مولوی عبدالحمید:تماشای مختارنامه حرام است! :     بعد از حملات گسترده وهابیون ...



 

مولوی , مختارنامه , ماه های حرام

 

بعد از حملات گسترده وهابیون به پخش سریال فاخر و پرمخاطب «مختارنامه» در سایت​ها و شبکه​های ماهواره​ای وابسته به این گروه افراطی، «سنی آنلاین» سایت رسمی مسجد مکی طی مطلبی از این سریال انتقاد کرد و در ادعای جالب نوشت که این سریال با توهین به «عبدالله بن زبیر» به نمادهای اهل سنت توهین کرده است!

به گزارش پایگاه ۵۹۸، در همین راستا چندی پیش امام جمعه اهل تسنن سیستان و بلوچستان در جلسه ای که با حضور علما و سران طوائف اهل سنت برگزار گردیده طی اظهاراتی فتوای حرمت دیدن سریال مختارنامه را اعلام نمود.

بنابر اخبار رسیده به این پایگاه، مولوی عبدالحمید در ادامه عنوان می کند: دیدن تلویزیون در ساعت پخش این سریال برای زنان مطلقاً حرام بوده، اما مردان می توانند در همین ساعت از دیگر برنامه های صدا و سیما استفاده کنند.

بدیهی است که صدور این دسته فتاوا از مولوی عبدالحمید در این دسته از جلسات، این هدف را به دنبال می​کند که این حکم را در بین اهل سنت منطقه به صورت غیر رسمی اعلام گردد و از بیان این مطالب در تریبون​های رسمی و نماز جمعه خودداری می​نماید تا امکان تکذیب این اخبار از سوی وی میسر باشد.

چندی پیش "سنی آنلاین" سایت وابسته به مولوی عبدالحمید، در یادداشتی به انتقاد گسترده از این سریال فاخر پرداخت و در اقدامی تامل برانگیز، خواستار جلوگیری از ادامه پخش این مجموعه از صدا و سیما شد.

این فتوا در حالی اعلام می گردد که این سریال با استقبال وسیع و گسترده ای از مخاطبان در مناطق مختلف کشور و با گرایشات مختلف مذهبی مواجه گردیده است.

با توجه به فتاوای اخیر مولوی عبد الحمید در مورد مسائلی چون حرمت واریز کمک به صندوق های کمیته امداد امام خمینی(ره) و حرمت دیدن سریال مختارنامه، می​توان اینگونه برداشت کرد که اینگونه رفتارها از سوی وی به تخریب وحدت اسلامی و ملی منجر می​شود.... / جهان نیوز


ویدیو : مولوی عبدالحمید:تماشای مختارنامه حرام است!