لاریجانی:هیچ تماس‌ غیررسمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است : در گفت‌‌وگو ...



سفارت ایران در آمریکا , اولین تماس تلفنی در ایران , ارسال بسته از آمریکا به ایران

در گفت‌‌وگو با العالم

لاریجانی:هیچ تماس‌ غیررسمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان این که مذاکره با آمریکا خط قرمز نیست، گزارش‌های غربی مبنی بر تماس‌‌ها و روابط غیررسمی اخیر بین ایران و آمریکا را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر "علی لاریجانی" عصر دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، در پاسخ به این سئوال که «آیا می توان توقع داشت در دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا مذاکرات مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت بگیرد؟»، اظهار داشت: این که آیا تحولاتی که در آمریکا رخ داده، می‌تواند جهت گیری جدیدی را نشان دهد، در تحلیل‌های ژورنالیستی مطرح شده است.. اما آنچه ما می توانیم نظر دهیم رفتارهای آنها (آمریکایی‌ها) است؛ باید ببینیم که چه گامهایی برمی دارند.

لاریجانی افزود: درباره این که مذاکره با آمریکا خط قرمز است، ما هیچوقت این امر را خط قرمز نگفته بودیم.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل، در سخنرانی مشهد این نکته را فرمودند که ما رفتارهای آمریکایی‌ها را بررسی می‌کنیم. بنابراین باید دید که در دوره جدید رئیس جمهور آمریکا، چه رفتاری را از خود نشان می دهد.

لاریجانی ادامه داد: شاید اگر کسی بخواهد اطمینانی به این مسأله پیدا کند، رفتار آنها در 1+5 خود یک نشانه باشد یعنی به جای موضع تخریبی کمک کنند که مذاکرات به پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مخالفت ایران با درخواست نماینده آمریکا در 1+5 برای مذاکره مستقیم با آقای جلیلی گفت: البته یک بار قبلا آقای جلیلی مذاکره کرده بودند، ولی چون نتایج مثمر ثمری نداشت، نپذیرفتند.

لاریجانی افزود: اینکه می‌گویند شرایط تغییر کرده ما باید در عمل ببینیم ، آنها می توانند در مذاکرات 1+5حرکت مثبتی برای پیشرفت و حل‌وفصل مسأله داشته باشند.

لاریجانی درباره گزارشهای غربی مبنی بر تماس ها و روابط غیر رسمی ایران و آمریکا، اظهار داشت: اخیرا چنین اتفاقی روی نداده ولی در زمان [حضور نظامیان آمریکایی در] عراق مذاکراتی داشتیم، که این مذاکرات روشن بود و تعریف مشخصی داشت./فارس

 


ویدیو : لاریجانی:هیچ تماس‌ غیررسمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته است