عامل چهارشنبه‌سوری خونین محاكمه می‌شود : پرونده مردی كه متهم است با منفجركردن ...



پرونده مردی كه متهم است با منفجركردن بمب دست‌ساز در چهارشنبه سوری دو سال قبل، كودكی هشت‌ساله و مردی جوان را به كام مرگ كشانده در دادگاه كیفری استان تهران بررسی می‌شود.

به گزارش جوان، ساعت 21 شامگاه سه‌شنبه 27 اسفندماه سال 92 ساكنان یكی از كوچه‌های خیابان بنفشه در شهرك گلستان تهران با شنیدن انفجاری مهیب خود را به كوچه رساندند و با دیدن پیكرهای خونین چند نفر از اهالی، پلیس و اورژانس را از ماجرا باخبر كردند.

اولین بررسی‌ها نشان داد پسربچه‌ای هشت ساله كه همراه اعضای خانواده‌اش مشغول تماشای آتش بازی بوده براثر شدت جراحت جان باخته‌است. هفت زن، مرد و كودك دیگر كه در جریان حادثه به شدت مجروح شده بودند با كمك امدادگران به بیمارستان منتقل شدند. بررسی‌های بعد همچنین نشان داد با برخورد تركش انفجار، دست‌دختربچه‌ای 9 ساله هم كه مشغول بازی در كوچه بوده قطع شده است.

یكی از شاهدان به خبرنگار ما كه بعد از حادثه در محل حاضر شده بود، گفت:همراه اعضای خانواده‌ام مشغول تماشای تلویزیون بودم كه صدای انفجاری مهیب ما را به كوچه كشاند. وقتی رسیدم محل مثل میدان جنگ بود. صدای ناله‌های زیادی شنیده می‌شد و چند نفر به شدت مجروح شده بودند. یكی از همسایه‌ها جسد پسربچه‌‌اش را در آغوش داشت و كمك می‌خواست. بعد دختر خردسالی را دیدم كه دستش قطع شده بود. بلافاصله با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.

مردی كه كودكش را در جریان حادثه از دست داده بود در شرح ماجرا گفت همراه اعضای خانواده‌ام داخل پاركینگ بودم كه صدای انفجار بلند شد. پسربچه‌ام كنار در مشغول تماشا بود كه دچار حادثه شد و جان خودش را از دست داد.

عامل حادثه كه مرد جوانی به نام بهرام بود، چند ساعت بعد از حادثه شناسایی و بازداشت شد. او گفت: چند ساعت قبل از حادثه مواد بمب دست‌ساز را از بازار خریدم. شب‌حادثه به همراه دوستانم بمب را آماده كرده و آن را داخل كوچه منفجر كردم كه حادثه اتفاق افتاد. از حادثه‌ای كه اتفاق افتاده به شدت پشیمان هستم اما دیگر راه بازگشتی نیست.

در حالی كه تحقیقات در این باره ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید كه یكی دیگر از مجروحان حادثه كه مردی به نام تقی بود به علت شدت جراحت جان خود را از دست داده است بنابراین بهرام به اتهام دومین قتل هم مورد تحقیق قرار گرفت.

در حالی كه تحقیقات در این باره ادامه داشت، خانواده تقی و هفت مجروح حادثه با حضور در دادسرا از متهم اعلام گذشت كردند اما اولیای دم پسربچه هشت ساله حاضر به گذشت نشدند. پرونده بعد از صدور كیفرخواست علیه عامل حادثه روی میز هیئت قضایی شعبه 71 دادگاه كیفری استان تهران قرار گرفت.


  اخبار  حوادث  -  جوان 


ویدیو : عامل چهارشنبه‌سوری خونین محاكمه می‌شود