نظر سردار نقدی درباره وزارت امربه‌معروف :       مهر- رئیس سازمان بسیج مستضعفین ...



 

سردار نقدی , امربه معروف , امربه معروف نهی ازمنکر

 

 

مهر- رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: نمی توان فریضه امر به معروف و نهی از منکر را حکومتی و در قالب وزارتخانه پیش بینی کرد زیرا در صورت تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر، نقش مردم نادیده باقی می‌ماند.

 

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه مشترک بسیجیان اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با تأکید براینکه احیاء و اجرای امربه معروف و نهی از منکر با استفاده از قوه قهریه تنها پنج درصد را شامل می شود، گفت: ۹۵درصد امر به معروف و نهی از منکر زبانی است که این هم برعهده آحاد مختلف جامعه است از این رو اگر بخواهیم وزارتخانه‌ای برای این منظور پیش‌بینی کنیم نقشی را که اصل هشتم قانون اساسی برعهده مردم گذاشته مغفول واقع می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه راه حیات جامعه و رسیدن به جامعه اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر می‌گذرد، افزود:علی رغم این موضوع، ما امر به معروف و نهی ازمنکر را یک واجب ترک شده می‌بینیم که به دلیل ترک این فریضه مشکلات بسیاری بر جامعه مستولی شده است.

البته هر چند ستادی از گذشته برای این موضوع درست شده و در بسیج نیز ستادی دراین راستا فعالیت می‌کرد اما تاکنون نتیجه مطلوب از این فعالیت‌ها در جامعه حاصل نشده است.

وی با ضروری دانستن آسیب شناسی فعالیت‌هایی که تاکنون در این راستا صورت گرفته، اظهار داشت: مدل عمل ما و پرداختن به این مطلب به گونه‌ای بوده که قابل تعمیم نیست به عبارت دیگر اگر برنامه‌ای را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردید که قابل تعمیم به همه آحاد جامعه نباشد نمی توان آن را اجرا کرد زیرا امر به معروف را به گونه‌ای پیش بردیم که همه نمی‌توانند آنرا اجرا کنند.

وی با اظهار اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توانیم استفاده از بخش قهریه را از همه مردم بخواهیم به همین جهت باید شیوه آنها ایجابی باشد، اذعان داشت: یکی از مراتب امر به معروف ونهی از منکر دادن احتمال تأثیر در مخاطب است از این رو وقتی کسی را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم چه خصوصیاتی دارد، چگونه می‌توان احتمال داد که امر به معروف و نهی از منکر در او تأثیر می‌گذارد.

بنابراین بهترین شیوه اثرگذاری، اجرای این فریضه در میان فامیل، دوستان، آشنایان و ساکنین محل است چرا که نسبت به آنها آشنایی وجود دارد.../مهر


ویدیو : نظر سردار نقدی درباره وزارت امربه‌معروف