گزارش فرانس پرس از پایگاه موشکی ایران در عمق 500 متری زیر زمین : تلویزیون رسمی ...



مزون ایران زمین , اینترنت بانک ایران زمین , خیابان ایران زمین

تلویزیون رسمی ایران چهارشنبه برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک ، واقع در داخل خاک ایران پخش کرد.

فرانس پرس نوشت: تلویزیون رسمی ایران چهارشنبه برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک ، واقع در داخل خاک ایران پخش کرد.

 پخش این تصاویر سه روز پس از اعلام وزارت دفاع ایران در آزمایش موفقیت آمیز یک موشک قابل هدایت و کنترل موسوم به عماد صورت می گیرد.

به گفته سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه ، پایگاهی که تلویزیون ایران چهارشنبه نشان داد در عمق 500 متری زیر زمین قرار گیرد تا دور از دسترس حملات دشمنان احتمالی باشد.

به گفته وی ،‌این پایگاه زیر زمینی تنها پایگاه در ایران نیست . از این پایگاه ها در همه استان ها و شهرهای کشور وجود دارد.

سردار حاجی زاده گفت :« موشک هایی با بردهای مختلف بر روی پرتاب کننده ها ( کامیون ها ) در همه پایگاه ها مستقر و آماده استفاده است و منتظر دستور فرمانده کل قوا ( آیت الله خامنه ای) است .»

سردار حاجی زاده گفت :« ایران قصد ندارد هیچ جنگی را شروع کند اما در صورتی که دشمنان اشتباه کنند ، پایگاه های موشکی مانند یک آتشفشان از داخل زمین فوران خواهند کرد.»

سه شنبه ،‌سخنگوی کاخ سفید در واشنگتن اعلام کرد آزمایش موشک دوربرد عماد از سوی ایران احتمالا نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است .

جاش ارنست سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد:« ما نشانه های قوی داریم که براساس آن این آزمایش موشکی یکی از قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است .»

وی افزود:« متاسفانه این کار ایران جدید نیست.»

وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود تصریح کرد قصد دارد این مسئله را در سازمان ملل مطرح کند.


ارنست در عین حال تاکید کرد این پرونده از توافق مربوط به برنامه هسته ای که بین تهران و قدرت های بزرگ در ژوئیه به دست آمد کاملا مجزا است .

 

 اخبار سیاسی  - تیک 


ویدیو : گزارش فرانس پرس از پایگاه موشکی ایران در عمق 500 متری زیر زمین