "دیپلماسی فعال" قابل توجیه نیست ، بلکه از همان حس وادادگی در برابر اجنبی ریشه می گیرد که در ادبیات انقلاب اسلامی مذموم و مردود است. چرا که شاه مخلوع هم تقریبا چنین روحیه ای داشت و در حالی که هیچ خبرنگار داخلی نمی توانست رودرروی او نشسته و او را مورد سوال قرار دارد با خبرنگاران موبور و چشم آبی غربی ساعت ها می نشست و به سوالات آنها پاسخ می گفت./عصرایران

 


ویدیو : آقای احمدی نژاد با خبرنگاران آمریکایی هم این طوری صحبت می کنید؟!