طلا ۱۲ دلار ارزان شد :       خوشبینی به بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا و تقویت ...



 

دلار ارزان , دلار ارزان می شود , دلار ارزان قیمت

 

 

خوشبینی به بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا و تقویت دلار‌، قیمت طلا در بازار‌های جهانی را ۱۲ دلار کاهش داد. بهای هر اونس طلا روز گذشته با ۱۲ دلار کاهش به نرخ ۱۰۹۲ دلار در ساعت ۱۵ به وقت تهران رسید.

 


بهای سکه بهار آزادی که تا سطح ۲۶۷ هزار تومان در چهارراه استانبول عرضه می شد، روز گذشته ۳ هزار تومان کاهش یافت. سکه طرح قدیم در حد ۲۶۸ هزار تومان روز سه شنبه بدون تغییر باقی ماند. نیم سکه ۱۰۰۰ تومان ارزان شد و ۱۳۴ هزار تومان فروخته شد.

 


ربع سکه نیز قیمت ۶۸ هزار تومان روز سه‌شنبه را حفظ کرد. روز گذشته قیمت سکه در بانک‌ها ۲۵۹ هزار و ۵۰۰تومان برای سکه بهار آزادی، ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان برای نیم سکه و ۶۵ هزار و ۴۵۰ تومان برای ربع سکه اعلام شد. در حالی که در برخی مناطق قیمت سکه بهار آزادی ۲۶۱ هزار تومان گزارش شده است.

 


بر اساس نرخ ۱۰۹۲ دلاری قیمت هر اونس طلا در روز گذشته و قیمت ۱۰۰۴ تومانی هر دلار آمریکا قیمت واقعی هر قطعه سکه بهار آزادی بدون حق‌الضرب ۲۶۲ هزار و ۷۲۲ تومان بود. ارزش دلار آمریکا روز گذشته با رسیدن نرخ برابری یورو در مقابل آن به رقم ۴۳۵۲/۱ در ۲ ماه اخیر بالاترین رکورد را ثبت کرد که با وجود رشد بهای نفت و جشن‌های آغاز سال نو مسیحی، قیمت طلا فعلا روند کاهشی به خود گرفته است. فروش عمده طلا در روز گذشته نیز دلیل کاهش قیمت طلا عنوان شده است.

 

 

 


ویدیو : طلا ۱۲ دلار ارزان شد