عارف: به نتیجه رایزنی‌ها امیدواریم/باید حضور حداکثری داشته باشیم : رئیس شورای ...



چرا باید سایت داشته باشیم , چرا باید وب سایت داشته باشیم , چرا باید یک سایت داشته باشیم؟

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با تاکید بر لزوم حضور حداکثری اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت که امیدواریم 16 بهمن اخبار خوشحال کننده‌ای از حضور کاندیداهای ارزشمنداصلاح‌طلبان بشنویم و تلاش می‌کنیم تا 18 بهمن لیست نهایی را ارائه کنیم.

به گزارش  ایسنا  محمدرضا عارف در چهارمین کنگره حزب مردم‌سالاری در مورد آخرین نتایج معرفی نامزدهای نهایی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: تقریبا تمام دوستان در شورایعالی و افراد موثر به طور جدی پیگییری می‌کنند تا کاندیداها برگردند. در این راه شورایعالی وظیفه خود می‌داند که در فضای صمیمی و با تعامل و رایزنی کاررا به پیش ببرد چون معتقدیم می‌توانیم در درون خانواده حاکمیت و بر اساس قانون مساله را حل کنیم. در همین رابطه نیز کارگروهی تشکیل شده تا این موارد را به طور جدی دنبال کند.

وی افزود:‌ امیدواریم در 16 بهمن یعنی زمان اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده خوشحال شویم که کاندیداهای ارزشمند و تاثیرگذار و متدین انقلابی برگشته‌اند. ان‌شاءالله بعد از آن بتوانیم در 17 و یا 18 بهمن لیست‌ها را ببندیم. انتظار داریم که همه حوزه‌های انتخابیه تا 10 روز آینده به کاندیدای نهایی بر اساس میثاق تصویب شده در شورای اصلاح‌طلبان برسند.

وی تاکید کرد: باید همه حضور حداکثری داشته باشیم. هیچ بهانه‌ای از از هیچ کسی برای نداشتن حضور حداکثری پذیرفته نیست. این‌که کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا انصرافی بگویند انگیزه‌ای ندارند قابل قبول نیست که این رویکرد در کمترین حالت کم‌لطفی جدی به جبهه اصلاحات است، چون بنای‌مان یک فرد نیست بلکه گفتمان و منافع ملی است.

رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان توضیح داد: مثلا اگر در حوزه‌ انتخابیه‌ای از جمع سه شخصیت برجسته و کاندیدا قرار بر حضور یک نفر برای حضور در مجلس باشد انتظار می‌رود که دو نفر با هر مکانیزمی به نفع نفر سوم کنار روند. البته ما شاخصه‌ای تعیین کرده‌ایم و این شاخصه‌ها را در آینده نزدیک ابلاغ می‌کنیم تا افراد اگر بر اساس مکانیزم‌های منطقه‌ای نتوانستند تصمیم‌گیری کنند این شاخص‌ها برای آن‌ها ملاک تصمیم‌گیری قرار گیرد چون انتظار ما این است که در انتخابات رقابت بین اصلاح‌طلبان نباشد و همه به هم برای رسیدن به موفقیت کمک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت منسجم و جدی در چارچوب قانون گفت: با وجودی که تبلیغات باید در موعد قانونی انجام شود انتظار می‌رود که در برهه کنونی بسترسازی برای آماده شدن فضا انجام شود؛ چراکه بر این باوریم باید همگان بخصوص جوانان در یک ماه باقی مانده به انتخابات خود را برای رقابتی سالم و اخلاق‌مدار با رقبا در انتخابات آماده کنند.

وی ادامه داد: ‌اعتقاد بر این است که رقابت باید درچارچوب قانون و مبنای اخلاق و گفتمان اصلاحات ورعایت ارزش‌ها انجام شود. البته از منافع، ارزش‌ها و معیارها نیز کوتاه نیامده و عدول نمی‌کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان همچنین با بیان این‌که «گزارش از استان‌ها حکایت از فعالیت خوب جوانان دارد» گفت: هدف ما تشکیل مجلسی است که در توفیقات دولت شریک باشد البته باید اهرم‌های قانونی و نظارتی برای پیشرفت عموم استفاده شود. تمامی این موارد در قالب برنامه‌ راهبردی اصلاحات تهیه شده که در جلسه اخیر به تصویب رسید و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود. انتظار می‌رود کاندیداهای جبهه اصلاحات با اطلاع از این سند در چاچوب آن به مردم وعده دهند. این سند ضمن اعتقاد بر همکاری با دولت، به رغم مشکلات معیشتی مردم تاکید دارد که بر اساس سند چشم‌انداز، اقتصادمقاومتی، اصل 44، حوزه علم و فناوری و محیط زیست تهیه شده است.

وی در عین حال گفت: ما به هر تصمیمی که مردم بگیرند تمکین می‌کنیم و آن را خیر و صلاح می‌دانیم. تمامی تلاش را به کار می‌گیریم تا مجلسی مقتدر و در راس امور تشکیل شود تا بتواند امور را پیش ببرد.

وی در بیان توصیه‌ای به جوانان نیز گفت: اهمیت حضور حداکثری و استفاده از تمامی توان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه را تمامی بزرگان درک می‌کنند. از این رو مهمترین توصیه‌ام به جوانان آن است که با استفاده از تمامی امکانات و توانایی، حضوری حداکثری در انتخابات اسفند ماه داشته باشند و نشان دهند جریان اصلاحات زنده و شاداب است و نه خودمان مایوس می‌شویم و نه اجازه می‌دهیم کسی مردم را ناامید کند. مردم باید به آینده‌ای روشن امیدوار باشند.

عارف افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به عهدی که با مردم بسته‌ایم وفادار بمانیم. با مردم عهد بستیم که ماموریت سال 92 را در اسفند 94 تکمیل کنیم. مهمترین رمز موفقیت در انتخابات خرداد 92 وحدت در جبهه اصلاحات بود که این موضوع را می‌توان در زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس به وضوح دید که هیچ کسی قهر نکرد و کنار نکشید.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که جوانان این نگاه را به انتخابات اسفند ماه داشته باشند تا بتوانیم در همان پایگاه و مسیر حرکت کنیم ما توجه به مسائل علمی را سرلوحه‌ کار خود قرار داده‌ایم. جریان اصلاحات نشان داد که در سختی‌ها و مشکلات مصالح ملی را در اولویت قرار می‌دهد که این را می‌توان از سکوت‌ها و حرف زدن و یا نزدن‌ها به خوبی مشاهده کرد، کما این‌که اگر می‌خواستید بر اساس منافع جناحی و بخشی رفتار کنید شاید باید در برخی از موارد رفتار دیگری از خود نشان می‌دادیم، حال این‌که اصل برای ما ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی است.

وی حفظ انسجام و وحدت را به عنوان رمز موفقیت استمرار حیات جبهه اصلاحات برشمرد و گفت: بعد از انتخابات مجلس باید مقدمات کار را برای انتخابات خرداد 96 آماده کنیم که پیروزی در آن نیز منوط به حفظ انسجام و وحدت است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر لزوم حرکت در چارچوب شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی گفت: ما رفع مشکلات اقتصادی را در اولویت اولمان می‌دانیم. البته می‌دانیم که دولت در چه شرایط اقتصادی کشور را در دست گرفت و با همین شرایط می‌خواهد بودجه 95 را ببندند. طبیعا اگر مجلسی مقتدر به کار آید می‌تواند به بهترین شکل در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم حرکت کند.

وی همچنین با تاکید بر این‌که «این شورا حضور حداکثری در انتخابات را تصویب و ابلاغ کرده است» گفت: تمامی مصوبات شورا به صورت اجماعی تصویب شده‌اند و هیچ مصوبه‌ای نبوده که به تایید اکثریت نرسیده باشد.اختلافی هم اگر وجود داشت جزئی بود که با همفکری حل شد. ان‌شاءالله در آینده نیز همین راه را بتوانیم در پیش بگیریم.

وی در ادامه با گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آستانه سالگرد انقلابی هستیم که به لحاظ مردمی بودن وارزش‌های معنوی و اسلامی برجسته است و تحولی بزرگ در دنیا ایجاد کرد. انقلاب اسلامی دستاوردهای ارزشمند داشت که بزرگترین آن برقراری نظام جمهوری اسلامی مورد تایید و حمایت قاطبه مردم بود.

عارف یکی ازدستاوردهای ارزشمند انقلاب را قانون اساسی دانست و گفت: قانون اساسی در دو بعد معنویت و اسلامیت و نقش مشارکت مردم در امور حاکمیت را مورد توجه قرار دادند.

وی دستاورد دیگر انقلاب اسلامی را استقلال و عدم دخالت اجانب در سرنوشت کشور دانست و گفت: کشور ما به دلیل استقلال و حضور و پشتیبانی مردم و خون شهدا جزء باثبات‌ترین و آرامترین کشورها در منطقه است و این در شرایطی است که شاهد شرایط آشفته و آشوب منطقه و درگیری کشورها هستیم. وظیفه‌ همگان حفظ آرامش و ثبات در انقلاب است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که «رو در رو قرار گرفتن یاران انقلاب بزرگترین خطری است که انقلاب را تهدید می‌کند» افزود: باید تلاش کنیم اختلاف سلیقه‌ها به نقار و شکاف بین یاران انقلاب تبدیل نشود و باید الگوی پیروزی انقلاب از 15 خرداد 42 تا 22 بهمن 57 بخصوص 5 سال دفاع مقدس مبنای حرکت قرار گیرند. از این رو اگر نقدی وجود دارد باید آن را در داخل خانواده انقلاب مطرح کرد و تلاش کنیم انتقادات را پذیرفته و اصلاح کنیم چون اصلاح در ذات انقلاب است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان افزود: باید با همبستگی و وحدت اختلاف سلایق را تحمل و همه برای رشد و تعالی کشور تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت آزادانه احزاب در چارچوب قوانین به عنوان زمینه‌ساز رشد و ائتلاف کشور گفت: در شرایط فعلی راهی جز حرکت جمعی وجود ندارد که این منوط به وجود احزاب مسئولیت‌پذیر و پاسخگو است.

***

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان هم‌چنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی با تاکید بر این‌که «اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت» در مورد موضوع عدم احراز صلاحیت سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات خبرگان گفت که ظاهرا این عدم احراز صلاحیت به دلیل شرکت نکردن در آزمون بوده است که امیدواریم ایشان زودتر به صحنه‌ انتخابات برگردند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه اعلام کاندیداهای اصلاح طلب و حامیان دولت گفت: مجمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در هر حوزه انتخابیه بر اساس معیارهای آن حوزه کاندیداهای‌شان را اعلام می‌کنند. اگر اختلافی پیش آید شورای هر استان برای حل اختلاف ورود پیدا می‌کند. اگر شورای استان نتوانست اختلاف را حل کند آنگاه شورایعالی سیاستگذاری حکم نهایی را می‌دهد.

وی در مورد رایزنی‌های صورت گرفته برای تایید صلاحیت کاندیداهای اصلاح‌طلب گفت: رایزنی‌هایی انجام شده عزیزان تاثیرگذار نیز جلسات خوبی برگزار کردند که ان‌شاءالله به نتایج خوبی برسیم.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا با توجه به حجم رد صلاحیت‌ها امکان ارائه لیست وجود دارد؟ گفت:‌ ما تحت هر شرایطی حضور حداکثری خواهیم داشت و لیست می‌دهیم.

وی در پاسخ به این‌که برخی می‌گویند اصلاح طلبان بخاطر رد صلاحیت می‌خواهند فتنه جدیدی ایجادکنند نیز گفت: طرح این مساله خود زمینه فتنه است ما تحت تاثیر این اراجیف و حرف‌ها قرار نمی‌گیریم کارمان را جدی و درچارچوب نظام و با آرامش دنبال می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد سازوکار اصلاح طلبان برای ائتلاف گفت: کلیه احزاب اصلاح‌طلب در چارچوب شورایعالی سیاستگذاری کاندیداهای‌شان را بر اساس شاخص‌ها معرفی خواهند کرد و همه به میثاق‌مان پایبند خواهیم بود تا کاندیدای نهایی تایید شود.

عارف در واکنش به این سوال که طبق شنیده‌ها اگر کاندیداهای اصلاح طلب تایید صلاحیت نشوند شما انصراف می‌دهید گفت: چه کسی این حرف را زده این از حرف‌های عجیب و قریب قرن است ما تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورایعالی سیاستگذاری تعطیل شده است؟ گفت: من این را تکذیب می‌کنم. شورایعالی و کمیته‌های آن به طور جدی در حال فعالیت هستند.

وی در پایان در مورد زمان اعلام لیست نهایی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: منتظریم بسیاری از عزیزان ما برگردند از این رو سعی می‌کنیم تا 17 -18 بهمن لیست نهایی را ارائه کنیم.


  اخبار  انتخابات مجلس  - ایسنا   


ویدیو : عارف: به نتیجه رایزنی‌ها امیدواریم/باید حضور حداکثری داشته باشیم