سرطان معده" کشنده‌ترین بیماری به همراه توصیه‌های ساده ولی نجات‌دهنده : محمد ...



سرطان معده , علایم سرطان معده , درمان سرطان معده

محمد رضا قوام‌نصیری متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی امام راحل با اشاره به "سرطان معده" که کشنده‌ترین سرطان است، گفت: یکی از عوارض شیمی‌درمانی ریزش مو است ولی افراد علی‌الخصوص خانم‌ها بدانند که بعد از شیمی‌درمانی موها به خوبی روز نخست رشد می‌کند.

 محمد رضا قوام نصیری با اشاره به اینکه طبخ غذا در حرارت‌های بالا بسیار مضر است و باعث مشکلات گوارشی از جمله سرطان می‌شود، اظهار کرد: همچنین باید به مواد نگه‌دارنده مانند ساخارین در غذاهای کنسروی و نیترات در آب بسیار توجه و کنترل لازم صورت پذیرد. زیرا این عوامل باعث سرطان گوارش و مری می‌شود. به طوری که شایع‌ترین سرطان معده است و کشنده‌ترین نیز به حساب می‌آید و از طرفی هم علائم این سرطان به مانند بیماری سرطان نیست و زمانی خود را نشان می‌دهد که سرطان پیشرفته کرده است.

وی در ادامه با توصیه مجدد نسبت به رعایت تغذیه سالم برای جلوگیری از ابتلا به سرطان عنوان کرد: غذاهایی که با روغن‌های چند باره طبخ می‌شوند ضررهای بسیاری دارند و چون کشور نیز در وضعیت اقتصادی شایسته‌ای قرار ندارد مشاهده می‌شود که در برخی طباخی‌ها و فست‌فودی‌ها روغن سوخته را چند روز استفاده می‌کنند که اصلا کار درستی نیست.

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی امام راحل درباره چگونگی مصرف سبزیجات با بهره‌گیری از آرام‌پزها و بخارپزها بیان داشت: سبزیجات را باید تازه مصرف کرد ولی می‌توان از بخارپز نیز برای  سبزیجات استفاده کرد.

قوام‌نصیری درباره خطرات مصرف مرغ که عنوان می‌شود به آنان هورمون زده می‌شود، توضیح داد: تزریق هورمون به مرغ‌ها برای اینکه زودتر چاق و رشد کنند همیشه یکی از معضلات بوده است. بنابر این اگر چنین کار صورت پذیرد اصلاً کار صحیحی نیست و بسیار جدی در شیوع سرطان سینه زنان تاثیرگذار است.

متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی امام راحل درباره بهره‌گیری از طب سنتی در مقوله سرطان عنوان کرد: طب سنتی جایگاه خاص خود را دارد ولی برای درمان سرطان بحث‌های جدی در این طب صورت نپذیرفته است از طرفی هم چون هنوز تجارب در حوزه داروهای جدید را نداریم شاهد عوارض بیشتر این داورها هستیم که باعث کم‌خونی، بی‌اشتهایی، تهوع و ریزش مو می‌شود.

وی در توصیه‌ای نسبت به انجام شیمی‌درمانی به بیماران مبتلا به سرطان عنوان کرد: یکی از عوارض شیمی‌درمانی ریزش مو است ولی افراد علی‌الخصوص خانم‌ها بدانند که بعد از شیمی‌درمانی موها رشد خواهد کرد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

قوام‌نصیری درباره آموزش بیماران قبل از درمان نیز خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هم اکنون برنامه‌ای را تنظیم کرده است که کار آموزش به بیمار توسط تیم‌های تخصصی صورت پذیرد به طوری که سیستم پرستاری و مددکاری اجتماعی نیز با انواع دارودرمانی برای بیماران آشنا می‌شود.


  اخبار اجتماعی  -  تسنیم 


ویدیو : سرطان معده" کشنده‌ترین بیماری به همراه توصیه‌های ساده ولی نجات‌دهنده