سن ازدواج ایرانی ها در 8 سال گذشته چه تفاوتی کرده است؟ : سن ازدواج ایرانی ها ...



هنرمندان معروف ایرانی که باهم ازدواج کرده‎اند , ازدواج به سبک ایرانی , ازدواج بازیگران ایرانی با هم

سن ازدواج ایرانی ها در 8 سال گذشته چه تفاوتی کرده است؟

در این فلش می‌توانید نگاهی داشته باشید به تعداد و درصد ازدواج ثبت شده دختران و پسران در سنین مختلف و در سال‌های 1383 تا 1391.

هم مسئولان هشدار می‌دهند و هم خانواده‌ها نگرانند، از این که عدد و رقم‌هایی که اعلام می‌شود و آنچه در اطرافشان می‌بینند و می‌شنوند، حکایت از افزایش سن ازدواج جوان‌ها دارد.

سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی هم برای حل این مساله یا به گفته بعضی از کارشناسان بحران، به فکر افتاده‌اند و راهکارهایی را در نظر گرفته‌اند؛ از راهکارهای اقتصادی گرفته تا تلاش برای فرهنگ‌سازی و تشویق به ازدواج‌های ساده و آسان.

اما گویا این راهکارها فایده چندانی نداشته و اینطور که آمارهای سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد، سن ازدواج مخصوصا در سال‌های اخیر روند صعودی داشته و بیشتر شده است؛ به عنوان مثال، ازدواج دختران زیر 20 سال که در سال 83، 44 درصد بوده، در سال 91، 36 درصد شده است و در عوض ازدواج دختران 30 تا 35 ساله از 3 درصد در سال 83 به 6 درصد در سال 91 رسیده است.

این افزایش سن ازدواج درباره پسران هم صادق است به عنوان مثال ازدواج پسران 20 تا 25 ساله در سال 83، 46 درصد بوده و در سال 91 به 37 درصد رسیده و درصد ازدواج پسران 30 تا 35 ساله از 8 درصد در سال 83 به 12 درصد در سال 91 رسیده است./خبرآنلاین

 

 


ویدیو : سن ازدواج ایرانی ها در 8 سال گذشته چه تفاوتی کرده است؟