علی سعیدی: ورود سپاه به عرصه اقتصادی و بانكداری، امری قابل توجیه است :       علی ...



 

قابل توجیه , سعیدی نماینده رهبری در سپاه یزید و فرعون هم می‌گفتند ما اصلاح‌طلبیم  , مطالب اقتصادی تکنولوژی علمی

 

 

علی سعیدی: ورود سپاه به عرصه اقتصادی و بانكداری، امری قابل توجیه است

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به كاركردهای امنیتی، نظامی،‌ اطلاعاتی و سازندگی سپاه اظهار كرد: ورود سپاه در عرصه سازندگی جزو رسالت ذاتی‌اش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در هشتمین مراسم انتخاب كتاب سال سپاه و تجلیل از پاسداران اهل قلم، درباره فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی گفت: طبق بررسی‌هایی كه انجام داده‌ام، سپاه وارد پروژه‌هایی می‌شود كه بخش خصوصی امكان رقابت با آن را ندارد و كمتر وارد این عرصه می‌شود. از این رو ورود سپاه به عرصه سازندگی جزو رسالت ذاتی‌اش است.

 

وی اضافه كرد: اینكه سپاه با ورود به برخی پروژه‌ها جایگزین شركت‌های فرانسوی و آلمانی می‌شود، در راستای حفظ بنیان نظام و انقلاب این اقدامات را انجام می‌دهد و از همین رو ورود به عرصه اقتصادی و بانكداری نیز امری قابل توجیه است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه همچنین، پاسداری از مرزها و مغزها را به عنوان دو كاركرد اصلی سپاه در بحث پاسداری از اسلام عنوان كرد و افزود: با تفكیك بین نیروهایی كه دارای ساختار نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستند، باید به خوبی موضوع پاسداری از اسلام را مورد توجه قرار داد و در همین راستا، سپاه سرمایه‌های خوبی دارد.

 

سعیدی در ادامه، با اشاره به كاركرد امنیتی سپاه گفت: سپاه در طول بیش از سه دهه از زمان تاسیسش، كاركردهای متفاوتی داشته كه یكی از آنها امنیتی است. از روزهای اول انقلاب اسلامی كشور با انواع آشوب‌ها و فتنه‌ها روبرو بوده است كه از جمله آن آشوب و فتنه كردستان، آذربایجان غربی،‌ تركمن‌صحرا و در حال حاضر فتنه 88 بود كه سپاه محكم و استوار در عرصه‌ها حضور داشت.

 

وی درباره كاركردهای نظامی سپاه نیز خاطر نشان كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس 94 ماه جانانه در تمامی عرصه‌ها فداكاری كرد و بعد از آن در عملیات‌های شمال غرب و جنوب شرق نقش تاثیرگذاری داشت.

 

نماینده ولی‌فقیه در سپاه، كاركرد اطلاعاتی سپاه را مربوط به شناسایی جریان‌های معارض، مخالف، معاند و محارب منحصر دانست و تاكید كرد: سپاه در عرصه سایبری و تقابل با هجمه‌های نرم‌افزاری دشمن، افتخارات بزرگی در پرونده‌اش ثبت كرده است.

سعیدی با اشاره به برخی اظهارنظرها و انتقادات درباره فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی گفت: بعضا در این رابطه گرفتار جنگ روانی هستیم و گفته می‌شود به چه دلیل سپاه وارد این عرصه می‌شود و چرا با بخش خصوصی رقابت می‌كند؟ شاید در زمانی دایره پروژه‌های سپاه گسترده بود و برخی پروژه‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شد، اما اكنون با بررسی‌هایی كه انجام داده‌ام به این نتیجه رسیدم كه پروژه‌هایی كه سپاه در دست می‌گیرد پروژ‌هایی است كه بخش خصوصی با آن امكان رقابت ندارد و یا كمتر وارد این عرصه می‌شود.

وی با بیان اینكه "یكی از كاركردهای سپاه، كاركرد سازندگی است كه به همین دلیل در پروژه‌های ملی بویژه در پروژه‌های مربوط به محرومیت‌زدایی وارد می‌شود"، افزود: یكی از مسئولان قرارگاه سازندگی گزارشی را ارائه داد كه طبق آن یكی از شهرهای استان كرمان وضعیت اسف‌باری داشت و با انجام كارهای عمرانی توسط سپاه اكنون این شهر دارای مدرسه، جاده و امكانات بهداشتی است. متاسفانه زبان برای گفتن و قلم برای تبلیغات سپاه وجود ندارد تا به اطلاع مردم و جامعه رسیده شود. اهالی قلم باید این موضوعات را به تحریر درآورند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه، ضمن تبریك سالروز ولادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)و حضرت ابوالفضل(ع) گفت: امام حسین(ع) مظهر خدامحوری، شجاعت، فداكاری در راه دین، توحید و شهادت بوده است از این‌رو اگر بناست سپاه همچون امام حسین(ع) باشد باید چنین ویژگی‌هایی را در رفتار و نگرش خود اعمال كند.

 

سعیدی به تبیین رابطه سالروز مبعث پیامبر در 27 رجب و میلاد امام حسین(ع) در سوم شعبان پرداخت و گفت: در این رابطه سه نكته وجود دارد؛ اول آنكه پیامبر می‌فرمایند حسین از من است و من از حسینم. این سخن بنا بر گرفته محققان بدان معناست كه پیامبر بنیانگذار بعثت و بزرگترین تمدن بود و حسین احیاكننده آن.

 

وی اضافه كرد: از طرف دیگر، یكی از محققان شیعه به این موضوع تاكید دارد كه اسلام محمدی‌الحدوث است و حسین‌البقا، یعنی ایجاد اسلام با دست پیامبر بوده و بقای آن توسط امام حسین انجام شده است. این موضوع در كنار این نكته نویسنده مصری كه ما در اسلام دو هجرت داریم، یكی هجرت پیامبر از مكه به مدینه و دیگری هجرت حسین از مدینه به مكه و عراق نشان می‌دهد كه كار امام حسین احیاكننده دین اسلام بوده است..../ایسنا


ویدیو : علی سعیدی: ورود سپاه به عرصه اقتصادی و بانكداری، امری قابل توجیه است