پیش‌بینی رشد مقطعی نرخ طلا :       در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی طلا در بازارهای ...



 

جراحی بینی , بهترین جراح بینی , پیش بینی وضع هوا

 

 

در هفته‌ای که گذشت روند قیمتی طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی روندی نزولی داشت. این کاهش قیمت در حالی است که در هفته گذشته روند قیمتی طلا از میانگین ۱۱۰۹.۳۷۵ دلار در تاریخ ۲۱ دسامبر، به میانگین قیمت ۱۱۰۴.۵۰ دلار در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۰۹ رسید. لازم به ذکر است که به دلیل میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) بازارهای جهانی در روز ۲۵ دسامبر تعطیل بوده‌اند.

 


مهمترین اتفاقاتی که در هفته اخیر در بازارهای جهانی افتاده و بازار طلا را نیز تحت تاثیر خود قرار داده‌است، به شرح ذیل است:

 


در اوایل هفته گذشته، آمارهای منتشره از سوی وزارت انرژی آمریکا مبنی بر اینکه سطح ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۸ دسامبر با ۹۰۰/۴ میلیون بشکه کاهش به ۵۰۰/۳۲۷ میلیون بشکه رسید، در حالی که این میزان کاهش بسیار بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان این حوزه بود، همراه با شروع فصل سرد در اروپا و آمریکا، عواملی بودند که بر افزایش قیمت جهانی نفت و متعاقبا بهای فلزات گرانبها مانند طلا تاثیر داشتند.

 


همچنین در هفته گذشته، بر اساس آخرین گزارشی که خبرگزاری Reuters منتشر کرد، میزان ذخایر خارجی و طلای کشور هند از ۲۸۵.۷۴۲ بیلیون دلار آمریکا در هفته قبل به ۲۸۳.۶۴۳ بیلیون دلار در هفته جاری رسید که با افتی قابل ملاحظه همراه بود. به نظر می‌رسد که قیمت‌های بالای طلا و پایان فصل ازدواج در هند عواملی است که موجب گشته تا عرضه این فلز قیمتی در بازار زیاد شود و همین مساله نیز سبب پایین آمدن بهای طلا در هفته گذشته شده است.

 


در همین حال این پیش‌بینی وجود دارد که با نزدیک بودن پایان سال ۲۰۰۹ میلادی و شروع تعطیلات ژانویه، و بر اساس تجاربی که در سال‌های گذشته نیز شاهد بودیم، حجم نقدینگی در بازار کالاها در پایان سال میلادی پایین می‌آید و خیلی از معامله‌گران پست‌های خود را رها کرده و به تعطیلات کریسمس می‌روند. همین امر نیز عامل مهمی در پایین آمدن قیمت کالاها به طور کلی و خصوصا طلا در هفته گذشته بوده است.

 


علاوه بر این به نظر می‌رسد که به دنبال جهش اخیر ارزش دلار در برابر سایر ارزهای عمده مانند یورو و انتشار گزارشات امیدوار‌کننده توسط وزارت کار آمریکا مبنی بر کاهش تعداد افرادی که برای اولین بار تقاضای بیمه بیکاری پر کرده‌‌اند در هفته اخیر، معامله‌گران و سفته‌بازان بین‌المللی به امید بهبود اوضاع مالی در آمریکا و افزایش ارزش دلار در سال ۲۰۱۰ میلادی، مجددا به دلار رویکرد نشان دادند و در نتیجه این موضوع ارزش این ارز در برابر سایر ارزهای مهم دنیا افزایش یافت و به دنبال آن قیمت فلزات گرانبها مانند طلا، در بازارهای جهانی با کاهش همراه شد. این اتفاقات در حالی است که با تداوم سیاست کشورهای عضو اوپک مبنی بر عدم افزایش سقف تولید خود، در آستانه سرمای شدیدی که بر اروپا و آمریکا حاکم است، بهای نفت به سطح قیمتی ۰۵/۷۸ دلار افزایش یافت که تاثیر بسزایی در بالا بردن ارزش فلزات قیمتی مانند طلا در بازارهای جهانی در آخر هفته گذشته داشت.

 

 


● تحلیل تکنیکال طلا

 


با توجه به شواهد موجود در تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت صعودی طلا پایان یافته باشد و همان طور که قبلا نیز پیش‌بینی کرده بودیم تقریبا ریزش آن نیز شروع شده است. در هفته گذشته نیز طلا روندی نسبتا نزولی داشت. برای هفته معاملاتی آینده نیز این پیش‌بینی وجود دارد که با احتمال زیادی، طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، که در این صورت چنانچه طلا بخواهد صعود داشته باشد، قیمت آن با عبور از نزدیک‌ترین سطح مقاومتی خود که ۱۱۲۰ دلار است، احتمالا تا سطح مقاومتی ۱۱۵۰، نیز افزایش پیدا خواهد کرد. و در غیر این صورت اگر طلا بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت شکستن سطح ساپورتی مهم ۱۰۸۰ دلار، احتمال اینکه قیمت آن تا حمایت مهم ۱۰۵۰ دلار نیز کاهش پیدا کند، نیز وجود دارد.


در همین حال با توجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، پیش‌بینی می‌شود که طلا در این هفته روندی صعودی داشته باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود و شواهد موجود در تکنیکال نیز از این پیش‌بینی حمایت می‌کند. روند قیمتی طلا در هفته‌ای که گذشت بر اساس جدول شماره یك است.

 

 

 

● افزایش قیمت نقره

 


در هفته‌ای که گذشت، روند کلی قیمت نقره در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی در کل دارای روندی صعودی بود. به طوری که قیمت آن از میانگین ۱۷.۲۷۰۰ دلار در تاریخ ۲۱ دسامبر، به میانگین قیمت ۱۷.۳۲۰۰ دلار در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۰۹ رسید. لازم به توضیح است عواملی که در تحلیل طلا ذکر شده است، در تغییرات قیمت نقره در هفته گذشته نیز موثر بوده‌اند.

 

 

 

● تحلیل تکنیکال نقره

 


با توجه به گواه‌های مشاهده شده در تحلیل تکنیکال، با توجه به اینکه نقطه خط روند بلند مدت خود را شکسته است، به نظر می‌رسد که روند بلند مدت قیمتی نقره نزولی باشد. همانطور که پیش‌بینی کردیم، در هفته گذشته روند قیمتی نقره صعودی بود و برای هفته آتی نیز به نظر می‌رسد که روند آن اندکی صعودی باشد. در این صورت چنانچه نقره بخواهد روندی افزایشی داشته باشد، نزدیک‌ترین خط مقاومتی آن ۱۷.۵۰۰۰ دلار است که در صورت عبور از آن تا قیمت ۱۸.۰۰۰۰دلار نیز صعود خواهد داشت. و در غیر این صورت، اگر نقره بخواهد روندی نزولی داشته باشد، در صورت شکاندن نزدیک‌ترین سطح حمایتی خود یعنی ۱۷.۰۰۰۰ دلار، احتمالا تا سطح قیمتی ۱۶.۵۰۰۰ دلار نیز افت خواهد داشت. در همین حال باتوجه به اتفاقات اخیر و چنانچه اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد که نقره در این هفته با روندی صعودی همراه باشد، هرچند که ممکن است در این بین با نوساناتی نیز همراه شود. این در حالی است که گواه‌های موجود در تحلیل تکنیکال نیز از این مساله حمایت می‌کند. روند قیمتی نقره در هفته گذشته به قرار جدول شماره دو است.

 

 

 


ویدیو : پیش‌بینی رشد مقطعی نرخ طلا