عمر درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امارات متحده عربی است :   احمدی در واکنش ...



خیابان ولیعصر , خیابان ولیعصر تهران , طول خیابان ولیعصر تهران

 

احمدی در واکنش به تکرار ادعای واهی اماراتی‌ها درباره جزایر سه‌گانه ایرانی:

عمر درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امارات متحده عربی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ادعای واهی امارات درباره مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس هیچ اعتباری ندارد، گفت:عمر برخی درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امارات متحده عربی است.

 حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین و بیستون در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاهای بی‌اساس وزیر امو خارجه امارات مبنی بر مالکیت بر جزایر سه‌گانه ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: از آنجا که سیاست خارجی امارات تابع و وابسته قدرت‌های بزرگ است، طرح ادعاهای تکراری از سوی امارات در خصوص جزایر سه‌گانه به تحریک برخی از کشورها و در اطاعت از آنها صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید براینکه جزایر سه‌گانه جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مذاکره‌ای برسر مالکیت این جزایر نخواهد داشت چرا که برای ادعای واهی امارات هیچگونه اعتبار و ارزشی قائل نبوده و نخواهد بود.

احمدی حاکمیت ایران برجزایر سه‌گانه را از لحاظ تاریخی، اسناد و عرف بین المللی بلا تردید دانست و گفت: عمر برخی درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امرات متحده عربی است، لذا هیچ یک از این ادعاها نمی‌تواند تغییری در واقعیت كه همان مالكیت تردیدناپذیر ایران بر جزایر خلیج فارس است، ایجاد کند.

گفتنی است "عبدالله بن زاید آل نهیان"، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بار دیگر از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای بی‌اساسی را درباره جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تکرار کرد و از کشورهای مختلف جهان خواست تا ایران را به طرح این مسئله در دادگاه لاهه  تشویق  کنند./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو : عمر درختان خیابان ولیعصر بیشتر از عمر امارات متحده عربی است