ناگفته‌های شبنم قلی خانی از سریال جدیدش در تلویزیون + عکس :   اخبار فرهنگی ...



ناگفته هایی از سریال دیدنی هشت و نیم دقیقه با بازی شبنم قلی خانی , شبنم قلی خانی در سریال هشت و نیم دقیقه , شبنم قلی‌خانی در سریال هشت‌ونیم دقیقه

 

اخبار فرهنگی - ناگفته‌های شبنم قلی خانی از سریال جدیدش در تلویزیون + عکس

شبنم قلی‌خانی، بازیگر سریال سرزمین کهن: من در فاز دوم این مجموعه نقش همسر رهی را بازی کرده‌ام. این فرد از خانواده‌ای سنتی آمده است و در سن پایین ازدواج کرده. به نظرم نقشی که در این سریال بازی کردم معصومیتی خاص دارد وو به نظرم نقش بکری می آمد.

 شبنم قلی‌خانی بازیگر سریال «سرزمین کهن» که بازی او از فاز دوم این سریال در نقش همسر رهی آغاز می‌شود، نقش خود را دارای معصومیتی خاص می‌داند که در خانواده‌ای سنتی تربیت یافته است.

شبنم قلی‌خانی، بازیگر سریال «سرزمین کهن» درباره نقش خود در این مجموعه توضیح داد: من در فاز دوم این مجموعه نقش همسر رهی را بازی کرده‌ام. این فرد از خانواده‌ای سنتی آمده است و در سن پایین ازدواج کرده. به نظرم نقشی که در این سریال بازی کردم معصومیتی خاص دارد و به نظرم نقش بکری می آمد.

وی در پاسخ به این که آیا بخشی از داستان به ماجراهای عاشقانه رهی و همسرش اختصاص می یابد یا نه، گفت: رابطه عاشقانه رهی و همسرش به طور مختصر در داستان مطرح می شود. اما اساس داستان بر ماجرای زندگی رهی استوار است و که در واقع نماد و سمبل اتفاقات تاریخی ایران در دوره معاصر محسوب می شود. اما این میان تلنگری هم به روابط احساسی این زوج زده می شود.

بازیگر سریال «اولین شب آرامش» که دو سال و نیم گذشته در این مجموعه بازی داشت، درباره وضعیت تولید سریال‌های الف ویژه و بعضی از مشکلات آن افزود: در کارهایی که ساختشان زمان زیادی می‌برد حفظ راکوردها در درجه اول به خود بازیگر برمی‌گردد که حرفه‌ای عمل کند. همچنین منشی صحنه کار هم باید از توانمندی بالایی برای حفظ راکوردها برخوردار باشد. متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که منشی صحنه در اواسط کار تغییر می کند که به نظرم این اتفاق خیلی بدی است. البته گاهی بعضی صحنه ها ناگزیرند. برای مثال یک سکانس حالا و سکانس بعد از آن شش ماه بعد تصویربرداری می‌شود و باید راکورد صحنه و لباس به دقت مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که کمال تبریزی در مقام کارگردان نظارت و دقت خاصی بر این مسائل داشت، اضافه کرد: آقای تبریزی کارگردانی حرفه‌ای هستند و حواسشان کاملا به این مسائل جمع است. اگرچه در سریال‌هایی با پروداکشن عظیم ممکن است گروه بعد از مدتی دچار فرسودگی و خستگی شوند، اما وقتی عوامل حرفه ای و در کارشان خبره باشند این اتفاق رخ نمی دهد.

قلی‌خانی در پاسخ به این که با توجه به حضور بازیگران سرشناس و چهره در «سرزمین کهن»، امکان و فرصت دیده شدن برای همه نقش ها فراهم است یا نه؟ ادامه داد: قالب سریال یک ویژگی خوب دارد و آن این که قسمت به قسمت پخش می شود و در هر قسمت ممکن است چند سکانس مهم تر وجود داشته باشد که امکان دیده شدن را برای بازیگر فراهم کند. اینجا شخصیت رهی در قصه محوریت دارد و بقیه به روایت شدن قصه زندگی اش کمک می کنند. اما این طور نیست که کسی تحت الشعاع دیگری قرار بگیرد و هر نقش سهم خاص خودش را در سریال دارد.

 

بازگشت شبنم قلی خانی به تلویزیون , عکس های جدید سریال یکتا با حضور شبنم قلی خانی , گفتگو با شبنم قلی‌ خانی بازیگر نقش یکتا در سریال هشت و نیم دقیقه

شبنم قلی خانی - سرزمین کهن


وی در همین زمینه بیان کرد: مطرح‌ترین بازیگران سینمای هالیوود هم همین طور رفتار می‌کنند. در یک سکانس ممکن است چند بازیگر سرشناس کنار هم حضور داشته باشند و در عین حال بازی همه شان هم دیده می شود. بدون این که حس کنیم یکی از دیگری برتر است. در سینما بازیگر نباید تنها به فکر نقش و دیده شدن بازی‌اش باشد. متاسفانه گاهی بعضی بازیگران تمام تلاش خود را صرف می‌کنند تا با بعضی حرکات اضافه یا اغراق‌آمیز تمرکز بیننده را از بازی بازیگر مقابل گرفته و به خودشان معطوف کنند. در حالی که این اصل دیگر منسوخ است. بیننده امروز بسیار فهیم است و همه این ریزه کاری ها را درک می‌کند.

قلی‌خانی که فیلم «فرزند خوانده» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد را آماده اکران دارد، درباره متن این سریال نظر خود را این طور ارائه کرد: من از چند سال قبل آقای طالب‌زاده نویسنده سرزمین کهن را می شناسم و با کار ایشان آشنایی دارم؛ ایشان دیالوگ های این سریال را به گونه ای نوشته اند که گمان می کنی خودشان از دل تاریخ بیرون آمده اند. دیالوگ نقش ها با هم تفاوت اساسی دارد و برای هر نقشی خاص آن نوشته شده است. به هر حال اگر قرار باشد تاریخ به صورت صرف روایت شود، خشک و کسل کننده به نظر می رسد. بنابراین برای جذابیت های تصویری لازم است تا از بازیگران خوب، لوکیشن های متنوع، گریم های متفاوت و عوامل مشابه استفاده کنیم تا جذابیت های تصویری در کار هم تامین شود.

همانطور که در کارهای تاریخی و مذهبی الف ویژه ای که تاکنون هم ساخته شده با استفاده از همین عناصر توانسته ایم مخاطب نسل جوان را به خوبی پای تلویزیون بکشانیم و نگاهش را جلب کنیم.

مجموعه تاریخی سرزمین کهن کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست که به تهیه کنندگی محمد مسعود داستان زندگی کودکی به نام رهی را روایت می کند که به تاریخ سیاسی- اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می خورد.

در این سریال که به قلم علیرضا طالب‌زاده به رشته تحریر درآمده است، شهاب حسینی ، نیکی کریمی ، محمد رضا فروتن ، حسن پور شیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میتراحجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجو ، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن طنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدر نیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم رودی و... به ایفای نقش می پردازند.
اخبار فرهنگی - ایسنا

 


ویدیو : ناگفته‌های شبنم قلی خانی از سریال جدیدش در تلویزیون + عکس