معاون وزیر خارجه سوییس: ایران و 1+5 از فضای جدید برای رسیدن به تفاهم استفاده کنند :



برای ساخت پوشه جدید ازچه کلید های میانبری استفاده کنیم , ایورسیه قایم مقام وزیر خارجه سوییس، , سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایران

معاون وزیر خارجه سوییس: ایران و 1+5 از فضای جدید برای رسیدن به تفاهم استفاده کنند

معاون وزیر امور خارجه سوییس که به منظور انجام گفت‌وگوهای سیاسی دوره‌یی از کشورمان دیدار می‌کند با مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه دیدار کرد.

 در این دیدار که مسائل مربوط به همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه‌یی و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت، روانچی با اشاره به مناسبات دو طرف، زمینه‌های همکاری دو کشور را متنوع دانست و بر استفاده از این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

او هم‌چنین با اشاره به گفت‌وگوهای کشورمان با گروه 1+5 در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مذاکرات آتی در ژنو را فرصت استثنایی برای شروع تحول و رویکرد جدید در تعامل دو طرف بر اساس احترام به منافع متقابل عنوان کرد.

ایو روسیه، معاون وزیر امور خارجه سوییس نیز در این ملاقات بر آمادگی کشورش جهت تقویت و توسعه روابط و همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه تاکید کرد.

وی با اشاره به میزبانی سوییس در دور بعدی مذاکرات هسته‌یی ابراز امیدواری کرد تا دو طرف با استفاده از فضای جدید برای نزدیکی دیدگاه‌ها و رسیدن به تفاهم بر اساس منافع متقابل و رفع نگرانی‌های مشترک گام بر دارند.

این بازدید در پاسخ به سفر سال گذشته معاون وقت وزارت امور خارجه کشورمان از برن صورت می‌گیرد. /ایسنا

 


ویدیو : معاون وزیر خارجه سوییس: ایران و 1+5 از فضای جدید برای رسیدن به تفاهم استفاده کنند