سه روایت از رفتن خاوری :         مساله رفتن مدیر عامل بانک ملی ایران به خارج ...



 

 

خاوری , رفتن , طفره رفتن

 

 

مساله رفتن مدیر عامل بانک ملی ایران به خارج از کشور و عدم بازگشت وی در زمان اعلام شده با حاشیه های فراوانی همراه شده است؛ به گونه ای كه رسانه ها هر روز از وی خبر و اطلاعات جدیدی منتشر می كنند.

این حاشیه ها از انتشار تصویر خانه ای در كانادا و انتساب آن به وی تا انعكاس دو نامه از وی را در برمی گیرد. در نامه اول، او خطاب به همكارانش از بازگشت به ایران خبر داد و در نامه دیگری از عدم گفت و گو با مسوولان.

زندگی در خانه چهار میلیارد تومانی

روز گذشته خبرگزاری های داخلی از خروج و سکونت محمود رضا خاوری در تورنتو کانادا، در خانه ای به ارزش ۴ میلیارد تومان خبر دادند. برخی از خبرگزاری های داخل به نقل از روزنامه گلوب اند میل انگلستان، خبر از سکونت محمود رضا خاوری، مدیر عامل مستعفی بانک ملی به همرا خانواده اش در خانه ای به نام خودش در تورنتوی کانادا دادند.

گلوب اند میل، با اشاره به ایرانی کانادایی بودن خاوری گزارش کرد که خبرنگار این روزنامه با امتناع یک زن در داخل خانه در جواب دادن به سوال مواجه شده است. همچنین واشنگتن پست نیز به فرار مدیر عامل مستعفی بانک ملی، پس از ماجرای معروف به پرونده ۳ هزار میلیاردی، اشاره کرده است. این رسانه ها خبر دادند خانه مورد نظر سال ۲۰۰۷ با مبلغی حدود سه میلیون دلار خریداری شده است.

نامه جدید خاوری به روایت الف

گروه بازار و پول سایت الف، وابسته به احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس نوشت: محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانك ملی ایران اخیرا با ارسال نامه ای خطاب به مسوولان مربوطه در وزارت اقتصاد نوشت به دلیل اینكه به وی توهین شده است حاضر به مكالمه با مسوولان كشور نیست.

به گزارش الف، نامه خاوری پس از آن واصل شده است كه مقامات عالی رتبه وزارت اقتصاد تلاش كردند تلفنی با وی مكالمه كنند.پیگیری الف نشان می دهد مدیرعامل سابق بانك ملی ایران قبل از رفتن به خارج، در پرونده تخلف بانكی بزرگ چندین ساعت بازجویی شده است. وزیر اقتصاد از سفر وی به خارج از كشور اطلاع داشته است. هنوز معلوم نیست آیا وزیر اقتصاد موضوع سفر خارجی خاوری را قبلا به مقامات قضایی اطلاع داده بوده یا نه.محمد جهرمی، مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات هفته گذشته در بیانیه تندی مدعی شد دست هایی در دولت باعث فرار خاوری از كشور شده اند.

مسوولان بانك ملی ادعا كردند خاوری پس از انجام ماموریت كاری روز جمعه به ایران بازخواهد گشت؛ ولی خاوری تاكنون به كشور برنگشته و تلفن های خود را نیز پاسخ نمی دهد.

خاوری: به زودی شما را زیارت خواهم كرد

اما تمامی این اخبار با نامه ای که دیروز، شنبه، از خاوری به چاپ رسید تناقض اساسی دارد. خاوری در این نامه علت خروج خود را به این شکل بیان کرده است:«با توجه به مشكلات عصبی حادث شده و بیماری مزمن كه از آن شدیدا رنج می برم، متاسفانه قادر به كنترل احساسات خود نیستم كه تلفنی صحبت كنم، وضعیت [ایجادشده] بسیار متاثرم كرد، هیچ گاه این همه تحقیر نشده بودم. » وی در این نامه که به ریاست کل حوزه مدیریت نوشته شده است، گفته است که «ان شاء الله به زودی شما و همكاران را از نزدیك زیارت خواهم كرد».انتشار این نامه در شرایطی كه گمانه زنی ها درباره برگشتن یا برنگشتن خاوری مطرح است می تواند جای تامل باشد.

وکیل بانک ملی کیست؟

اما در كنار اخبار مربوط به پرونده سه هزار میلیاردی وكیل بانك ملی نیز در این پرونده بزرگ معرفی شد.به گزارش موج، جواد قدمی که به قاضی نام آشنای مطبوعات شهرت دارد و در ۱۲شهریورماه امسال طی قراردادی با بانک ملی وکالت این بانک در پرونده اخلال در اقتصاد کشور را پذیرفت، هم اکنون وکیل پرونده بانک ملی که بزرگ ترین متضرر پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است را بر عهده گرفته است.جواد قدمی که بخشی از دوران قضاوت خود را به عنوان بازرس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت انجام می داده، رسیدگی به پرونده هایی از جلسه گلدکوئیست، هفت الماس انگلیس، مطبوعات کشور و برخی مقامات را بر عهده داشته است..... /  گزارش : روزنامه دنیاى اقتصاد


ویدیو : سه روایت از رفتن خاوری