آشتی طرفداران موسیقی پاپ و سنتی : رهبر ارکستر کنسرت «عشق من، ایران من» معتقد ...


رهبر ارکستر کنسرت «عشق من، ایران من» معتقد است برپایی کنسرت مشترک با صدای زیبای سالار عقیلی و رضا صادقی می‌تواند موجب شود طرفداران این دو گروه با سبک مقابل آشتی کنند. خبرگزاری فارس: رهبر ارکستر کنسرت «عشق من، ایران من» معتقد است برپایی کنسرت مشترک با صدای زیبای سالار عقیلی و رضا صادقی می‌تواند موجب شود طرفداران این دو گروه با سبک مقابل آشتی کنند.
 
 عباس لطیفی رهبر ارکستر کنسرت «عشق من، ایران من» درباره برگزاری این کنسرت در روزهای سوم و چهارم مهرماه در برج میلاد گفت: در این کنسرت 5 ترانه ملی،‌ میهنی سالار عقیلی و 5 ترانه را رضا صادقی می خوانند.  همچنین یکی از ترانه های رضا صادقی را سالار عقیلی و یکی از ترانه های سالار عقیلی را رضا صادقی همخوانی می کنند. همچنین ارکستر 2 آهنگ بی کلام هم اجرا می کند.

او با تاکید بر اینکه ارکستر سه سبک مختلف کلاسیک، سنتی و پاپ را همزمان پوشش می دهد،‌ تصریح کرد: در این کنسرت ارکستر کاملی با سازهای کلاسیک از جمله تار،‌عود، ‌تنبک، ‌دف ،‌ سازهای سنتی و سازهای پاپ در سه سبک مختلف در کنار هم قرار گرفته اند.

رهبر ارکستر این کنسرت همچنین گفت: بیش از 20 سال است که به عنوان رهبر ارکستر فعالیت دارم. در این سال ها کنسرت های بسیاری با موسیقی بدون کلام،‌ پاپ، سنتی و کلاسیک کار کرده ام اما این که همه این سبک ها در یک کنسرت کنار هم قرار بگیرند را تجربه نکرده ام. در حقیقت در این کنسرت رهبری سه گروه را همزمان برعهده دارم که تصور می کنم تجربه بسیار خوبی است و در عین حال شاهد بازخورد بسیار خوبی هم خواهیم بود.

لطیفی با اشاره به اهمیت برپایی این کنسرت گفت: این کنسرت از جنبه هایی بسیار خاص و با اهمیت است. یکی از جنبه های مهم برگزاری این کنسرت این است که طرفداران دو سبک موسیقی سنتی و پاپ به خصوص موسیقی سنتی تعصب خاصی دارند. برخی از طرفداران موسیقی سنتی پاپ را قبول ندارند و برعکس. به همین دلیل تصور می کنم با برگزاری این کنسرت طرفداران هر دو گروه با سبک مقابل هم بیشتر آشنا شوند و قضاوت منصفانه تری نسبت به موسیقی پاپ یا سنتی پیدا کنند.

او در این باره ادامه داد: خوشبختانه برای برپایی این کنسرت از خوانندگان مطرح دو سبک استفاده شده است از این رو می توان امیدوار بود که طرفداران موسیقی سنتی کارهای رضا صادقی را بپسندند و برعکس و در نهایت این سبک ها در دل طرفداران طرف مقابل جای بگیرند.

وی همچنین افزود: به طور کلی احساسم این است که اگر موسیقی به صورت جدی دنبال شود می تواند بازتاب بسیار متفاوتی داشته باشد. در این راستا موسیقی خوب جایگزین موسیقی تنزل یافته می شود اما در این میان باید توجه کنیم که نقش شعرهایی که سروده و توسط خوانندگان خوانده می شود نقش بسزایی در ارتقا سبک های موسیقی دارد. شاید ایرادی که برخی به موسیقی پاپ می گیرند بیشتر به دلیل استفاده از شعرهای نه چندان قوی است که برخی خوانندگان از آن استفاده می  کنند.

رهبر ارکستر کنسرت عشق من، ایران من در پایان تاکید کرد: اطمینان دارم این کنسرت بدعتی است که بازتاب بسیار گسترده و مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است کنسرت عشق من،‌ ایران من کنسرت مشترکی است که دو خواننده مطرح سنتی و پاپ، سالار عقیلی و رضا صادقی در برج میلاد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در دو سانس برگزار می شود. این کنسرت  توسط شرکت کانون ایران نوین و با حمایت شرکت عظیم شهر برپا می شود.


ویدیو : آشتی طرفداران موسیقی پاپ و سنتی