سی و سه ماده غذایی برای جوان ماندن :   1- آوکادو: روغن موجود در آوکادو باعث ...




10 ماده غذایی برای حفظ سلامت مردان , ده ماده غذایی برای پوست , هفت ماده غذایی برای تقویت سلامت جسمی

 

1- آوکادو: روغن موجود در آوکادو باعث سفت و مرطوب ماندن پوست می شود. این میوه سرشار از اسیدهای چرب اشباع شده است که این نوع چربی ها برای سیستم قلبی و عروقی بسیار مفید می باشد.

 

2- توت: این میوه خوشمزه منجر به آزاد شدن کلاژن در پوست شما می شود. این ماده باعث می شود شما پوست صاف و سنتی داشته باشید و پوست تان ترک نخورد.

 

3- ماست کم چرب: شاید بدانید که ماست سرشار از پروتین و کلسیم است اما ماست حاوی مواد ارزشمند دیگری هم هست. ویتامینهای موجود در ماست برای عملکرد های مختلف بدن ضروریت از جمله رشد سلولها و تقسیم آنها

 

4- میوه هاو سبزیجات غنی از آب: خوردن میوه ها و سبزیجات با آب بسیار زیاد از قبیل خیار ,هندوانه، سیب ،هلو کرفس ,خربزه بهترین راه برای مرطب نگه داشتن پوست هستند و باعث کمترین چین و چروک دارشدن پوست می شوند.


5- ماهی قزل آلا: این ماهی یک درمان ضدیبوست اسیدهای چرب موجود در آن حافظه را بهبود می بخشد و عملکرد مغز را افزایش می دهد.

 

6- روی و مس: این مواد معدنی تولید کلاژن لازم است غذاهای مثل گوشت گاو مرغ گردو نخود و میوه های خشک شده علاوه براین تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک می کند.

 

7- صدف: صدف علاوه بر این که سرشار از روی و سلینوم است دارای سطوح بالایی از آنتی اکسیدان هم هست و شما را در برابر انواع بیماری چشمی محافظت می کنند.

 

8- هویج و گوجه فرنگی: این سبزی ها پوست شما را در برابر تخریب های نورخورشید محافظت میکنند و سلول های آسیب دیده راتحریم می کنند.

 

9- شکلات تیره: شکلات باعث بهترشدن گردش خون در بدن می شود.

 

10- زغال اخته: همه انواع توت ها خاصیت ضد پیری دارند اما در زغال اخته به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین ث بیشتر اثر ضد پیری دارند و بدن رااز مواد شیمیایی مضر که طولانی مدت در بدنمانده پاکسازی می کند.


11- کلم بروکلی , قرمز و چغندر:ابن سبزیجات باعث به حداقل رساندن سموم که در جریان خون هستند و به ما احساس کسلی می دهند می شود. 12- کیوی: خوردن این میوه نه تنها به روشنی پوست کمک می کند بلکه برای سلامت استخوانها هم بسیار مفید است.

 

13- رزماری: سرشار از نیتوکمیسکال است که باعث رطوبت پوست می شود.

 

14- اسفناج:محتوای استثنایی دارای انواع ویتامین ها نظیر ویتامین B9 برای نگهداری سلولهای جدید تولید گلبول های قرمز بسیار موثر است.

 

15- زنجبیل زردچوبه کاکائو دارچین:این ادویه آنتی اکسیدان قوی است که کمک به تعادل قند خون میکند.

 

16- سیب زمینی شیرین: اگر مصرف سیب زمینی را به طور منظم ادامه دهید پوستی نرم و صاف خواهید داشت این ماده به دفع چین و چروک کمک می کنند.

 

17- غلات سبوس سازو الیاف:برای حفظ عملکرد طبیعی پوست و رشد دوباره سلول های جدید مفید است. غلات سبوس دار به حفظ سطح گلوکز خون کمک می کنند.

 

18- گردو: این ماده دارای دوز بالایی از امگا 3 می باشد در برابر فشار خون بیماری های قلبی شما را محافظت کرده و قدرت استخوانها را افزایش می دهد .اگزمای پوستی را برطرف می کند حتی با آسم و آرتزیت رواتوئید هم مقابله می کند.

salamatnews.com


ویدیو : سی و سه ماده غذایی برای جوان ماندن