كلینتون : وعده احمدی نژاد دلگرم كننده است :       هیلاری كلینتون وزیر امور ...



 

 

مقایسه جالب وعده های ترامپ و احمدی نژاد توسط یک نماینده مجلس , وعده یارانه احمدی نژاد , احمدی نژاد

 

هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا در واكنش به خبر آزادی قریب الوقوع دو شهروند آمریكایی متهم به جاسوسی در ایران ، وعده رییس جمهوری ایران مبنی بر آزادی این دو شهروند را دلگرم كننده خواند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه كلینتون در نخستین ساعات پس از انتشار خبر وعده محمود احمدی نژاد مبنی بر آزادی شین باوئر و جاش فتال دو شهروند آمریكایی بازداشتی در ایران به اتهام جاسوسی، اعلام كرد كه آمریكا از اظهارات روز سه شنبه مقامات ایران دلگرم شده است و آن را از نزدیك پیگیری می كند.

كلینتون افزود :‌" امیدواریم شاهد نتیجه مثبت آنچه که به نظر می رسد تصمیم حکومت (ایران) است، باشیم."

شبكه ان بی سی آمریكا روز سه شنبه در خبری اختصاصی به نقل از احمدی نژاد اعلام كرد كه دو شهروند آمریكایی بنا به دلایل بشر دوستانه طی دو روز آینده با قید وثیقه آزاد خواهند شد .

وعده آزادی این دو شهروند آمریكایی با قرار وثیقه ای به مبلغ 500 میلیون تومان برای هر یك از آنها در حالی است كه آنها 3 هفته پیش در جریان دادگاه شان به اتهام ورود غیر قانونی به خاك ایران و جاسوسی به 8 سال زندان محكوم شده اند.

وزیر خارجه آمریكا پس از حكم دادگاه با مایوسانه خواندن آن خواستار آزادی این دو شهروند آمریكایی شده بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران آزادی این دو شهروند آمریكایی را در آستانه سفر سالانه خود به مجمع عمومی ملل متحد در نیویورك اعلام كرده است.

گفتنی است در مرداد ماه سال 1388 سارا شورد ، شین باوئر و جاش فتال سه شهروند آمریكایی كه از كردستان عراق وارد خاك كشورمان شده بودند توسط نیروهای مرزی دستگیر شدند.

سارا شورد پس از 13 ماه بازداشت  در شهریور ماه گذشته بنا به دلایل انسان دوستانه و به دلیل كمك به روند درمان بیماری اش با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی از زندان آزاد شده و به كشورش بازگشت..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : كلینتون : وعده احمدی نژاد دلگرم كننده است