شامپو تاثیری در رشد یا ریزش مو دارد؟ :         در این نوع ریزش، تکه‌هایی ...



 

 

 

آیا کوتاه کردن مو در ریزش تاثیری دارد؟ , شامپو ضد ریزش مو , شامپو ضد ریزش

 

در این نوع ریزش، تکه‌هایی از موی سر و ریش افراد به طور ناگهانی می‌ریزد و استرس می تواند این نوع ریزش را تشدید کند اما علت اصلی این نوع ریزش مشخص نیست....

 

یک متخصص پوست عوامل ارثی و ژنتیک را شایع‌ترین علت ریزش موی سر افراد دانست و گفت: با تجویز برخی داروهای خاص می توان از ریزش موی ناشی از عوامل ارثی جلوگیری کرد اماهیچ درمان قطعی برای ریزش موی ارثی وجود ندارد.

 

دکتر امیرهوشنگ احسانی گفت : رویش و ریزش تعدادی از موهای سر را در مدت زمان خاص طبیعی دانست و افزود: به طور طبیعی 90 درصد موی سر افراد در تمام طول عمر در فاز رویش و 10 درصد آن در حال ریزش است.

 

وی ریزش بیشتر از صد تار مو در روز را زنگ خطری برای ریزش مو ذكر کرد و گفت: افرادی که دچار ریزش‌های ناگهانی مو به میزان بیشتر از صد تار مو در روز می شوند باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

 

دكتر احسانی عوامل ژنتیک و هورمونی را شایع‌ترین علت ریزش موی سر دانست و اظهار كرد: این نوع ریزش مو از سنین 20 سالگی به بالا شروع می شود و به‌طور دقیق مشخص نیست که چرا ریزش موی ناشی از عوامل ژنتیک در برخی از افراد در سنین پایین و در برخی در سنین بالا اتفاق می‌افتد.

 

وی ادامه داد: می توان با تجویز برخی داروهای خاص از ریزش موی ناشی از عوامل ارثی پیشگیری کرد، اما هیچ درمان قطعی برای کنترل این عارضه وجود ندارد.

 

این متخصص پوست بیماری‌ها و مصرف داروهای خاص را از دیگر علل ریزش مو ذكر کرد و گفت: بیماری‌های فقر آهن، فقر اسیدفولیک، حاملگی و زایمان، جراحی‌ها، بیهوشی، کم‌کاری و پرکاری تیروئید و در نهایت مصرف برخی داروهای خاص منجر به ریزش مو می‌شود که در این موارد با درمان بیماری،رشد مو به حالت طبیعی خود برمی گردد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عوامل روانی را از علل دیگر ریزش موی سر برشمرد و اظهار کرد: در این نوع ریزش، تکه‌هایی از موی سر و ریش افراد به طور ناگهانی می‌ریزد و استرس می تواند این نوع ریزش را تشدید کند اما علت اصلی این نوع ریزش مشخص نیست.

 

دكتر احسانی با بیان اینکه 2 درصد از افراد جامعه دچار ریزش موی ناشی از علل فکری هستند، تصریح کرد: به جز در 5 درصد موارد، با تجویز یک سری داروهای خاص می توان ریزش موی ناشی از عوامل فکری را درمان و برطرف کرد.

 

این متخصص پوست ادامه داد: برخی ریزش‌های مو ناشی از عوامل پوستی مانند قارچ، سوختگی و سایر بیماریهای پوستی است که می توان با درمان این بیماری‌ها ریزش مو را برطرف کرد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تعویض شامپو تاثیری در رشد مو یا توقف ریزش مو ندارد، گفت: بسیاری از افراد تصور می‌کنند می‌توانند با تعویض مداوم شامپو رشد

 

مو را زیاد و از ریزش آن جلوگیری کنند در صورتی که این اقدامات به هیچ عنوان موثر نیست.

 

دكتر احسانی در پایان بر نقش موثر تغذیه در رشد و ریزش موی سر اشاره و اظهاركرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه در رژیم‌های غیراصولی خود نیاز مو به مواد غذایی پروتئینی، میوه‌جات و سبزیجات جهت رشد طبیعی آن را در نظر نمی گیرند و این امر باعث ریزش شدید موی سر در این افراد می شود.

منبع : Isna.ir


ویدیو : شامپو تاثیری در رشد یا ریزش مو دارد؟