واکنش وزارت نیرو به قبض گران برق تهرانی‌ها :         معاون وزیر نیرو می‌گوید: ...



 

 

وزارت نیرو , امضای موافقت‌نامه همکاری وزارت نیرو و دانشگاه صنعتی شریف برای تربیت مدیر , افزایش حقوق نیروهای قرارداد کارمعین 95 وزارت نیرو

 

 

معاون وزیر نیرو می‌گوید: «تهرانی‌ها منتظر اصلاح قبوض برق خود نباشند.» به گفته «محمد بهزاد» قبض برقی که برای تهرانی‌ها صادر شده اصلاح نخواهد شد؛ چرا كه دلیل افزایش هزینه قبوض افزایش مصرف برق بوده است نه تغییر تعرفه و مبنای محاسباتی آن.

 افزود: بالا رفتن شدید دمای هوا در تابستان سبب شده هزینه برق مصرفی برخی مشتركان به شدت افزایش یابد. صورتحساب‌هایی كه در حال حاضر برای مشتركان فرستاده شده متعلق به خرداد و تیر ماه است كه دمای هوا به شدت در آن زمان بالا بود. بررسی‌های ما نشان می‌دهد میزان مصرف برق در مرداد نیز بالا است، اما برای قبوض مهر به بعد‏ قبض‌ها عادی شده و مشكلی از این بابت وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قبض‌های صادره برای تهران نیز مانند قبض‌های مشتركان استان‌های شمالی اصلاح خواهد شد یا خیر؟ گفت: مبنای محاسباتی‌ استان‌های شمالی تغییر خواهد كرد، اما در مورد تهران چنین تصمیمی وجود ندارد.

وی گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد 70 درصد مشتركان كمتر از 250 كیلووات برق مصرف می‌كنند و 20 درصد مشتركان نیز بین 250 تا 350 كیلووات برق مصرف می‌كنند. اما 10 درصد از مشتركان مصرف بالایی دارند.

معاون وزیر نیرو در امور برق ادامه داد: قبوض گران برق برای برخی از مشترکان تهرانی هیچ ربطی به قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد و تنها افزایش مصرف برق سبب شد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی گفت: اگر كسی حتی یك كیلووات بیش از الگوی مصرف برق استفاده كند، هزینه كل مصرف آن با قیمت‌های بالا محاسبه خواهد شد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : واکنش وزارت نیرو به قبض گران برق تهرانی‌ها