۸۵ درصدحملات آسم کودکان ناشی ازعفونت :   رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ...




 

دلایل تشنج ناشی از تب در کودکان , کودکان کار , کودکان

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: حدود ۸۵ درصد موارد تشدید حملات آسم در کودکان و نزدیک به ۵۰ درصد این موارد در بزرگسالان ناشی از عفونتهای ویروسی است.

علی اکبر ولایتی که در سومین سمینار منطقه ای آسم و رینیت در کودکان در کتابخانه ملی ایران سخن می گفت، افزود: آسم شایع ترین بیماری مزمن در کودکان بوده و شیوع آن در جوامع گوناگون بین ۱۰ تا ۳۰ درصد گزارش شده است.وی وراثت، سیگار، مواد شیمیایی، آلرژن ها، آلودگی هوا و عفونتهای ویروسی را از عوامل به وجود آورنده آسم در کودکان برشمرد و یادآور شد: به لحاظ آسیب شناسی، درگیری اصلی در این بیماری التهاب راههای هوایی به دنبال حساسیت زایی آلرژیک است.

به گفته این پزشک متخصص کودکان، از نظر بالینی برونشیولیت ناشی از عفونت ویروسی در ۳ سال اول زندگی می تواند، زمینه ساز بروز آسم در کودکان مستعد باشد. سیر تبدیل برونشیولیت به آسم تحت تأثیر عوامل گوناگون محیطی و ژنتیک قرار دارد.به گزارش فارس، ولایتی افزود: حدود ۸۵ درصد موارد تشدید حملات آسم در کودکان و نزدیک به ۵۰ درصد این موارد در بزرگسالان ناشی از عفونتهای ویروسی است. ویروس RV در بهار و پاییز و RSV و آنفلوانزا در زمستان شیوع بیشتری داشته و حملات آسم به دنبال عفونت با این ویروسها در این فصول افزایش می یابد.

 

 

 


ویدیو : ۸۵ درصدحملات آسم کودکان ناشی ازعفونت