نامه محمد علی كلی به رهبر انقلاب برای آزادی 2 آمریکایی :       محمد علی كلی ...



 

 

نامه ای برای رهبر انقلاب , نامه همسر محمدعلی کلی به رهبر انقلاب , نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب

 

محمد علی كلی بوكسور مسلمان شده آمریكایی كه پیش از این قهرمان بوكس جهان بود، در نامه ای به رهبر انقلاب از ایشان درخواست كرده است دستور آزادی دو آمریكایی متهم به جاسوسی در ایران را آزاد كند.

به نقل از روزنامه سیاتل تایمز آمریكا، كلی 69 ساله در نامه خود درخواست كرده كه به خواسته او به عنوان " یك برادر مسلمان " توجه شود.

" جاش فاتال " و" شین باوئر" دو آمریكایی متهم به جاسوسی هستند كه به همراه دوست خود " سارا شورد " ، قریب به دو سال پیش در منطقه كردستان ایران به دلیل ورود غیر قانونی به خاك ایران بازداشت شدند.

سارا شورد در سپتامبر سال گذشته میلادی از سوی مسئولان قضایی با پرداخت وثیقه آزاد شد و به آمریكا بازگشت اما دو آمریكایی دیگر همچنان در زندان هستند.

به گفته همسر محمد كلی این دومین نامه ای است كه محمد علی خطاب به مقامات ایران می نویسد و نامه اول او سال میلادی گذشته و پس از آزادی سارا شورد نوشته شد كه البته پاسخی دریافت نكرده است.

همسر كلی افزوده است كه محمد علی این آمادگی را دارد كه برای میانجیگری جهت آزادی دو زندانی آمریكایی در ایران به این كشور سفر كند.

محمد علی متولد 1942 در آمریکا با نام قبلی "کاسیوس مارچلوس کلی" و نیز مشهور به محمدعلی کلی، یکی از بزرگترین و مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است.

او پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.

وی همچنین در قرن بیستم عنوان یکی از بزرگترین قهرمانان ورزشی را نیز از آن خود کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : نامه محمد علی كلی به رهبر انقلاب برای آزادی 2 آمریکایی