همه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن و کاربردهای آن : آرایش دائمی چهره با روش میکروپیگمنتیشن   میکروپیگمنتیشن ...



میکروپیگمنتیشن , آموزش میکروپیگمنتیشن , میکروپیگمنتیشن لب

آرایش دائمی چهره با روش میکروپیگمنتیشن

 

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن القای ریزدانه‌های رنگی در حد فاصل قسمت رویی (اپیدرم) و زیرین(درم) پوست است. این کار برای رنگین کردن نواحی مورد نظر انجام می‌شود.

 

امروزه بیشتر خانم‌ها دلشان می‌خواهد همیشه آراسته باشند اما شاید فرصت و حوصله اینکه هر روز دستی به‌صورت ببرند نداشته باشند. شاید به همین دلیل تاتو و بعدها میکروپیگمنتیشن طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن با تاتو

میکروپیگمنتیشن با تاتوی سنتی تفاوت‌هایی دارد. اولین تفاوت در دستگاه میکروپیگمنتیشن است. امروزه دستگاه‌هایی برای این کار استفاده می‌شود که ارتباط اجزای ثابت آن با قسمت‌های قابل‌تعویض و یکبار مصرف‌شان قطع شده و اصطلاحا جریان برگشتی به عقب ندارند و تضمینی بر سلامت انجام آن از نظر انتقال نیافتن بیماری از فردی به فرد دیگر است.

 

سوزن یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در کیفیت میکروپیگمنتیشن محسوب می گردد.  کارتریج دستگاه میکروپیگمنتیشن است که یکبار مصرف است و به جای سوزن‌های یکبار مصرف در دستگاه‌های سنتی تاتو به کار می‌رود که با سیستم بسته‌ای که دارند، تضمین‌کننده عدم‌برگشت خون و انتقال ترشحات از فردی به فرد دیگر است. سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام میدهند.

 

میکروپیگمنتیشن ابرو , دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم , سخنان بزرگان در مورد موفقیت

دستگاه میکروپیگمنتیشن تضمینی برای سلامتی

 

اهمیت رنگ در روش میکروپیگمنتیشن

انتخاب رنگ مناسب برای میکروپیگمنتیشن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورت استفاده از رنگهایی که بر اساس اصول بهداشتی تولید نشده اند، سلامتی افراد با مخاطره جدی مواجه خواهد شد. 

 

برای اطمینان از عدم وجود حساسیت به رنگ میکروپیگمنتیشن نیز در مواردی آزمون رنگ و حساسیت تقریبا 7 روز قبل از انجام عمل انجام می شود که نتایج آن نشان می‌دهد رنگدانه باعث واکنش ناخواسته می‌شود یا نه. معمولا برای انجام آن، مقدار کوچکی از رنگدانه یا رنگدانه‌های مورد نظر جداگانه به پوست وارد می‌شود.

 

هاشور ابرو با میکروپیگمنتیشن: 

با تکنیک میکروپیگمنتیشن می‌توانیم تاتو ابرو انجام دهیم و شکل ابروها را مو به مو در موارد کم‌پشتی بسیار ظریف و پراکنده اصلاح کنیم. حتی با تاتو ابرو می‌توان با بالا بردن ناحیه خارجی ابرو، شکل دادن به ابرو یا باز کردن ابرو، چهره را زیباتر و جوان‌تر کرد. در صورت وجود نداشتن تناسب بین دو ابرو هم امکان یکنواخت کردن آنها با میکروپیگمنتیشن وجود دارد. اصلاح رنگ و شکل ابروها هم با این روش انجام می‌شود.

 

میکروپیگمنتیشن چشم:

با روش میکروپیگمنتیشن میتوان آرایش چشم به صورت دائمی داشته باشیم. میکروپیگمنتیشن روی پلک هم انجام می‌شود و می‌توان با آن باعث بیشتر به نظر رسیدن تراکم مژه‌ها شد.

 

همچنین میکروپیگمنتیشن چشم برای کشیدن خط چشم روی پلک با رنگ‌های مختلف (تاتو خط چشم)، تصحیح افتادگی چشم، کشیدن مژه‌ها در موارد وجود نداشتن مژه، اصلاحات افتادگی پلک با صاف کردن ناحیه کانتوس داخلی و روشن کردن ناحیه نزدیک به کانتوس خارجی و.. به کار می رود.

 

انجام میکروپیگمنتیشن روی لب 

میکروپیگمنتیشن لب با هدف‌های مختلفی مانند ساخت مجدد حالت لب، تقویت رنگ خود لب به‌صورت کامل یا جزیی، اصلاح تقارن در مواردی که به علت تصادفات رانندگی یا سایر موارد مثل جای جراحی، لب شکری که یک نقص مادرزادی است پس از اتمام مراحل جراحی، اصلاح چروک‌های بالای لب با تکنیک‌های پیشرفته، افزایش حجم لب به کمک تکنیک‌های سایه روشن( در مورد مردان به‌صورت نامحسوس) انجام می‌شود.

 

یک درس در مورد بازاریابی از تیلور سوییفت , مقاله در مورد , متن ادبی در مورد پاییز

میکروپیگمنتیشن روشی ایمن و بهداشتی جایگزین تاتو

 

آرایش دائمی لب با میکروپیگمنتیشن

آرایش دائمی لب با میکروپیگمنتیشن به معنی نیاز نداشتن به استفاده از لوازم آرایشی نیست بلکه ته رنگی به لب می‌دهد که باعث می‌شود فرد در تمام اوقات بدون استفاده از لوازم آرایش هم ظاهری آراسته داشته باشد. در عین حال حدود جایی که باید آرایش شود را معین می‌کند مانند کتاب‌های نقاشی بدون رنگ که بچه‌ها با رعایت خطوط آن را رنگ می‌کنند.

 

تغییر یا پاک کردن رنگ در روش میکروپیگمنتیشن 

در ترمیم‌ها امکان اصلاح رنگ وجود دارد ولی حذف رنگ مستلزم گذشت زمان است و شانس ازبین بردن کامل آن با لیزر خیلی زیاد نیست.

 

میکروپیگمنتیشن درد هم دارد؟

نمی‌توان گفت این فرایند بدون درد است اما با استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی و در مواردی بلوک کردن اعصاب ناحیه می‌توان به سطح قابل‌قبولی از بی‌درد بودن رسید.

 

پیگمنتر یا اجرا کننده میکروپیگمنتیشن:

پیگمنتر مهمترین عامل انجام یک میکروپیگمنتیشن موفق و ایمن می باشد. پیگمنتر آموزش دیده، متعهد و آگاه، برای سلامتی شما اهمیت قائل است و از دستگاهها و مواد مصرفی مجاز برای شما استفاده خواهد نمود و با طراحی مناسب چهره، زیبایی توأم با سلامت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

تکنیسینی که می‌خواهد میکروپیگمنتیشن انجام دهد، باید گواهینامه آموزشی با واکسیناسیون هپاتیت B و کزاز و بیمه تخصصی مسئولیت داشته باشد. نظارت پزشکی می‌تواند ضمانتی بر رعایت اصول بهداشتی، انتخاب مناسب بیماران و حذف موارد پرمخاطره باشد. 

 

در گذشته‌ای نه چندان دور بسیاری از امور پزشکی به‌وسیله غیرپزشکان صورت می‌گرفت اما با درک دانش نحوه انتقال بیماری‌ها و بالا رفتن توقع مردم رفته رفته این امور در حیطه مسئولیت‌های پزشکی درآمدند و به نظر می‌رسد امروزه میکروپیگمنتیشن که تولد جدید تاتو است، سرنوشتی مشابه پیدا کرده است. 

 

علاوه بر اینها، باید به یاد داشته باشید که خون و مایعات بافتی هر بیمار می‌تواند با ویروس ایدز (HIV)، هپاتیت B، هپاتیت C و دیگر میکروب‌های بیماری‌زا عفونی شود، از این رو باید خیلی محتاطانه عمل و از انجام این کار در جاهایی که احتمال می‌دهید این مخاطرات را نمی‌شناسند یا اصول استریلیزه کردن را نمی‌دانند، اجتناب کنید.

 

میکروپیگمنتیشن از زیبایی تا درمان

علاوه بر کاربردهای این روش در امور زیبایی، در امور درمان هم می‌توان از میکروپیگمنتیشن برای مداوای مشکلاتی مانند ویتیلیگو (بیماری برص یا پیسی) یا اصلاح جای زخم یا کلوئید کمک گرفت. یکی از محبوب‌ترین کاربردهای میکروپیگمنتیشن هم اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک یا بازسازی هاله پستان در موارد ماستکتومی (عمل جراحی برداشتن پستان در سرطان‌ها و...)، هماهنگ کردن اندازه هاله و شدت رنگ هاله با سینه است.

 

منبع: salamatiran.com

 


ویدیو : همه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن و کاربردهای آن