نرخ "تور کیش" گران شد : تورهای گردشگری کیش در ایام تعطیلات نیمه شعبان حدود ...


تورهای گردشگری کیش در ایام تعطیلات نیمه شعبان حدود 150 هزار تومان گرانتر شد این درحالی است که پیش از این معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود، امسال برنامه ای برای افزایش نرخ تورها و خدمات گردشگری نداریم. خبرگزاری مهر: تورهای گردشگری کیش در ایام تعطیلات نیمه شعبان حدود 150 هزار تومان گرانتر شد این درحالی است که پیش از این معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده بود، امسال برنامه ای برای افزایش نرخ تورها و خدمات گردشگری نداریم.

 پکیج تورهای گردشگری کیش به طور معمول در ایام بهار و اوایل تابستان با خدمات متوسط و ضعیت شامل هتل های سه ستاره، با صبحانه و گاهی ناهار برای دو روز از 250 تا 400 هزار تومان به مسافر فروخته می شود.

اما مسافرانی که قصد دارند آخر هفته به کیش بروند باید 25 هزار تومان به نرخ تور خود اضافه کنند چرا که در این ایام تقاضا برای سفرهای دو روزه به کیش بیشتر است.

از سوی دیگر با وجود اینکه روز نیمه شعبان با روز پنجشنبه همزمان شده است اما بازهم نرخ تورهای گردشگری کیش از این قیمت بالاتر رفته و تور گردشگری با قیمت معمول 250 هزار تومان، اکنون با 150 هزار تومان افزایش قیمت نسبت روزهای دیگر هفته 400 هزارتومان فروخته می شود.

بررسی میدانی از نرخ ارائه شده این تور پرتقاضا، توسط دفاتر خدمات مسافرتی نشان می دهد، دست به دست شدن تورهای گردشگری از چارتر کننده خدمات تا فروشنده آن به مسافر باعث می شود در این میان هر آژانس و فروشنده واسطه، سود خود را از یک تور گردشگری ببرد.

 به همین دلیل است که تور گردشگری با این واسطه ها تا دو برابر قیمت فروخته می شوند. از سوی دیگر آژانسداران دلیل این افزایش قیمت در تورهای گردشگری را میزان تقاضای زیاد در ایام تعطیلات عنوان می کنند.


همچنین از آنجا که به دلیل فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان مدت برگزاری جشنواره تابستانی کیش که هم اکنون درحال برگزاری است کاهش پیدا کرده، آژانسداران و هتلداران کیش تلاش می کنند از این فرصت بهترین استفاده را کرده و سودی که نتوانسته اند در ایام دیگر سال از ورود گردشگر به کیش ببرند، را در این ایام به دست بیاورند چرا که تا پیش از این تورهای گردشگری از 200 تا 250 هزار تومان با خدمات متوسط فروخته می شد.

پیش از این معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در یک نشست خبری با قاطعیت عنوان کرد که امسال افزایش نرخ در هتلها و تورهای گردشگری نداریم و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه خدمات گردشگری، هم وطنان می توانند علاوه بر ارسال پیامک به سامانه پیام کوتاه 2000440 با شماره تماس های اطلاعات گردشگری و رسیدگی به شکایت 09669 و 66582225 تماس برقرار کنند تا مورد تخلف صورت گرفته به سرعت از سوی ستاد سفرهای کشور بررسی و مرتفع شود.        


ویدیو : نرخ "تور کیش" گران شد