ماهواره علت اولیه بسیاری از طلاق ها! : رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیشترین ...


رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیشترین حجم پرونده‌ها وارده در بخش جزایی در استان و در کشور طی سال گذشته مربوط به سرقت است. رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: بیشترین حجم پرونده‌ها وارده در بخش جزایی در استان و در کشور طی سال گذشته مربوط به سرقت است.

احمد کیخسروی در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته در استان پرونده‌های مربوط به ضرب و جرح عمدی، توهین و صدمات بدنی غیر عمدی نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی تعداد پرونده هایی که در سال گذشته توسط دادگستری استان رسیدگی شده است را 93 هزار و 260 پرونده ذکرکرد و اظهار داشت: از این تعداد 91 هزار و 936 پرونده مختومه شده است.

به گفته کیخسروی زمان اطاله دادرسی در استان یکی از دغدغه های دستگاه قضا است كه در حال حاضر به کمترین زمان رسیدگی رسیده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به 895 پرونده وارده مربوط به تخلفات اراضی ملی و تصرفاتی که در اراضی دولتی انجام می شود اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 760 پرونده مختومه شده است.

کیخسروی ادامه داد: چهار میلیون و 141 متر مربع از اراضی دولتی به بیت المال برگردانده شده که قیمت آن 20 میلیارد و 165 میلیون ریال است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی گفت: بسیاری از جرایم در سطح جامعه به استفاده از ماهواره بر می گردد اما بسیاری از خانواده ها از آن غافل هستند.

وی با تاکید بر اینکه ماهواره ام الفساد است، افزود: تصاویر غیر اخلاقی ماهواره مخرب است اما خیلی از خانواده ها از تخریب آن آگاهی ندارند.

کیخسروی ادامه داد: در بسیاری از پرونده های طلاق علت اولیه جدایی میان زن و شوهر استفاده از ماهواره است.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته 49 هزار و 589 پرونده نیز وارد حوزه های شورای حل اختلاف شده که از این تعداد 48 هزار و 952 پرونده مختومه شده است.

به گفته این مقام مسئول هم اكنون وضعیت سازش در استان در رتبه اول كشور قرار دارد.

كیخسروی آمار پرونده های وارده در بخش دادگستری و شورای حل اختلاف در سال 88، را 152 هزارو 28 پرونده بیان کرد و گفت: تعداد پرونده های وارده در سال 89 نسبت به سال 88، 9 هزار و 179 پرونده کاهش داشته است.

کیخسروی همچنین به عملکرد دادگاه انقلاب اشاره کرد و گفت: عمده پرونده های این دادگاه مربوط به مواد مخدر است که محکومیت جزای نقدی صادره در این دادگاه ، 18 میلیارد و 865 میلیون ریال است.

وی مبلغ نقدی ضبط شده در این دادگاه را 159 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته چند تن از محکومان مواد مخدر مجازات شده و پنج تن از کارمندان خاطی به انفصال از خدمت محکوم شدند.

کیخسروی خاطر نشان کرد: در سال 89، 29 پرونده قتل عمد وارده دادگاه کیفری استان شده که از این تعداد به 25 پرونده رسیدگی و حکم قصاص صادر شده است .

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اذعان به اینکه عملکرد دادگاه کیفری استان کاملا قابل قبول و دفاع است، میانگین اوقات رسیدگی در پرونده های کیفری را 24 روز ذکر کرد.

وی در ادامه در خصوص کاهش نقض آرای محاکم استان نسبت به چند سال گذشته بیان کرد: میزان نقض پرونده ها با تلاش و همکاری کارکنان و قضات دستگاه قضایی به عدد تک رقمی هفت درصد کاهش پیدا کرده است.

کیخسروی با اشاره به پرونده قتل یك معلم در شهرستان شیروان گفت: با مراجعه به سوابق دادگستری مشاهده می شود که بعد از گذشت 48 ساعت از وقوع این اتفاق متهم دستگیر و بعد از هشت روز حکم قصاص صادر شد.

وی در رابطه با اینکه 62 درصد پست های اداری خالی از کارمند و 38 درصد پست های قضایی خالی از قاضی است اظهار كرد: کمتر اداره ای در استان وجود دارد که به اندازه دادگستری، بخش اداری ان خالی از کارمند باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا



ویدیو : ماهواره علت اولیه بسیاری از طلاق ها!