قضاوت منفی افکار عمومی درباره استیضاح : عضو شورای مرکزی مردمسالاری به موضوع ...


عضو شورای مرکزی مردمسالاری به موضوع بورسیه ها و تخلفات وزارت علوم در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: افکار عمومی انتظار دارد که نسبت به این تخلفات واکنش نشان داده شود و نمی توان قبول کرد که استیضاح در این شرایط انجام پذیرد. ایرنا:عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری اسیضاح وزیر علوم دولت یازدهم را در زمان کنونی به صلاح کشور ندانست و گفت: به طور حتم قضاوت افکار عمومی نسبت به استیضاح فرجی دانا منفی خواهد بود.

«میرزا بابا مطهری نژاد» روز دوشنبه افزود: صد در صد قضاوت افکار عمومی نسبت به این استیضاح منفی خواهد بود؛ انتظار افکار عمومی این است که دریک سالگی دولت صداها و دستهای حامی به جای دستهای بازدارنده بلند شوند.

وی ادامه داد: کسی که جشن یک سالگی را می گیرد، دیگران به او هدیه می دهند نه اینکه به او سیلی بزنند؛این عملکرد آنچنان مناسب نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی مردمسالاری به موضوع بورسیه ها و تخلفات وزارت علوم در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: افکار عمومی انتظار دارد که نسبت به این تخلفات واکنش نشان داده شود و نمی توان قبول کرد که استیضاح در این شرایط انجام پذیرد.

مطهری نژاد در ادامه موقعیت زمانی استیضاح وزیر علوم را نامناسب خواند و افزود: تمامی مراکز علمی و آموزشی از مرداد ماه نیازمند آرامش فوق العاده هستند تا برای سال تحصیلی تازه برنامه ریزی کنند اما شاهدیم این بار وزارت علوم باید وقت خود را برای پاسخگویی به سوالات برخی نمایندگان بگذارد.

وی به تبیین یکی از عملکردهای مثبت حضور فرجی دانا در فضای دانشگاهها پرداخت و گفت: واقعیت اجتماعی این است که از زمان آغاز به کار دولت و روی کار آمدن فرجی دانا به عنوان وزیر علوم شاهد پدید آمدن فضای نشاط و آرامش در محیط های علمی بوده ایم و امید جای خود را به نگرانی های گذشته داده است.

این فعل حزبی خاطر نشان کرد: اگر کار غیرقانونی در دوره گذشته شده باید به زمان کنونی و قانون بازگردد ؛ مثلا اگر استادی را غیر قانونی از تحصیل محروم کرده اند این فرد باید به کار برگردد.

مطهری نژاد همچنین اظهار داشت: تنها نقطه مثبتی که باید درروند استیضاح وزیر علوم مدنظر قرار داشت حق نمایندگان است چرا که استیضاح حق نمایندگان است؛ هیچ کس نمی تواند این را از نمایندگان بگیرد؛ اما از مجلس انتظار می رود که به واقعیت های اجتماعی، جریان افکار عمومی و به امید زایی ایجاد شده در شرایط کشور توجه بیشتری کند.

وی ادامه داد: دولت در حال حاضر تمام هم و غم خود را روی خارج کردن کشور از رکود نهاده است و اشتباه است که گرفتار مسائل دیگر شود.

این عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری این استیضاح را موجب کاهش تعامل میان دولت و مجلس دانست و تصرح کرد: چون برخی مسائل شاید در جریان استیضاح مطرح شود و به دلیل فضای حاکم بر این روند به طور حتم تعامل کاهش می یابد.

مطهری نژاد پیشنهاد کرد که در شرایط کنونی نمایندگان درخواست کننده برای استیضاح موضوع را به دلایل گوناگون همچون آغاز سال تحصیلی، کاهش نیافتن فضای تعاملی میان دولت و مجلس، فضای نشاط ایجاد شده و به سبب افکار عمومی، موضوع را مسکوت بگذارند.


ویدیو : قضاوت منفی افکار عمومی درباره استیضاح