مراقبت از رحم، بعد از زایمان : خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند باید بسیار ...


خانم هایی که به تازگی زایمان کرده اند باید بسیار مراقب باشند و نظافت خود را رعایت کنند و داروهای خود را مرتب مصرف کنند تا به عفونت های رایج پس از زایمان دچار نشوند! وب سایت نی‌نی بان: احتمال بروز عفونت رحم در زنانی که زایمان طبیعی انجام داده اند، حدود ۱ تا ۳ درصد است ودر زنانی که با عمل سزارین فرزند خود را به دنیا آورده اند، حدود  ۱۰ تا ۳۰ درصد می باشد، یعنی با عمل سزارین، خطر ابتلا به این عفونت ۱۰ برابر می شود.

مراقبت از رحم، بعد از زایمان

نکات مراقبت بعد از زایمان , مراقبت های قبل و حین و بعد از زایمان , مراقبت های بعد از زایمان

احتمال بروز عفونت رحم در زنانی که زایمان طبیعی انجام داده اند، حدود ۱ تا ۳ درصد است ودر زنانی که با عمل سزارین فرزند خود را به دنیا آورده اند، حدود  ۱۰ تا ۳۰ درصد می باشد، یعنی با عمل سزارین، خطر ابتلا به این عفونت ۱۰ برابر می شود. زنانی که دچار کم خونی هستند، بیشتر در معرض خطرند، زیرا مقاومت بدن آنها بسیار پایین تر از افراد عادی است. هنگامی که رحم و لایه داخلی آن دچار التهاب شود، عفونت رحمی بروز می کند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



میوه خوردن نوزاد، از چند ماهگی؟

پم پلت آموزشی مراقبت های بعد زایمان سزارین , زایمان طبیعی , فیلم زایمان طبیعی

میوه سرشار از ویتامین و مواد مغذی است که برای رشد کودک ما ضروری می باشد. اما تغذیه میوه برای کودک را از چه میوه هایی باید آغاز کرد؟ مواد مغذی مناسب برای کودکان بسیار مهم است. در مراحل مشخصی از زندگی ویتامین ث برای کودک واقعاً ضروری است. این حقیقت دارد که کودک دو ماه باید تنها از شیر مادر تغذیه کند، اما بین ۴ تا ۶ ماهگی به راحتی می‌توانید میوه‌های پوره شده را به او بدهید.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



 اشتباهات رایج در نگهداری لباس نوزاد

زنان و زایمان , زایمان , جراح زنان و زایمان

لباسهای جدیدی که می‌خرید ممکن است تمیز نباشند. این لباس‌ها را پیش از اینکه شما خریداری کنید، بسیاری از مردم دست زده و زیر و رو کرده‌اند. علاوه بر این، در لباسهای نو غالباً مواد شیمیایی استفاده می‌شود تا شکلشان را حفظ کنند و خوب به نظر برسند. ریسک نکنید. لباس‌ها را پیش از پوشاندن به نوزاد بشویید. اگر نوزاد شما پوست خیلی حساسی دارد آبکشی اضافه انجام دهید (یا از دکمه آبکشی اضافه لباسشویی استفاده کنید) یا دو دور بشویید تا خیالتان راحت شود.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



یک هشدار مهم درباره تنبیه بدنی کودک

مراقبت از مو , متخصص زنان و زایمان , مراقبت از پوست

مدارس در دوره های گذشته پر از صحنه هایی بود که تنبیه بدنی وجود داشت بابت هر کدام از رفتارهای ناپسند دانش آموز تنبیه بدنی سخت گرفتار وی می شد در دوره های بعد این تنبیه های بدنی جای خود را به تنبیه های کلامی و یا نوشتاری دادند اما امروزه سیاست دیگری در آموزش و پرورش در پیش گرفته شده است و ابعاد مثبت و منفی را به بار آورده است.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...



اوتیسم در کودکان، علاج قطعی دارد؟

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ , مراقبت از نوزاد , زایمان طبیعی زن

علائم اوتیسم از ۳ سالگی بروز می کند. آمارها نشان می دهد در سال ۱۹۸۷ از هر ۱۰ هزار نفر یک نفر به این بیماری مبتلا بوده و این در حالی است که در حال حاضر از هر ۶۸ نفر یک نفر دارای اختلالات موسوم به اوتیسم است. آمار موجود دیگر این است که از هر ۵ نفر مبتلا به اوتیسم ۴ نفر پسر و تنها یک نفر دختر هستند.

ادامه مطلب را در نی نی بان بخوانید...


ویدیو : مراقبت از رحم، بعد از زایمان