مدال برنز پرتاب چکش چینی‌ها پس گرفته شد! :   اشتباه‌های المپیک تمامی ندارد مدال ...



مدال برنز قاسم رضایی , مدال برنز سعید عبدولی , بانوی در پرتاب وزنه مدال نقره را ک

 

اشتباه‌های المپیک تمامی ندارد

مدال برنز پرتاب چکش چینی‌ها پس گرفته شد

مسئولان برگزاری رقابت پرتاب چکش زنان پس از اعلام سوم شدن ورزشکار چینی از رای خود منصرف شدند و به طرز خنده‌داری ورزشکار آلمانی را سوم اعلام کردند.

روز گذشته (جمعه) رقابت‌های پرتاب چکش زنان در بازی‌های المپیک لندن برگزار شد و تاتینا لیسنکو روسی که به علت دوپینگ در المپیک پکن حضور نیافت، رکورد جهان را شکست و با 78.18 متر مدال طلا را به گردن آویخت. بعد از این ورزشکار روسی، انیتا، ورزشکار لهستانی با پرتابی به مسافت 77.60 متر مدال نقره را به دست آورد. اما مدال برنز جنجال ساز شد و حاشیه زیادی به پا کرد.

در حالی که چانک وینشو چینی به عنوان نفر سوم انتخاب شده بود و این ورزشکار شروع به ابراز احساسات با تماشاگران چینی کرد، تصمیم داوران عوض شد و هیلدر ورزشکار آلمانی را به عنوان نفر سوم اعلام کردند که این خشم چینی‌ها را به دنبال داشت.

مسئولان برگزاری این رقابت اعلام کردند که پرتاب پنجم هیلدر ورزشکار آلمانی ثبت نشده است. به همین خاطر به او اجازه دادند تا پرتاب دیگری را انجام دهد، اما این ورزشکار آلمانی در پرتاب ششم خود دچار اشتباه شد و نتوانست رکورد ورزشکار چینی را بشکند و عملا مدال برنز را از دست داد.

ورزشکار چینی وقتی پی برد که مدال برنز او قطعی شده است، پرتاب پنجم خود را جدی نگرفت و نتوانست رکورد قبلی خود را بهبود بخشد و با همان پرتاب 76.34 متر مدال برنزش قطعی شد.

در حالی که همه چیز به پایان رسیده بود و ورزشکاران به یکدیگر تبریک می‌گفتند، به یکباره داوران بازی اعلام کردند که مکان پرتاب پنجم ورزشکار آلمانی را پیدا کرده‌اند و رکورد 77.13 متر را برای وی ثبت کردند و او را به جای ورزشکار چینی در مکان سوم قرار دارند.

این تصمیم شگفت انگیز داوران اعتراض شدید چینی‌ها را به دنبال داشت و این مساله باعث تاخیر اهدای جوایز شد، اما امروز فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی پس از سه ساعت جلسه همان نتیجه‌ نهایی یعنی سوم شدن ورزشکار آلمانی را تایید کرد. با این تفاوت که اعلام کردند نتیجه‌ الکترونیکی پرتاب ورزشکار آلمانی را پیدا کردند و 77.12 متر است./ورزش3

 


ویدیو : مدال برنز پرتاب چکش چینی‌ها پس گرفته شد!